5 seconden is wat telt

Pre- & Posttesting onderzoek

Pre- & Posttesting

Meer dan 50% van het effect van de campagne wordt bepaald door de kwaliteit van de uiting. Met geavanceerd onderzoek wordt de uiting/commercial doorgelicht en worden sterke en zwakke punten blootgelegd. Ons gevarieerd aanbod aan pretest varianten biedt een oplossing die past bij iedere doorlooptijd en elk budget. Testen is al mogelijk binnen 3 werkdagen. Wel willen weten in hoeverre de uiting effectief was maar geen tijdsdruk? Binnen 30 dagen zorgen wij voor een concreet inzicht in de effectiviteit van de uiting of commercial, tegen een zeer aantrekkelijk tarief.

Z

Checkpoint

Checkpoint meet het effect van de belangrijkste KPI’s van de uiting. Een factbased rapportage geeft direct inzicht in de prestaties van de uiting/commercial.

Facts

Facts gaat een stap verder dan de Checkpoint. Dit onderzoek meet alle KPI’s, maar geeft ook inzicht in waardering, likeablities, persuasion en triggers.

Mock-up

Met online en neuro onderzoek weten wij precies in welke mate de uiting opvalt, emotie opwekt en hoe de consument wordt beïnvloed. Dit stelt ons in staat om een verbetermodel van de huidige uiting te maken waarmee het reclamebureau aan de slag kan gaan.

  • 3 werkdagen
  • Go of no-go
  • Merk-DNA (Buitenreclame)
  • Merk en propositie recall
  • Verwarring met concurrenten
  • 5 werkdagen
  • Alles over de uiting/commercial
  • Persuasion & Waardering
  • Likability & Shareability (NPS)
  • 7 werkdagen
  • Verbeteringen van de uiting
  • Emoties met Facial Coding (TVC)
  • Opvallendheid & kijkgedrag met Eyetracking (Buitenreclame, print, folder, online banners)

Wij zijn gespecialiseerd in het Pre- & posttesten voor Buitenreclame, TVC, Radio, Folder, Print en Online Banners

Uiting Braun 18% effectiever na Mock-up reporting

Origineel

Origineel

Mock-up

Mock-up

Concepttesting

In de opstartfase van een campagne worden verschillende visuele concepten uitgewerkt. Voor TV bijvoorbeeld een storyboard en voor andere uitingen schetsen/afbeeldingen. In concept testen staat de vraag centraal of de uiting en propositie succesvol zal zijn in de campagne. Daarvoor wordt een variatie aan technieken ingezet zoals de Persuasion Association Test (PAT) en de Implicit Association Test (IAT), kwalitatief en online onderzoek. Op basis van co-creation helpen wij mee aan een effectieve uiting in een succesvolle campagne.

Communication Toolkit

Een merk maakt meestal gebruik van een standaard kleurstelling, logo en afbeelding in communicatie middelen. Met dit als gegeven wordt de vraag gesteld hoe de meest optimale uiting kan worden gemaakt. In feite wordt hiermee eenmalig een meest effectief format gemaakt voor bijvoorbeeld een buitenreclame, print advertentie of Point of Sale (POS) materiaal. Door verschillende opgemaakte uitingen te testen wordt uiteindelijk een ideaal model (Mock-up) gemaakt welke adverteerders de komende campagne(s) kunnen gebruiken.

En succesvolle campagne start bij een succesvolle creatie

Ik wil nu meer weten