.

Crash Course Marketingplan 2016

Alle essentials die je moet weten om goed beslagen ten ijs te komen in het nieuwe jaar.

Om iedereen een goede start te geven met zijn marketingplan voor het komende jaar organiseren Validators en Communication Analytics in het staartje van 2015 een drietal masterclasses. Ook benieuwd hoe jij bestaande data in kan zetten om de effectiviteit van je marketing te optimaliseren? We nodigen je graag uit voor een of meerdere van de volgende evenementen:

De marketingwetten van prof. Byron Sharp

2 & 8 december, 15.30u
vol

Van ruwe data naar marketingplan

21 januari, 15.30u
vol

Van ruwe data naar marketingplan

Welke stappen te nemen naar succesvolle data-driven campagnes

Bezig om het marketingplan 2016 te maken en geen idee wat je moet doen? De data die antwoord kan geven op deze vraag ligt recht voor je neus. Leer in 2 uur tijd hoe je marketingdata kan omtoveren naar directe learnings om de ROI te verhogen en concrete keuzes te maken voor een optimaal marketingplan.

Maak een effectief marketingplan voor 2016!
Nog geen 20 jaar geleden werden er alleen offlinekanalen ingezet om consumenten te bereiken. Marketing was puur gericht op pushing. Tegenwoordig heeft de consument een veel actievere rol en kiest zelf waar hij naar op zoek is, via meerdere offline- en onlinemediumtypes. Hierdoor laten consumenten sporen achter en juist deze sporen vertellen je een mooi verhaal.

Met data keuzes maken voor je budget, hoe doe dat?
Hoe weet je nou welke mediumtypes er mee moeten worden genomen in de begroting van 2016 voor de hoogste ROI? Tijdens deze masterclass geven we een kijkje onder de motorkap en laten we zien je hoe je data om kan zetten naar een concreet marketingplan.

Agenda voor de masterclass
Wij leggen uit hoe je met je bestaande data (zoals webbezoek of sales) stapsgewijs tot een marketingplan kan komen:

  • Welke data is er nodig voor ROI-onderzoek?
  • Hoe wordt de data bewerkt voordat je het kan gebruiken?
  • Welk type analyses, verbanden, regressies en attributies kan je inzetten?
  • Wat voor een resultaat mag je van data verwachten?

Van ruwe data naar marketingplan

Datum: 21 januari
Spreker: Sophron Vermeij, Data Scientist @Communication Analytics
Start: 15:30
Borrel: 17:30
Locatie: Kantoor Validators/Communication Analytics, Johan van Hasseltweg 39 in Amsterdam

deze masterclass is vol

De toekomst van imago- & merkonderzoek

Van flatliners naar directe inzichten

De resultaten uit imago- en merkonderzoek tonen vaak vlakke lijnen, ook wel flatliners genoemd. Hierdoor is lastig te meten hoe jouw merk er nu echt voor staat. Besluiten worden voornamelijk in het onderbewuste genomen (systeem 1,Kahneman), terwijl tijdens klassiek imago- en merkonderzoek vragen worden gesteld naar bewuste processen (systeem 2, Kahneman). Om te begrijpen hoe consumenten over het merk denken, duiken wij in het brein om de onderbewuste (impliciete) associaties te achterhalen. In deze masterclass bespreken onze eigen visie en ontwikkeling op merk en imago-onderzoek.

Imago onderzoek waar je wat mee kan!
Om inzicht in veranderingen van merkattitude te ontdekken hebben wij de Implicit Association Test (IAT) in samenwerking met FrieslandCampina ontwikkeld. Erik Prins laat zien hoe door innovaties en geavanceerde kwantitatieve online tools, waaronder IAT, het van oudsher klassieke online onderzoek van grote waarde is geworden.“We creëren voor onszelf de illusie dat we heel goed weten waarom we dingen doen, terwijl wij heel vaak niet weten waarom wij dingen doen.” Ab Dijksterhuis.

Een nieuw tijdperk breekt aan
Niet alleen imago- en merkonderzoek wordt geleidelijk in een nieuw jasje gestoken, ook de waardebepaling van merkbouw gaat een nieuwe fase in. Een nieuw tijdperk breekt aan met methodes en tools die merkinvestering en conversie beter bij elkaar brengt. Martin Leeflang heeft meer dan 15 jaar ervaring in campagne- en merkonderzoek en bespreekt de opzet van vragenlijsten, de rol van social media en het werkelijke effect van merkbouw.

Topics van deze masterclass:

  • Welke vragen moet je stellen voor de beste resultaten in de brandtracker?
  • Hoe koppel je media-investering aan merkontwikkeling?
  • Wat is de impact van social media op je merk?
  • De waarde van Impliciet Associatie Testing (IAT) voor brandtracking

Interesse? Meld je dan nu aan voor de Masterclass op 26 november! Voor deze masterclass hebben we slechts 15 plekken beschikbaar.

De toekomst van Merk & Imago onderzoek

Datum: 26 november
Spreker: Erik Prins & Martin Leeflang, Validators

Start: 15:30
Borrel: 17:30
Locatie: Kantoor Validators/Communication Analytics Johan van Hasseltweg 39c in Amsterdam

deze masterclass is vol

De marketingwetten van prof. Byron Sharp

Van Sinterklaas-marketing naar Sharp-marketing
Prof. Byron Sharp, op basis van jarenlang onderzoek, bewezen heeft dat o.a.klantenloyaliteit niet bestaat. Zijn kennisinstituut analyseerde marktgegevens van de afgelopen 50 jaar en ontkracht de werking van meerdere marketinginstrumenten en strategieën die nu nog dagelijks gebruikt worden. Zodra consumenten jouw product niet zien of herkennen, kopen ze gewoon iets van de concurrent, aldus de hoogleraar, die marketeers graag ‘een lesje leert’. Leon Rodenburg heeft een uniek marketing kantoor op gezet dat werkt volgens deze inzichten van prof. Byron Sharp. Hij helpt bedrijven om effectievere marketing te bedrijven. Tijdens de masterclass zal Leon vertellen hoe de wetten van Sharp het verschil kunnen en zullen maken in de marketingplannen van de toekomst. Je zult leren wat je wel moet doen en ook vooral wat je niet moet doen. Marketing is eigenlijk veel simpeler dan we onszelf ooit hebben doen geloven. De eersten die dit inzien zullen het meeste hiervan profiteren.

Topics voor de masterclass

  • De belangrijkste inzichten van prof. Byron Sharp.
  • Waarom Neuro Marketing de inzichten van prof. Byron Sharp onderschrijft.
  • De grootste veranderingen ten opzichte van de huidige marketingnorm.
  • De consequenties van deze nieuwe inzichten voor de manier waarop marktonderzoek gedaan wordt.

Ken je prof. Byron Sharp niet? Waarschijnlijk zijn boek wel of boek wel, gaat er nog geen belletje rinkelen? Bekijk dan een korte presentatie van prof. Byron Sharp zelf. Interesse? Meld je dan nu aan voor de Masterclass op 2 of 8 december! Voor deze masterclass hebben we slechts 15 plekken beschikbaar.

De marketingwetten van prof. Byron Sharp

Datum: 2 & 8 december
Spreker: Leon Rodenburg, Managing partner @Purplehome Marketing
Start: 15:30
Borrel: 17:30
Locatie: Kantoor Validators/Communication Analytics Johan van Hasseltweg 39c in Amsterdam

deze masterclass is vol