Book review: How brands grow, part 2 – Byron Sharp

nov 26, 2015

Een eerste review van het tweede deel van het spraakmakende boek “How brands grow – Jenni Romaniuk & Byron Sharp” geschreven door de gastspreker van de masterclass van volgende week: Leon Rodenburg. Leon Rodenburg is eigenaar van Purple Home marketing, een marketing bureau dat werkt volgens deze inzichten van prof. Byron Sharp. Meer weten hoe je prof. Byron Sharp zijn theorie kan gebruiken voor een effectievere marketing strategie, kom naar de Masterclass! Scroll naar beneden om je aan te melden.

Evidenced-based marketing revolutie
“Dit boek is de volgende stap in de “evidence-based” marketing revolutie. Het is een aanvulling op het zeer confronterende boek van Byron Sharp uit 2010; How Brands Grow.

Wetmatigheden die elke marketeer moet weten
Waar het eerste boek al de huidige manier van marketing ter discussie stelde en verving door een aantal ‘wel bewezen’ wetmatigheden die marketing veel effectiever maakt, gaat het vervolg nog dieper in op de ‘why’ van deze wetmatigheden maar ook op de opmerkingen van sceptici naar aanleiding van het eerste boek zoals ‘Dit zal vast werken in FMCG maar echt niet in B2B of in Service categorieën’ of ‘De wereld is zo verandert nu door sociale media dat dit nu vast al niet meer geldt’.

Het draait om focus in de strategie
Het boek (en de daarmee samenhangende extra analyses) laat zien dat de wetmatigheden ook gelden voor de meest uiteenlopende industrieën en situaties. Mocht je eigen data toch afwijken van deze wetmatigheden dan laat het boek zien hoe je erachter kunt komen waardoor dat komt en hoe je focus kunt aanbrengen in je strategie om dit te corrigeren. De wetten liegen namelijk niet en hoe eerder je dat beseft hoe groter je initiële voorsprong is op je concurrentie.” Leon Rodenburg

Volg ons

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Twitter @Validators

Kom ook naar de masterclass!

De marketingwetten van prof. Byron Sharp

Van Sinterklaas-marketing naar Sharp-marketing
Prof. Byron Sharp, op basis van jarenlang onderzoek, bewezen heeft dat o.a.klantenloyaliteit niet bestaat. Zijn kennisinstituut analyseerde marktgegevens van de afgelopen 50 jaar en ontkracht de werking van meerdere marketinginstrumenten en strategieën die nu nog dagelijks gebruikt worden. Zodra consumenten jouw product niet zien of herkennen, kopen ze gewoon iets van de concurrent, aldus de hoogleraar, die marketeers graag ‘een lesje leert’. Leon Rodenburg heeft een uniek marketing kantoor op gezet dat werkt volgens deze inzichten van prof. Byron Sharp. Hij helpt bedrijven om effectievere marketing te bedrijven. Tijdens de masterclass zal Leon vertellen hoe de wetten van Sharp het verschil kunnen en zullen maken in de marketingplannen van de toekomst. Je zult leren wat je wel moet doen en ook vooral wat je niet moet doen. Marketing is eigenlijk veel simpeler dan we onszelf ooit hebben doen geloven. De eersten die dit inzien zullen het meeste hiervan profiteren.

Topics voor de masterclass

• De belangrijkste inzichten van prof. Byron Sharp.
  • Waarom Neuro Marketing de inzichten van prof. Byron Sharp onderschrijft.
  • De grootste veranderingen ten opzichte van de huidige marketingnorm.
  • De consequenties van deze nieuwe inzichten voor de manier waarop marktonderzoek gedaan wordt.

Ken je prof. Byron Sharp niet? Waarschijnlijk zijn boek wel of boek wel, gaat er nog geen belletje rinkelen? Bekijk dan een korte presentatie van prof. Byron Sharp zelf. Interesse? Meld je dan nu aan voor de Masterclass op 2 of 8 december! Voor deze masterclass hebben we slechts 15 plekken beschikbaar.

Datum: 2 & 8 december
Spreker: Leon Rodenburg, Managing partner @Purplehome Marketing
Start: 15:30