.

.

.

.

.

.

 

Communication Analytics opent kantoor in Stockholm en benoemt CEO Nordics

Amsterdam, 29 juni 2015

Het in april verzelfstandigde Communication Analtyics (CA) opent haar eerste internationale kantoor in Stockholm, Zweden. CA was voorheen onderdeel van moederbedrijf Validators. Vanuit Stockholm wordt de Scandinavische markt waaronder Zweden, Denemarken en Noorwegen bediend. Nick Harmsen is aangesteld als CEO voor de Scandinavische markt.

Scandinaviërs zijn dol op data

De Scandinavische markt lijkt, wat betreft ontwikkeling binnen markt- en effectonderzoek, sterk op de Nederlandse markt. Ook deze markt ervaart de complexiteit van het medialandschap en vraagt om een nieuwe methode in media- en effectonderzoek. De data gedreven oplossing van CA is daarom zeer geschikt voor deze markt. Daarnaast maakt de grootte van de Scandinavische markt de uitbreiding naar deze landen aantrekkelijk.

Nick Harmsen benoemd als CEO Nordics

Nick Harmsen is per direct benoemd als CEO om de activiteiten in de Scandinavische markt op te zetten. Zijn media achtergrond en ervaring in innovatief onderzoek (o.a. neuromarketing en econometrie) maakt hem de ideale persoon voor deze functie. “We zijn ervan overtuigd dat de bekroonde methoden en de expertises van zowel Validators als CA aansluiten bij adverteerders in de Zweedse, maar ook in andere Scandinavische markten”, aldus Nick Harmsen.

Martin Leeflang CEO van Validators & CA “Ons kantoor is gevestigd in de levendige en groene wijk Vasastan en om de hoek bij andere snelgroeiende bedrijven als Spotify. We hebben hoge verwachtingen over de ‘early adaptors’ mentaliteit van de Scandinaviers. Naast het vergroten van onze marktpotentie kijken we ook of we gekwalificeerde medewerkers kunnen aantrekken voor de internationale organisatie. Wetenschap en econometrie staan in een hoog vaandel met name in Stockholm” aldus Martin Leeflang.

Nick Harmsen

Nick Harmsen

CEO Nordics

Nick heeft een achtergrond in marketing en market resource management en heeft ervaring opgedaan in Retail, Spirits, Services en Software. Hij heeft onder andere gewerkt voor bedrijven als Absolut Vodka, H&M en Seagrams.

Nick is gespecialiseerd in Sensory Emotive Technologies (zoals eyetracking, facial coding) om het consumenten gedrag te meten. Door samenwerkingen met academici, peers en klanten heeft Nick gepatenteerde methodes ontwikkeld om in kaart te brengen hoe visuele elementen invloed hebben op onze onderbewuste perceptie en beslissingen.