.

.

.

Martin & Erik sprekers op Adfo Live

Op 15 september zullen Erik en Martin spreken op Adfo Live. Erik zal vertellen over Where the brains meet data en Martin verteld over het Adapt or Die principe die belangrijk is voor elke marketeer.

Where the brains meet data

Campagne-effectonderzoeken worden met de komst van big data steeds “slimmer”. Maar wat is de bijdrage van de creatie van een reclame-uiting aan het campagne-effect? Hoe wordt de mens door deze creatie gestuurd in zijn waardering, imago beleving en call-to-action? Met de opkomst van het neuromarketing tijdperk zijn we ons als nooit tevoren bewust van het onbewuste gedrag van de consument, maar hoe ontfutselen we data uit de “blackbox” van het consumentenbrein? Met dit vraagstuk houdt Validators, als marktonderzoeksbureau van het jaar 2015, zich dagelijks bezig. Erik Prins, Managing Partner bij Validators, zal toelichten hoe we een kijkje kunnen nemen in het brein van de consument.

ADAPT OR DIE, drie data-analyses die mediacampagnes veel beter later presteren

Adapt or Die’ is een scene uit de film Moneyball en gaat over coach Billy Beane die het lef heeft om een honkbalteam samen te stellen op basis van statistiek. In de scene wordt pijnlijk duidelijk dat senioriteit en onderbuikgevoel het afleggen tegen de feiten van data en statistiek. Tijdens deze lezing gaat we het hebben over waarom een markteer ook met het Moneyball principe moet werken om in de nieuwe data gedreven wereld te overleven en welke drie data-analyses daarin key zijn.

Aanvragen handouts presentaties

 

Verificatie