Masterclass: Onderzoek dat het werkelijke campagne-effect in kaart brengt

open-brain-300x272

Waar gaan we het over hebben?

Huidig campagne effectonderzoek is niet meer nauwkeurig en betrouwbaar genoeg. Tijdens de masterclass leggen wij aan de hand van wetenschappelijk onderzoek en levendige voorbeelden uit waarom het huidige onderzoek zijn gebreken vertoond. Zo laten we zien dat er een geheugen- en motivatieprobleem speelt bij de consument waardoor de resultaten van het onderzoek minder betrouwbaar worden.

Het huidige onderzoek ligt niet meer in lijn met de mogelijkheden die er tegenwoordig zijn om, met een hogere betrouwbaarheid dan voorheen, campagne-effecten in kaart te brengen. We leggen uit hoe je de problemen van intentieonderzoek kan overkomen door gedrag te verklaren met data gedreven onderzoek. Aan het einde van de masterclass ben jij helemaal op de hoogte van de onderzoeksmethoden die op dit moment hoge ogen gooien in campagne onderzoekland.

De volgende punten staan op de agenda:

  • De redenen waarom het huidige campagne—effectonderzoek niet meer voldoet.
  • Mogelijkheden om consumentengedrag betrouwbaarder in kaart te brengen.
  • De kracht van data gedreven onderzoek.
  • Uitingen testen om het creatie-effect te meten.

Wat neem je mee naar huis?

Naast het inzicht in de effecten van multimediale campagnes geven wij input om in de toekomst effectievere campagnes te voeren. Leer tijdens deze presentatie welke geheimen er zijn te vinden in marketingdata!

Spreker: Heleen van der Meulen, Data scientist & Bart Massa, Business Manager
Datum: 01 dec
Aanvangst: 14:45
Start: 15:00
Borrel: 17:30
Adres: Johan van Hasseltweg 39a, 1021KN, Amsterdam

Heleen van der Meulen

Heleen

Bart Massa

Bart