.

Masterclass: de kracht van synergie

“Hoe radio en TV de aanjagers zijn van nieuwsbrieven, AdWords en appgebruik”

Please note that the masterclass is in Dutch

Wat ga je leren tijdens deze masterclass:

In een ronde tafel setting duiken we onder de motorkap van ons in huis ontwikkelende online analyse platform ORCA. We laten zien hoe wij data omtoveren naar informatie en hoe deze informatie uiteindelijk gebruikt kan worden om uw campagne te verbeteren. Aan de hand van praktijkvoorbeelden laten we zien hoe het voorheen onmeetbare synergie-effect van offline op online mediumtypen helpt om jouw campagne beter in te delen en hoe je op deze manier geld overhoudt om met nieuwe kanalen te experimenteren.

Hoe ziet de agenda eruit:

  • Hoe maken wij een model om jouw data te analyseren?
  • Hoe wordt de synergie van offline op online mediumtypen berekend?
  • Wat is de invloed van radio en TV op online mediumtypen zoals AdWords, banners en nieuwsbrieven?

Na onderzoek op meer dan 20 klanten en een platform waarin meer dan € 400 mln aan campagne-inzetis geanalyseerd weten we precies welke invloed TV en radio hebben op AdWords, banners en nieuwsbrieven. Hieruit blijkt dat tot wel 20% van het online verkeer terug te leiden is naar offline campagnes. Neem bijvoorbeeld print en TV, die zorgen voor 2% – 6% meer clicks op banners. Dit geeft aan dat offline en online campagnes niet op zich zelf staan en dat het effect van de online campagnes niet volledig toe te schrijven is aan alleen online media. In deze masterclass zullen we tot in detail uitleggen hoe je met deze informatie jouw offline en online campagnes kan optimaliseren.

Er zijn maar 9 plaatsen beschikbaar: MIS HET NIET!

Van ruwe data naar marketingplan

Datum: 17 maart 2016
Spreker: Sophron Vermeij, Data Scientist @Communication Analytics
Inloop: 15:00
Start: 15:30
Borrel: 17:30
Locatie: Validators/Communication Analytics, Johan van Hasseltweg 39a in Amsterdam