Validators helpt Sheltersuit met een zeer effectieve campagne

Sheltersuit_RGB-180x180 Wat is een Sheltersuit?

Het idee achter de Sheltersuit is eigenlijk heel simpel. Het is een waterafstotende en winddichte jas, die kan worden getransformeerd in een slaapzak. Je ritst simpelweg de slaapzak aan de jas, en je hele lichaam is beschermd tegen de kou. De hoge kwaliteit van de materialen die worden gebruikt, zorgt ervoor dat iedereen die de Sheltersuit draagt beschermd is tegen extreme weersomstandigheden. Dit maakt slapen op straat draaglijk.

Dankzij de uitstekende kwaliteit van de isolerende materialen, zijn de dragers van de Sheltersuit dag en nacht verzekerd van warmte tijdens extreme kou. Op deze manier kan onderkoeling worden voorkomen. Overdag kan de slaapzak worden opgeborgen in de bijbehorende rugzak.

Het doel Whatwedo_suit

Het doel van de Stichting Sheltersuit is om zoveel mogelijk Sheltersuits te produceren en uit te delen aan de daklozen die op straat slapen tijdens extreme kou. De stichting wil de daklozen warm houden, zonder er iets van hen voor terug te vragen. Daarnaast is de stichting druk bezig om de vrijwilligers met een afstand tot de arbeidsmarkt een daadwerkelijk perspectief te geven op een betaalde baan.


Grootschalige outdoor campagne van maar liefst 3.500 abri’s

In januari dit jaar ging een grootschalige reclame campagne van start. Het doel van de campagne is om aandacht te vragen voor mensen die noodgedwongen op straat slapen. De sponsoren Isobar, Posterscope, Clear Channel, JC Deceaux en Exterion Media hebben geholpen om dit probleem bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht te brengen. Met het plaatsen van 3.500 posters bij bushokjes en andere plaatsen door heel het land zijn Nederlanders geconfronteerd met het lot van deze mensen, om bewustwording te creëren voor de extreme weersomstandigheden die daklozen hebben te verdragen. Als onderdeel van de campagne worden er mensen gevraagd om door middel van een SMS drie euro te doneren, opdat zoveel mogelijk daklozen geholpen kunnen worden.

shel1Validators hielp Sheltersuit een handje mee!

De outdoor campagne kreeg de boodschap ‘Laat daklozen niet doodvriezen’. Deze boodschap werd gecombineerd met de schokkende beelden van doodvriezende daklozen. Door middel van eyetracking meette Validators de impact van de buitenreclame zo de het effect van de campagne te verhogen.

Exterion Media, Clear Channel en JC Deceaux plaatsten de poster over heel Nederland. De campagne bereikte meer dan 7 miljoen mensen, waarvan 5,3 miljoen mensen veroorzaakt door de campagne, offline en online. Naast het bereik van deze campagne steeg de pr waarde met maar liefst € 500.000 euro. Wij zijn trots de Stichting Sheltersuit te kunnen helpen!

 

Bekijk ook de Video over dit initiatief:

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief