Validators meet het effect van Digital Signage voor Samsung

Validators heeft onlangs voor Samsung Nordics in kaart gebracht hoe Digital Signage invloed heeft op het consumentengedrag en koopbeslissingen in de winkel. Digital Signage (of narrowcasting) is een communicatiemedium waarbij, binnen én buiten, dynamische informatie op alle soorten en formaten beeldschermen kan worden getoond. Voor het onderzoek maakten wij gebruik van Eye Tracking, observaties en interviews in verschillende winkels in Stockholm. Met deze technieken maakten wij inzichtelijk hoe en wanneer shoppers de interactieve digitale schermen gebruiken en hoe dit hun winkelbezoek en koopbeslissing beïnvloedt.

Voor veel merken in consumer electronics is het van groot belang om nieuwe technieken en mogelijkheden te benutten om het winkelbezoek leuk, interessant en waardevol te maken zonder te parasiteren op de digitale kanalen. Maar nieuwe technieken zijn niet per se bevorderlijk. Er moet een duidelijk voordeel voor de consument aangeboden worden, zeker als het gaat om de content op de schermen.

 

Samsung heeft nu veel nieuwe inzichten waarmee ze hun investeringen in POP effectiever kunnen maken.

Samsung1Samsung2

Nick Harmsen, Managing Director Nordics

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief