Verslag van Validators op de MIE2015

Verslag van Marketing Insights Event 2015 | Webanalisten.nl
Door Alouette Edens & Eline Stroo, 10 februari 2015

Communication Analytics
Effect van reclamecampagne op webbezoekers, conversie en verkoop

Wat is de impact van de TV reclame op mijn online verkoop? Wat als ik TV niet inzet, maar een combinatie van Abri’s en AdWords? Vragen waar ik dagelijks mee te maken heb en Martin heeft de antwoorden hierop. John Wanamaker here I come!

Communication Analytics is een tool waarbij de impact van de verschillende kanalen tijdens een campagne inzichtelijk gemaakt wordt. Met deze inzichten weet je wat de synergie is tussen bepaalde kanalen en of je budget moet re-alloceren naar meer winstgevende kanalen. Met 91% zekerheid kan Communiction Analytics aangeven welk offline of online kanaal voor de bezoeker op de website heeft gezorgd. Daarnaast zijn er nog vele externe factoren die invloed hebben op het webbezoek. Bijvoorbeeld het weer, het uur van de dag en feestdagen. Deze factoren worden geïsoleerd. Daarnaast presenteerde Martin de resultaten van Ticketveiling en hoe zij de campagnes een stuk kostenefficiënter maakten, waardoor zij nu 60% minder betalen voor een bezoeker op de website.

Erg interessante tool voor marketeers die op deze manier inzicht krijgen in de resultaten! Ik ben getriggerd en benieuwd hoe ver de tool kan gaan. Bezoekers op de website is een eenvoudige KPI, maar wat als mijn campagne moet leiden tot specifieke transacties van nieuwe klanten die het product niet retourneren? Hoe ver kunnen we de data analyseren en met zekerheid alloceren aan marketingkanalen? Stof tot nadenken…

Communication Analytics is een methodiek met een geavanceerd software platform om marketing analytics data te analyseren. Met behulp van econometrische algoritmes, intelligentie modellen en benchmarks kan de effectiviteit van campagnes gemeten worden. Inzichten uit het online platform van Communication Analytics verbetert de prestaties van uw campagne met 30 tot 40% met slechts 1% van uw mediabudget.

Voor meer informatie bezoek de website van Communication Analytics of stuur een mail naar Martin.

Martin Leeflang

Martin Leeflang

Managing Director