Selecteer een pagina

Hoe gevoelig zijn consumenten voor merken?

Nederlands MediaNetwerk en Validators komen nu met de Roundtable of Innovation. Thema van de eerste bijeenkomst op 22 januari is: Hoe gevoelig zijn consumenten voor merken? En hoeveel waarde hechten ze aan een merk in jouw categorie? VU Amsterdam en Validators onderzochten dit in dertig categorieën.

Het onderzoek is het Nederlandse antwoord op het spraakmakende onderzoek How Important Are Brands? A Cross-Category, Cross-Country Study van de American Marketing Association. Het is het eerste publieke onderzoek van het Institute for Brand Analytics, dat VU en Validators op 1 november startten. Tijdens deze sessie kijken promovendus Noud Schartman (VU) en Martin Leeflang, CEO van Validators, voorbij de Category Entry Points van Byron Sharp. CEPs definiëren is basis, maar het is minstens zo relevant om te achterhalen hoe merkgevoelig een consument is in een aankoopproces. Hoe groot moet je een merk maken om je mentale marktaandeel te pakken in een relevante koopsituatie? Deze en andere belangrijke vragen voor merkenbouwers staan centraal aan de Roundtable of Innovation. Deze sessie wil je niet missen!

Datum: 22 januari
Tijd: 09.30 – 11.00 uur
Locatie: Moonlander, bij Validators, Johan van Hasseltweg 39c, Amsterdam

Schuif je aan? Mail dan naar hilde.doting@validators.nl

 

Martin Leeflang                            Noud Schartman