
Sinds begin dit jaar werkt Validators met veel plezier voor Schweppes International Limited (onderdeel van Suntory). Onder SIL vallen 15 merken, waaronder Schweppes, Orangina, Dr. Pepper in meer dan 50 landen (Europa, Afrika en de Caribbean). Dit zouden we in maart vieren bij de contractondertekening, maar toen kwam corona. Gelukkig was onlangs het inhaalmomentje, buiten bij mooi weer. Dit keer niet om de contractondertekening te vieren, maar om de mooie en succesvolle samenwerking te vieren. Want daar kunnen we inmiddels zeker van spreken.
Schweppes International Limited is eind 2019 op zoek gegaan naar een Insights Partner voor tien Suntory frisdrankmerken in hun grootste twintig landen. Waaronder 11 in Europa, 7 in Afrika en 2 in de Caribbean. “Wij zochten een partner die – net als wij – middels het Byron Sharp gedachtegoed werkt aan het laten groeien van merken. In Validators hebben wij de ideale partner gevonden”, aldus Celeste Miller, Consumer & Planning Specialist bij Suntory.
Concreet betekent dit dat Validators vanaf begin februari wekelijk N=50 consumenten Nationaal Representatief ondervraagt in elf landen. In de andere negen landen gebeurt dit met N=300 eens of twee keer per jaar. Belangrijkste onderdeel Is het tracken van de mentale (CEP’s) en fysieke beschikbaarheid van de Suntory merken en hun concurrenten. Natuurlijk wordt ook de penetratie in de landen nauw gevolgd. Met deze inzichten maken we strategische keuzes om de verschillende merken te laten groeien. De resultaten zijn altijd beschikbaar in een online Insights Platform waarin de marketeers de ontwikkeling van hun merken per week kunnen zien. Hiermee kunnen zij campagne en seizoen effecten goed terug herkennen. Maar we helpen de marketeers ook met de vertaling van de insights.
Martin Leeflang, CEO van Validators laat weten: “Schweppes International Limited is een internationale speler met veel ambitie. Op dagelijkse basis schakelen we met een bevlogen team met een sterke hang naar innovatie. Dat is heel inspirerend. Validators deed al langere tijd internationaal onderzoek, maar nog niet eerder deden we zo’n mooie intercontinentale opdracht. Een belangrijke stap. We zijn erg blij met de kans die SIL ons hiervoor geeft.”
Wil je weten wat Validators voor jouw merk kan betekenen?
Neem contact op met Martin Leeflang via Martin.Leeflang@validators.nl
Recent Comments