Insights Consultant Branding

Je bent eengedrevenconsultant die alles in het werk stelt om vooronzeklanten antwoorden op hun business-vragente vinden. Jebedenkt slimme onderzoeksopzetten, analyseert, schrijftaanbevelingen en geeftovertuigenden strategischadvies.En passantschud je nog even een strakke presentatie uit je mouw of bereid je een workshop voor. Welkom bij Validators!

Validators is gespecialiseerd in het doen van data – en onderzoeksprojecten voor top 200 adverteerders en non-profit sector. Validators heeft een eigen Innovatie lab waarin wetenschappelijke methodes voor merk- en communicatie-onderzoek worden gevalideerd. Ook maken we eigen analyse software dat internationaal aan derden wordt verkocht.

In 2009 startte CEO Martin Leeflang Validators vanuit het idee om merken met onderzoek door ogen van consumenten, burgers en mensen te laten kijken. Voorwaarde voor effectieve communicatie is dat het fysiek en mentaal weet te raken en daarvoor waren nieuwe meetmethodes noodzakelijk. Inmiddels loopt Validators voorop in toepassen van (on)bewuste meetmethodes voor creatietesten, campagne-effectonderzoek en merkonderzoek. Dit alles om antwoord te geven op strategische vraagstukken, waaronder het berekenen van mentale beschikbaarheid van merken.

We hebben altijd een sterke band met de wetenschap. Dit komt goed tot uiting in ons partnership met de Vrije Universiteit Amsterdam. Samen werken we aan wetenschappelijk publicaties en replicatiestudie van een Ehrenberg-Bass Institute (Byron Sharp) studie “Measuring Advertising’s effect on Mental Availability’. Validators zoekt naar een werkbare lijn tussen wetenschappelijke validaties en een pragmatische way-of-working. Doel is om meer relevante informatie uit data te halen.

Werken voor een klein, dynamisch bureau
Wij zoeken een fanatieke Insights Consultant (40 uur p/w) met minimaal vijf jaar werkervaring die graag communicatie en marketing vraagstukken oplost op basis van data. In deze rol ben jij de expert en sparringpartner voor vaste klanten. Samen met je team ben je volledig in control over je eigen projecten. Een van de vele voordelen van werken voor een klein en dynamisch bureau.

Een greep uit je belangrijke werkzaamheden: 

  • Verantwoordelijk voor klantcontact en inhoudelijk aanspreekpunt.
  • Vertaling klantvragen naar een juiste projectopzet.
  • Eindverantwoordelijk voor resultaat en advies bij klant.
  • Mentor voor andere Insights Consultants en Research Assistants.
  • Bijdrage leveren aan de ontwikkeling van nieuwe methoden en software.
  • Coördinatie werkzaamheden met je accountteams.

 

Herken jijjezelf in het volgende profiel?

  • Ruim vijf jaar relevante werkervaring aan bureau- of klantzijde.
  • Je kunt goed schakelen met klanten en begrijpt de uitdagingen die daarbij horen.
  • Passie voor MarCom- en merkstrategie-vraagstukken met data op te lossen.
  • Onstilbare honger naar innovatie.
  • Afgeronde wetenschappelijke opleiding,  Communicatie, Marketing of Psychologie.
  • Uitstekende beheersing de Nederlandse én Engelse taal.
  • Ambitieus, nauwkeurig, flexibel en assertief; goed schakelen tussen projecten en prioriteiten.

 

Ditbieden we je:

  • Werken voor toffe (internationale) klanten en uitdagende vraagstukken.
  • Een sterk team waarin je je ambities kwijt kan.
  • Persoonlijke en professionele ontwikkeling, want je besteedt 10% van de tijd aan Vali-Academy (leerprogramma).
  • Werken met state-of-the-art methodes in mental availability en (neuro)tools.
  • 50% thuiswerken is normaal en we bieden een flex werkplek in een hip bedrijfspand mét eigen kroeg en dakterras (als we daar weer gebruik van mogen maken natuurlijk).
  • Fanatieke collega’s die de wereld willen veroveren.
  • Een bevlogen, toegankelijk managementteam dat hetzelfde wil.
  • Top arbeidsvoorwaarden met winstdelingsregeling.

 

Is deze baan perfect voor jou en zouden we met jou kennis moeten maken?

Stuur dan je motivatie en C.V. naarsolliciteren@validators.nl