In de aanloop naar NIMA Marketing Day stelde Marketing Tribune Jelmer Wit en Bart Massa een aantal kennismakingsvragen. De antwoorden vind je natuurlijk ook hieronder:

 

1 Wat is jullie persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Massa: ‘Het ontmoeten van klanten en prospects en praten over het vak is een belangrijke manier voor alle bezoekers om zich verder te ontwikkelen. Door kennis uit te wisselen helpen we elkaar aan nieuwe inzichten en input om net weer dat stapje beter te worden.’

2 Wat hopen jullie dat de bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?
Wit: ‘Dat consumenten op een hele andere manier met merken bezig zijn dan wij vakidioten. Onze presentatie is geslaagd als wij de bezoekers hebben overtuigd van de noodzaak om het perspectief en (on)bewust gedrag van consumenten centraal te stellen.

3 Vertel iets over jullie bureau Validators…
Wit: ‘Validators is een bureau dat gespecialiseerd is in merk- en communicatieonderzoek. Het grote voordeel van onze onderzoeksmethodes is dat wij ze gemakkelijk kunnen aanpassen op de wensen van de klant. Wij helpen dan ook een breed scala aan klanten om merkgroei te realiseren; van wereldwijde corporates tot lokale spelers, van overheid tot non-profit.’

4 Waar positioneert Validators zich ten opzichte van de concurrentie?
Massa: ‘Door middel van innovatieve tools laat Validators merken echt door de ogen van consumenten kijken.’

5 Wat is jullie persoonlijke drijfveer?
Wit: ‘Innovatie zit in ons DNA. Niet alleen ik zelf, maar met mij velen binnen Validators, worden enthousiast van het inzetten van innovatieve onderzoekstools om merken te voorzien van pragmatische inzichten. We helpen merken hun communicatie te optimaliseren en zo effectiever te maken.’

6 Is er nog marketing buiten internet?
Massa: ‘Zeker, alhoewel internet steeds belangrijker wordt in het bereiken van specifieke doelgroepen is tv nog steeds een belangrijk medium. Helemaal als het gaat om het overbrengen van een gevoel of emotie. Daarnaast is het toevoegen van bijvoorbeeld (D)OOH of branded content aan een crossmediale campagne vaak van grote meerwaarde. Kortom, je enkel richten op communicatie via internet is lang niet altijd de meest efficiënte weg naar succes.’