Brandreview

In samenwerking met VU Amsterdam doet Validators onderzoek naar de positie die merken innemen in het brein van consumenten en hoe deze te versterken. Zo brengen wij Mental Availability in kaart door te kijken naar Category Entry Points (CEPs). Oftewel, situaties waarin je als merk relevant bent voor een consument, en wat de drijfveren zijn om uiteindelijk voor jouw merk te kiezen. Bekijk hier de video ‘Van CEP naar mentaal marktaandeel: hoe werkt het’. Recentelijk hebben we dit onderzoek verder aangevuld met wat wij noemen ‘Share of Content’: een gecombineerde analyse op Share of Voice en de inhoud van ATL campagnes.

Marceline Veen en Jelmer Wit presenteren de Brandreview Academy

Deze analyse laat precies zien wat de communicatiestrategie van de verschillende merken is en welke mediadruk hierachter zit. Dit stelt ons in staat om blank spots te identificeren en te achterhalen welke bedreigingen er op de loer liggen. De unieke combinatie van inzicht in de huidige positie en daadwerkelijke communicatiestrategie van merken biedt concrete handvatten het merk te doen groeien. 

Iedere maand een andere branche onder de loep
In onze Brandreview nemen we iedere maand een andere branche onder de loep. Hieronder vind je een handig lijstje van alle onderzoeken en de artikelen die we hier al over publiceerden. Bovendien verzorgen we iedere maand een gratis online Brandreview Academy om de resultaten van het meest recente onderzoek te duiden.  


De aanpak

De opzet van ons Brandreview onderzoek bestaat uit drie onderdelen. In deel 1 worden de Category Entry Points in kaart gebracht middels een vooronderzoek en workshop. Deel 2 bestaat uit het meten van de mentale positie die merken hebben in het brein van de doelgroep. In deel 3 brengen wij door middel van onze Share of Content analyse in kaart wat de communicatiestrategie is van de verschillende merken.   

Wat levert het op?
Middels deze opzet zorgen wij ervoor dat het merk: 

  1. Inzicht krijgt in de behoefte van consumenten met Category Entry Points
  2. Inzicht krijgt in de Mental Availability van het merk en diens concurrenten
  3. Weet op welke Category Entry Points het merk goed scoort en input om hier verder van te profiteren
  4. Inzicht in de communicatiestrategie van concurrenten en bijbehorende mediadruk
  5. Concrete handvatten om campagnes te optimaliseren en het merk te doen groeien 

Meer weten?
Is jouw branche (nog) niet onderzocht of ben je opzoek naar extra diepgang? Neem vrijblijvend contact op met  Jelmer.wit@validators.nl om op basis van het dashboard met achterliggende data gezamenlijk op zoek te gaan naar concrete handvatten om jouw merk te doen groeien.

Aanmelden voor de eerstvolgende Brandreview Academy kan natuurlijk ook.