CASE: ANWB

Hoe ANWB grip krijgt op communicatie-effectiviteit

Validators helpt ANWB om continu scherp inzicht te hebben in de effecten van de communicatie. Onder andere door tegelijkertijd aan de slag te gaan met campagne-effectiviteit, merkontwikkelingen én het testen van creaties. Door de verschillende onderzoeken aan elkaar te verbinden wordt er een synergetisch effect gecreerd voor 360 graden inzicht in de effectiviteit.

Relevantie van merk
De opzet voor het merkonderzoek van Validators biedt ANWB de mogelijkheid om meer concrete sturing te geven aan het merk. Om deze stap te maken is de transformatie ingezet van een klassieke brand funnel naar onder meer het verhogen van de relevantie van het merk (CEP’s) volgens het gedachtegoed van Byron Sharp. Samen met impliciete associatie metingen moet dit ervoor zorgen dat de ANWB aan de “knoppen” kan draaien van het merk en de campagnes. Om continu inzicht te hebben in de prestaties van het merk zijn de resultaten beschikbaar in een up-to-date krachtig dashboard. In de samenwerking tussen ANWB en Validators is het doel de campagne-impact en kwaliteit van uitingen op het merk te verhogen.

Wil jij ook continu inzicht in de effecten van jouw communicatie?
Wij denken graag met je mee.

Jelmer Wit
Client Consultant
06 42 06 38 52
jelmer.wit@validators.nl