Selecteer een pagina

Case: Greetz

Verleiding en persuasion: het meten van impulsieve vo­orkeuren

Hoe verleid jij je klant tot het doen van aankopen? Welke triggers moet je wel of niet inzetten? Een zeer belangrijk vraagstuk voor vele bedrijven, zo ook voor Nederlands grootste speler in online echte wenskaarten, Greetz. De marktleider was op zoek naar relevante insights bij verschillende doelgroepen naar triggers of barriers om kerstkaarten te versturen via Greetz?

Impulsieve voorkeuren meten
Om het effect van deze kleine verschillen in kaart te brengen hebben wij onze Persuasion Association Test (PAT) ingezet. Deze tool stelt ons in staat om kwantitatief impulsieve voorkeuren te meten. Met behulp van beslistijden (time-to-click) zijn we ook in staat kwantitatief “impulsieve” voorkeuren te meten. Deze opzet past geheel bij het zoeken naar de juiste verleiding en persuasion.

Wat zijn de triggers?
Voor het Greetz project zijn er verschillende variaties in productaanbod van online te verzorgen kerstkaarten getoond. Triggers die zijn gemeten zijn prijs, promotie, gemak, fotokaarten, boodschap en emotie. Greetz heeft met deze informatie de communicatie per doelgroep aangepast om zo direct in te spelen op de wensen van klanten en niet klanten