CASE: MKB Brandstof

Verduurzaming van de merkstrategie middels Category Entry Points

De wereld van de mobiliteit is in beweging en zo ook de bedrijven die zich op dit gebied begeven. Een bedrijf wat hard werkt aan de transitie naar slimmere en schonere transportoplossingen is MKB Brandstof. De organisatie is een nieuwe weg in geslagen en heeft als droom een wereld waarin mensen in balans zijn met elkaar en de natuur.

Doel
Tot 2020 was het businessmodel van MKB Brandstof vooral gericht op het aanbieden van tankpassen als gemak oplossing voor ZZP-ers en MKB-ers. Om de gezamenlijke droom te realiseren is het bedrijf een nieuwe richting ingeslagen, waarbij duurzaamheid en gemak hand in hand gaan. Nieuwe, duurzame oplossingen zoals laadpassen en laadpalen worden inmiddels al aangeboden. Maar hoe vertaal je dat naar een brand strategy die past bij je eigen ideeën, en aansluit op de behoeften van klanten en prospects?

Aanpak
Om hier een data gedreven antwoord op te krijgen vroeg MKB Brandstof Validators onderzoek te doen. Een eerste stap naar een nieuwe strategie was het vaststellen van de Category Entry Points (CEPs). Met vooronderzoek en een interactieve, interne workshop zijn dezen vastgesteld. Vervolgens is een grootschalig onderzoek onder de doelgroep uitgevoerd waarin de relevantie en merkoverweging (ook van concurrenten) met de CEPs zijn gemeten. Ook de Reasons Not To Buy (RNTB) waren onderdeel om te achterhalen welke barrières weggenomen kunnen worden om prospects over te halen voor MKB Brandstof te kiezen.

Datagedreven insights
De laatste stap van de drietrapsraket is de ingebruikname van een custom made dashboard waarin MKB Brandstof alle mogelijkheden heeft om zelf in de data te duiken. Hiermee kan op ieder moment gewenste splitsingen en deepdives gemaakt worden om datagedreven beslissingen te maken.

Samen ook jouw brand strategy richting geven?
Wij denken graag met je mee.

Bart Massa
Managing Director
06 30 40 42 97
Bart.Massa@validators.nl

MKB Brandstof