STORYTEL

Video Storytel 16% hogere merkbekendheid na samenwerking Validators en KICK!

 

Business issue

Het is geen geheim meer dat effectieve creatie de sleutel is tot een succesvolle campagne. Waar creative testing van het eindresultaat steeds meer gemeen goed is, is testen en dataverzameling in de conceptfase nog een ondergeschoven kindje. Om de toegevoegde waarde van data vanaf het begin van het proces te laten zien, werkten KICK! Creative Agency en Validators nauw samen aan een nieuwe online video voor audioboeken-aanbieder Storytel.

Storytel wilde graag inspelen op de meest relevante gebruiksmomenten van haar (potentiële) luisteraars. Dat was een mooi startpunt. KICK! stelde beeldmateriaal van deze momenten beschikbaar en vervolgens vroegen we respondenten om deze te rangschikken. Populaire momenten bleken: ‘voor het slapen gaan’, ‘tijdens het reizen’ en ‘op vakantie’. Daarbij werd ook veelal voor de voorkeur gegeven aan de visual van iemand die onderweg was. Deze twee namen we als uitgangspunt van de video.

Strategie

KICK! nam deze gegevens mee en leverde snel een video op. Deze werd vervolgens getest door Validators. Hierbij werd gebruik gemaakt van de ValueFlow, een online tool waarmee de emotionele waardering van de scenes in kaart gebracht werd. De keuze voor de momenten uit het eerste onderzoek bleek zich uit te betalen, want de video werd direct goed gewaardeerd. En niet onbelangrijk, dankzij een splitsing in de doelgroep werd duidelijk dat met name de groep die interesse had in het luisteren van audioboeken onderweg de video goed waardeerde. Een schot in de roos dus! Validators adviseerde een aantal optimalisaties die de merk- en boodschap nog beter zouden kunnen overdragen. 

Resultaat

Bij Storytel werd de uiteindelijke video positief ontvangen en bleek de video een significant hogere merkbekendheid (+16%) te realiseren dan eerdere video’s. Zo wordt ook nog eens bewezen dat creatieven en onderzoekers absoluut geen vreemden voor elkaar zijn. Sterker nog, het tegendeel is waar!

 

Meer weten?

Neem contact op met Joris via Joris.vanderzwan@validators.nl of 06 25 38 99 83.

Of met Gabriel Koops, Managing Director van Kick! Creative Agency, via gabriel@kick-creative.nl

Een reactie achterlaten kan natuurlijk ook: