Concrete input voor het verbeteren van jouw Point of Sale-materiaal

Doorgaans wordt Point of Sale (POS) materiaal ingezet om producten onder de aandacht van shoppers te brengen. Shopgedrag is echter zeer taakgericht, waardoor het lastig is om de aandacht van shoppers te vangen. Laat je POS-materiaal testen om er zeker van te zijn dat het gezien wordt en het gewenste effect bereikt.

Inzicht in onbewust kijkgedrag met eyetracking
Om impact te generen moet het POS-materiaal allereerst gezien worden. Door gebruik te maken van eyetracking verkrijgen we zeer waardevolle inzichten in het onbewuste kijkgedrag van shoppers en bepalen we de zichtbaarheid van het POS-materiaal in een realistische omgeving. Door camera’s op te hangen in een winkel weten we precies hoe shoppers zich verplaatsen. Op die manier verkrijgen we een gedetailleerd beeld van welke locaties er in de winkel het meest bezocht worden. Hier kun jij vervolgens slim op inspelen om de zichtbaarheid van jouw POS-materiaal te verhogen.

Ben je opzoek naar concrete input om het POS-materiaal te verbeteren?
Verschillende online tools bieden uitkomst. Innovatieve technieken stellen ons in staat om een gedetailleerd beeld te verkrijgen van de effectiviteit van het POS-materiaal. Hierbij meten we elke wenselijke KPI. Daarnaast verzamelen we gerichte kwalitatieve feedback vanuit de doelgroep. Zo weet je precies welke elementen binnen je creatie positief dan wel negatief gewaardeerd worden, en verzamel je concrete input voor optimalisatie. Door kwantitatieve en kwalitatieve inzichten te combineren komen we uiteindelijk tot een compleet beeld van de effectiviteit van jouw materialen.

Benieuwd hoe je jouw POS-materiaal nog effectiever kunt maken?
Neem dan contact op met Jelmer.

Jelmer Wit

Jelmer Wit

Client Consultant

06 4206 3852

jelmer.wit@validators.nl