CREATIE
HOE ERVAREN CONSUMENTEN JE CREATIE?
De kracht van de creatie heeft enorme impact op de effectiviteit van campagnes, verpakkingen, websites, POS materiaal, navigatie en andere typen communicatie. Wij helpen jou het meeste uit je creatie te halen door samen de commercials, verpakkingen, folders en posters te optimaliseren. Vergeet alle dure, langdurige trajecten. Wij bieden pragmatische, korte onderzoeken die slim en snel helpen om je materiaal te optimaliseren.
Effect op emotie en opvallendheid
We gaan verder dan het stellen van de vraag of een uiting is opgevallen. Met innovatieve tools in online onderzoek meten we of het daadwerkelijk de aandacht van de consument trekt en emotie opwekt.
Op onbewust niveau meten wij onder andere:
- Emotie in RTV en online (ValueFlow en EmotionFlow)
- Opvallendheid van uiting (Eyecoding en eyetracking)
- Arousal
- Impliciete associaties
- Herkenning
- Hartslag

EEN STEVIG FUNDAMENT ONDER JE CREATIE
The Fundamentals of Creation zijn gebaseerd op literatuuronderzoek naar de effectiviteit van advertenties. Meer dan dertig belangrijke, internationale boeken en wetenschappelijke publicaties doorgrondden we en zeker duizend uren investeerden we om verdiepende kennis te vergaren over de werking van reclame. The Fundamentals of Creation beslaan vier kerneigenschappen van een effectieve uiting, namelijk Breakthrough, Engage, Stick en Trigger.
Hier lees je precies waarom we deze elementen we belangrijk vinden voor het testen van jouw uiting.
De technieken die we hebben ontwikkeld zijn gericht op snel en efficiënt onderzoek doen. Zodat jij snel inzicht hebt in de resultaten, en een creatie kunt bijschaven voor live-gang.
Als geen ander weten wij waar een effectieve creatie aan moet voldoen. We kennen de potentie en kwaliteiten van de verschillende mediatypen en nemen dat mee in het onderzoek. En dit alles tailor made.
Concrete adviezen die het effect verhogen
Je hoeft niet bang te zijn voor onnodig complexe rapportages. Wij komen met resultaten die de creaties beoordelen op effectpotentie. Bovenal bieden we input om de materialen te optimaliseren. Het is niet nodig om een commercial opnieuw te schieten, maar je maakt aanpassingen die haalbaar zijn binnen de strakke timings, én effect sorteren.
Een basis in de wetenschap
Het meten van emotie in commercials doen wij middels EmotionFlow of ValueFlow. Wanneer je ons vraagt een buitenreclame uiting te testen, kijken we met Eyetracking of EyeCoding of deze daadwerkelijk opvalt. Met Usability onderzoek geven we inzicht in de gebruiksvriendelijkheid van je website. Verpakkingen onderzoeken we met een rijke combinatie van technieken.
Zo hebben we op elke vraag een passend antwoord:
- Kan ik mijn commercial nog inkorten?
- Valt mijn commercial op in het reclameblok?
- Heb ik mijn mediabudget effectief besteed in dit mediablok?
- Hoe kan ik mijn creatie beter maken?
Wil je weten hoe je de kansen op een succesvolle creatie vergroot?
Neem gerust contact met ons op. De meer standaard creatie-testen zet je nu ook eenvoudig en snel uit via ons Creative Testing Platform.
Of neem contact op met Bart Massa.