De kracht van een effectieve schapindeling

Negen op de tien aankoopbeslissingen worden gemaakt voor het schap. En laat nou precies het schap een zeer belangrijke faciliterende rol spelen voor de consument. Een effectief zoekproces zorgt niet alleen voor betere verkopen maar ook voor een tevreden klant. Natuurlijk speelt de verpakking hierbij een grote rol, maar onderschat de kracht van een effectieve schap-indeling niet.

Onbewuste kijk- en navigatiegedrag
Het aankoopproces wordt gestuurd door visuele input die onbewust verwerkt wordt in onze hersenen. Het is voor een shopper extreem moeilijk aan te geven waarom ze een bepaalde keuze maken omdat deze voor een zeer groot deel op onbewuste wijze worden gemaakt. Door inzet van eyetracking achterhalen we het onbewuste kijk- en navigatiegedrag van shoppers, en nemen we waar hoe mensen beslissingen maken. Door eyetracking in te zetten verkrijgen we inzicht in de vindbaarheid van producten en daarmee de effectiviteit van het schap. Hierbij leggen we het navigatiegedrag van consumenten bloot en kijken we naar mogelijkheden om het schap te optimaliseren. Het beter aan laten sluiten van het schap op de consument is ons doel.

Bij Validators snappen we dat het niet altijd even praktisch is om in een winkel het hele schap om te bouwen voor het testen van een nieuw concept. Daarom bieden we vele alternatieven zoals het testen op een testlocatie, wanneer de winkel gesloten is, digitale schapprojectie en zelfs diverse online methoden. Ieder vraagstuk vraagt voor een passende oplossing, neem daarom contact op zodat we gezamenlijk jouw probleem op gaan lossen.

Wil je weten hoe we de effectiviteit van jouw schap in kaart brengen?
Neem contact op met Merel.

Merel Zandvliet

Merel Zandvliet

Client Consultant

06 44 07 56 06

Merel.Zandvliet@validators.nl