Voorspel de kracht van je creatie

Met EmotionFlow biedt Validators je een online neuro tool die emotie in content meet in de meest natuurgetrouwe setting: thuis bij de respondent op de bank.

Emotie is dé verschilmaker voor een effectieve campagne. Emotionele campagnes zijn effectiever op belangrijke campagnedoelstellingen als verkoop, marktaandeel, prijssensitiviteit en loyaliteit (Binet & Field).  Emotie stimuleert het geheugen en is daarom zeer relevant voor long term brand building. EmotionFlow combineert A.I. en Facial Coding, om zo heel nauwkeurig de emotionele beleving van je content te meten. Of het nu gaat om tv-commercials, online video’s, speeches of banners, je test ze nu snel en eenvoudig.

Voorspel de kracht van je creatie

Met EmotionFlow biedt Validators je een online neurotool die emotie in content meet in de meest natuurgetrouwe setting: thuis bij de respondent op de bank.

Emotie is dé verschilmaker voor een effectieve campagne. Emotionele campagnes zijn effectiever op belangrijke campagnedoelstellingen als verkoop, marktaandeel, prijssensitiviteit en loyaliteit (Binet & Field).  Emotie stimuleert het geheugen en is daarom zeer relevant voor long term brand building. EmotionFlow combineert A.I. en Facial Coding, om zo heel nauwkeurig de emotionele beleving van je content te meten. Of het nu gaat om tv-commercials, online video’s, speeches of banners, je test ze nu snel en eenvoudig

Bekijk ook onze analyse van de coronaspeeches van premier Rutte, koning Willem-Alexander en minister Grapperhaus.

 

 

           Emotie maakt iemand uniek

Iemands geschiedenis en context spelen een belangrijke rol in welke emoties hij of zij ervaart bij het zien van een uiting. Daarom is het belangrijk om onder de juiste doelgroep te meten. Zo zijn er grote verschillen tussen consumenten die al merkgebruiker zijn of niet. Of mensen die een online video of tv-commercial al eerder hebben gezien, of niet. Het wordt veel eenvoudiger om te targetten op verschillende groepen. Met een grote steekproef én de toevoeging van een aanvullende vragenlijst weet je zeker dat je een betrouwbaar resultaat hebt.

Op deze manier achterhalen we heel snel hoe jouw commercial of online video scoort op de 7 universele basisemoties: verdriet, vreugde, verrassing,  woede, walging, angst, minachting.

Extreem waardevol, want de activiteit van gezichtsspieren kan wel tot 78% van de aankoopintentie voorspellen (McDuff et al., 2015).

 

Stuurbare content

Met de ‘op seconde analyse’ worden  alle emoties zichtbaar in je doelgroep. Deze inzichten zijn eenvoudig te gebruiken in het maken van keuzes in scènes en het knippen van content. Ook tussen verschillende formats (A/B testing) wordt op gevalideerde wijze inzichtelijk waar de maximale prestatie gehaald wordt.

De voordelen samengevat:

  • Benchmark performance.
  • A/B testing.
  • Voorspel performance in diverse doelgroepen.
  • Integratie met een pre-test vragenlijst.
  • Resultaten binnen enkele dagen al vanaf €15,- per respondent.

 

 

Iemands geschiedenis en context spelen een belangrijke rol in welke emoties hij of zij ervaart bij het zien van een uiting. Daarom is het belangrijk om onder de juiste doelgroep te meten. Zo zijn er grote verschillen tussen consumenten die al merkgebruiker zijn of niet. Of mensen die een online video of tv-commercial al eerder hebben gezien, of niet. Het wordt veel eenvoudiger om te targetten op verschillende groepen. Met een grote steekproef én de toevoeging van een aanvullende vragenlijst weet je zeker dat je een betrouwbaar resultaat hebt.

Op deze manier achterhalen we heel snel hoe jouw commercial of online video scoort op de 7 universele basisemoties:

Verdriet (sadness)​
Vreugde (happiness)​
Verrassing (surprise)​
Woede (anger)​
Walging (disgust)​
Angst (fear)
Minachting (contempt)

Extreem waardevol, want de activiteit van gezichtsspieren kan wel tot 78% van de aankoopintentie voorspellen (McDuff et al., 2015).

 

Stuurbare content

Met de ‘op seconde analyse’ worden  alle emoties zichtbaar in je doelgroep. Deze inzichten zijn eenvoudig te gebruiken in het maken van keuzes in scènes en het knippen van content. Ook tussen verschillende formats (A/B testing) wordt op gevalideerde wijze inzichtelijk waar de maximale prestatie gehaald wordt.

De voordelen samengevat:

  • Benchmark performance.
  • A/B testing.
  • Voorspel performance in diverse doelgroepen.
  • Integratie met een pre-test vragenlijst.
  • Resultaten binnen enkele dagen al vanaf €15,- per respondent.

Emotie maakt iemand uniek

Iemands ervaring en context spelen een belangrijke rol in welke emoties hij of zij ervaart bij het zien van een uiting. Daarom is het belangrijk om onder de juiste doelgroep te meten. Zo zijn er grote verschillen tussen consumenten die al merkgebruiker zijn of niet. Of mensen die een online video of tv-commercial al eerder hebben gezien, of niet. Het wordt veel eenvoudiger om te targetten op verschillende groepen. Met een grote steekproef én de toevoeging van een aanvullende vragenlijst weet je zeker dat je een betrouwbaar resultaat hebt.

Op deze manier achterhalen we heel snel hoe jouw commercial of online video scoort op de 7 universele basisemoties:

Verdriet (sadness)​
Vreugde (happiness)​
Verrassing (surprise)​
Woede (anger)​
Walging (disgust)​
Angst (fear)
Minachting (contempt)

Extreem waardevol, want de activiteit van gezichtsspieren kan wel tot 78% van de aankoopintentie voorspellen (McDuff et al., 2015).

Stuurbare content

Met de ‘op seconde analyse’ worden  alle emoties zichtbaar in je doelgroep. Deze inzichten zijn eenvoudig te gebruiken in het maken van keuzes in scènes en het knippen van content. Ook tussen verschillende formats (A/B testing) wordt op gevalideerde wijze inzichtelijk waar de maximale prestatie gehaald wordt.

De voordelen samengevat:

  • Benchmark performance.
  • A/B testing.
  • Voorspel performance in diverse doelgroepen.
  • Integratie met een pre-test vragenlijst.
  • Resultaten binnen enkele dagen al vanaf €15,- per respondent.
Jelmer Wit

Jelmer Wit

Client Consultant

Toepassingen en tarieven 

EmotionFlow is inzetbaar voor alle visuele content variërend van tv-commercials, online video’s, movie trailers of speeches. Meest gebruikte toepassing van EmotionFlow is testen van creaties (pre/post). Hiervoor heeft Validators een uitgebreide benchmark met daarin ook de Gouden Loeki’s. EmotionFlow kun je al inzetten vanaf € 15,- per respondent. Een complete tv-commercial of online video testen (n=100) test je vanaf € 2.950,-  (ex. BTW). Neem ook een kijkje in de STORE voor een overzicht van al onze producten.

Heb je vragen? Bel of mail gerust met Jelmer. 

           Toepassingen en tarieven

EmotionFlow is inzetbaar voor alle visuele content variërend van tv-commercials, online video’s, movie trailers of speeches. Meest gebruikte toepassing van EmotionFlow is testen van creaties (pre/post). Hiervoor heeft Validators een uitgebreide benchmark met daarin ook de Gouden Loeki’s. EmotionFlow kun je al inzetten vanaf € 15,- per respondent. Een complete tv-commercial of online video (n=100) test je vanaf € 2.950,- (ex. BTW).

Neem ook een kijkje in de STORE voor een overzicht van al onze producten.

Of neem contact op met Jelmer.Wit@validators.nl