Emotie is dé verschilmaker voor een effectieve campagne. Emotionele campagnes zijn effectiever op belangrijke campagnedoelstellingen als verkoop, marktaandeel, prijssensitiviteit en loyaliteit (Binet & Field). Het meten van creaties zonder te toetsten op emotie, heeft zelfs een negatief effect. Emotie stimuleert het geheugen en is daarom zeer relevant voor long term brand building. Validators komt nu met EmotionFlow, waarmee we met A.I. en Facial Coding heel nauwkeurig de emotionele beleving van je commercial meten.

Nummer 1. neurotool + A.I.
De wetenschap gebruikt drie neurotechnieken om emotie te meten: Facial Coding, fMRI en EEG.
In combinatie met aanvullende vragen, zijn alle technieken even betrouwbaar*. Het los inzetten van een neurotechniek zonder vragen over de context, maakt neurowetenschap minder toepasbaar. Met EmotionFlow kiest Validators voor een vernieuwd Facial Coding (AI) platform, waarmee emotie nog nauwkeuriger wordt vastgesteld. Altijd gecombi-neerd met een online survey.

Op deze manier achterhalen we heel snel hoe jouw commercial scoort op de zeven universele basisemoties:

Verdriet (sadness)​
Vreugde (happiness)​
Verrassing (surprise)​
Woede (anger)​
Walging (disgust)​
Angst (fear)
Minachting (contempt)

Daarnaast bieden we ook een valence-score. Deze laat in één oogopslag zien of de kijkers een positieve of een negatieve emotionele tendens hebben.

Emotie = persoonsgebonden
Emotie is persoonsgebonden, afhankelijk van factoren als geslacht, leeftijd en context. Juist de combinatie van EmotionFlow met kwantitatief online onderzoek, maakt dat emoties exact in de juiste doelgroep worden gemeten. Een merk, campagne en creatie wordt gemaakt met een specifieke doelgroep voor ogen en daarbinnen wil je weten of je succesvol bent. Validators werk nauw samen met diverse grote panelleveranciers, waardoor je altijd de juiste doelgroep onderzoekt.

Voldoende doelgroep + uitsplitsingen

Andere neurostudies worden vaak uitgevoerd onder een steekproef van 10 á 20 respondenten. Hierdoor is de kans dat een significant effect een wérkelijk effect weerspiegelt, zeer klein. Met EmotionFlow leg je een commercial voor aan minimaal 100 respondenten, waardoor je een meer betrouwbaar beeld krijgt. Bovendien kun je bij een dergelijke steekproef een degelijke splitsing maken in je doelgroep. Dit biedt interessante inzichten voor communicatie gericht op verschillende typen consumenten.

€30,- per respondent + supersnel
Je test je commercial met EmotieFlow al vanaf €30,– per respondent. Voorheen was het duur om creaties te testen met neurotools en aanvullende vragen in de juiste doelgroep. EmotionFlow is het kosten efficiënte antwoord. Al mogelijk binnen 48 uur.

Natuurgetrouwe setting​
Voor respondenten is deelname aan een EmotionFlow-onderzoek erg laagdrempelig. De tool is mobile proof, dus mensen kunnen de commercials bekijken in een vertrouwde setting, op een natuurlijk moment. Of dat is tijdens een dagelijkse treinreis, op kantoor of in de eigen huiskamer, EmotionFlow is binnen handbereik. Daarmee is de kijksituatie een stuk natuurgetrouwer dan een onderzoeksetting waarbij respondenten in een kantoorsituatie electroden op hun hoofd krijgen of in een ziekenhuis in een MRI-scanner worden gelegd.​

Benchmark
Door EmotionFlow in te zetten weet je straks hoe goed je commercial scoort ten opzichte van je eigen commercials, en die van de markt. Validators zorgt ervoor dat alle commercials op detailniveau worden gebenchmarkt.

Optimaliseer je content!
Met de ‘op seconde analyse’ worden  alle emoties zichtbaar in je doelgroep. Deze inzichten zijn eenvoudig te gebruiken in het maken van keuzes in scènes en het knippen van content. Ook tussen verschillende formats (A/B testing) wordt op gevalideerde wijze inzichtelijk waar de maximale prestatie gehaald wordt.

Wil je meer weten over EmotionFlow?
Neem dan contact op met Jelmer:

Jelmer Wit

Jelmer Wit

Client Consultant

Door de site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies' om je gebruikerservaring zo goed mogelijk te maken. Als je deze website blijft gebruiken zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt op 'Accepteren' hieronder dan ga je akkoord met deze instellingen.

Sluiten