NIEUWS

Validators zoekt Flexmedewerkers

Validators zoekt Flexmedewerkers

Wil jij al tijdens je studie relevante werkervaring opdoen in (markt)onderzoek? Dan is dit je kans! Validators is een jong, innovatief bureau dat gespecialiseerd is in communicatieonderzoek. Vanwege snelle groei van de organisatie zijn we op zoek naar:           ...

Tot 26% hogere aankoopintentie dankzij logo

Tot 26% hogere aankoopintentie dankzij logo

Uit de cijfers over sales uplift en toename van penetratie (Nielsen en gfk) in combinatie met feedback ontvangen van eerdere winnaars blijkt een sterk verband tussen de inzet van het Gekozen Product van het Jaar logo en het succes van een product. Om de achterliggende...

Consumenten: overheid te slap tegen corona

Consumenten: overheid te slap tegen corona

Consumenten willen eerder meer corona-maatregelen dan minder. De communicatie daarover moet veel duidelijker. Mensen onderkennen dat ze ook zelf de maatregelen minder goed naleven. Daarnaast maken mensen met een onzekere werksituatie zich steeds meer zorgen over...

Validators zoekt Accountmanager

Validators zoekt Accountmanager

Toe aan een nieuwe uitdaging? Heb je affiniteit met (neuro)onderzoek en psychologie? Dan ben jij misschien wel die commerciële toevoeging die wij zoeken. Wegens de groei van onze organisatie zijn wij op zoek naar een slimme Accountmanager die ons team komt versterken....

Grote verschillen tussen steden en dorpen in beleving coronacrisis

Grote verschillen tussen steden en dorpen in beleving coronacrisis

Dorpelingen maken zich relatief meer zorgen over een naderende recessie en de gezondheid van hun naasten. Toch vinden zij de coronamaatregelen vaker overdreven. Verder schuiven veel Nederlanders de beslissing over hun vakantie nog voor zich uit en snakken vooral...

The Fundamentals of Creation

The Fundamentals of Creation

Meer dan dertig internationale, wetenschappelijke publicaties en boeken doorgrondden we en zeker duizend uren investeerden we om verdiepende kennis te vergaren over de werking van reclame...'The Fundamentals of Creation' is een stevige basis voor onderzoek en een must...

Nederland blijft thuis deze zomer

Nederland blijft thuis deze zomer

Zelfs nu veel maatregelen versoepeld zijn geven mensen aan dat ze meer vrijheid willen. Ondertussen blijven we voorzichtig en zetten we ‘crisis’-gedrag door. De meest opmerkelijke verschuiving zien we in de vakantieplannen: het merendeel van Nederland viert...

Schrijf je in voor ons webinar Creatie & Meetbaarheid

Schrijf je in voor ons webinar Creatie & Meetbaarheid

Op dinsdag 30 juni organiseren we live vanuit de Moonlander Studio’s in Amsterdam Noord een webinar over Creatie & Meetbaarheid. Dit doen we samen met KICK! Creative Agency. Tijdens het webinar staan we uitgebreid stil bij de kracht van creatie. Immers, een goede...

Validators en KICK! Creative Agency gaan samenwerken

Validators en KICK! Creative Agency gaan samenwerken

  Na eerdere succesvolle gezamenlijke klantprojecten hebben Validators en KICK! Creative Agency hun partnership deze week officieel beklonken. Validators test vanaf nu de effectiviteit van creaties van KICK!, zodat hun uitingen voor de start van een campagne nog...

Merken meer relevant als zorgen toenemen (update #4)

Merken meer relevant als zorgen toenemen (update #4)

Als reactie op de aangekondigde versoepeling van de coronamaatregelen nemen mensen iets meer vrijheid. Maar mensen maken zich nog steeds zorgen. Hoewel merken in deze crisistijd minder relevant zijn, lijkt het erop dat merken voor mensen die zich meer zorgen maken...

60% Nederlanders evenveel of meer buiten dan voor COVID-19

60% Nederlanders evenveel of meer buiten dan voor COVID-19

Ondanks de huidige ‘Corona-lockdown’, zijn mensen vaker buiten dan voor de crisis én nemen ze hun omgeving beter in zich op. Het buitenleven speelt zich daarbij dichterbij huis af dan voorheen. Die conclusies trok Validators samen met en buitenreclamespecialist Out Of...

Koopgedrag consument vrijwel ongewijzigd (update #1)

Koopgedrag consument vrijwel ongewijzigd (update #1)

Nederlandse consumenten lijken de coronamaatregelen niet zwaar mee te laten wegen in hun reguliere aankoopgedrag. Zoals verwacht zetten ze de aankoop van vliegreizen, vakanties en festivaltickets nu on hold, maar in het aankoopgedrag van boodschappen zijn bijvoorbeeld...

Kom ook naar STEM Masterclass – mythe 1: Marketing is reclame.

Kom ook naar STEM Masterclass – mythe 1: Marketing is reclame.

Over marketing wordt veel geschreven en er bestaan ook best wel heel wat mythes over. STEM Industrial Marketing Centre heeft een reeks van vier masterclasses geïnitieerd, waarbij ze op een aantal van die mythes dieper in gaan. Vooral toegespitst op industriële...

Hoe creatie consumenten in beweging zet

Hoe creatie consumenten in beweging zet

Hoe verhoog je de effectiviteit van advertenties? Op deze vraag geven Annelies Wittenberg en Folkert van Oorschot, research consultants bij Validators, antwoord in een reeks van vier blogs, speciaal geschreven voor Adformatie. In deze blogs maak je kennis met het BEST...

Make it stick

Make it stick

Hoe verhoog je de effectiviteit van advertenties? Op deze vraag geven Annelies Wittenberg en Folkert van Oorschot, research consultants bij Validators, antwoord in een reeks van vier blogs, speciaal geschreven voor Adformatie. In deze blogs maak je kennis met het BEST...

Zien we je 5 en 6 feb. op het MIE?

Zien we je 5 en 6 feb. op het MIE?

.  Op 5 en 6 februari zijn we weer aanwezig op het MIE. Beide dagen verzorgen Martin Leeflang en Daan Muntinga (XXS Amsterdam) er de sessie De gebakken lucht van merken en de relevantie van creatie: Creativiteit is effectiviteit. Ook voor de jongste generatie...

De ultieme commercial: zonder emotie, geen engagement

De ultieme commercial: zonder emotie, geen engagement

Vergroot de betrokkenheid bij je merk door emotie Hoe verhoog je de effectiviteit van advertenties? Op deze vraag geven Annelies Wittenberg en Folkert van Oorschot, research consultants bij Validators, antwoord in een reeks van vier blogs, speciaal geschreven voor...

Ben jij onze nieuwe MarCom-stagiair?

Ben jij onze nieuwe MarCom-stagiair?

Validators is een innovatief onderzoeksbureau in Amsterdam. Dagelijks voorzien we bedrijven en organisaties van insights over hun merk, campagne of creatie. We laten ze zien hoe ze als merk kunnen groeien. In februari hebben we plaats voor een: Allround...

Breakthrough the clutter: krijgt je uiting voldoende aandacht?

Breakthrough the clutter: krijgt je uiting voldoende aandacht?

Hoe verhoog je de effectiviteit van advertenties? Op deze vraag geven Annelies Wittenberg en Folkert van Oorschot, research consultants bij Validators, antwoord in een reeks van vier blogs, speciaal geschreven voor Adformatie. Natuurlijk lees je ze ook hier op onze...

Validators brengt grootste aanbod online creatie testen van Europa

Validators brengt grootste aanbod online creatie testen van Europa

  Validators introduceert het grootste online platform voor creatietesting in Europa. In de afgelopen tien jaar hebben we een dertigtal (neuro)tools ontwikkeld die de effectiviteit van creaties voor alle mediumtypes meet. Al deze varianten (>200) zijn naar een...

Out-of-Home zet CEPs in beweging

Out-of-Home zet CEPs in beweging

Sky Radio wil groeien in de categorie 'radio luisteren op werk' en daarmee 'the listening at work station' zijn. Afgelopen zomer hebben Validators, Sky Radio (Talpa) & Exterion Media onderzoek uitgevoerd, om te achterhalen of je binnen een categorie...

Validators 10 jaar!

Validators 10 jaar!

Een decennium van bravoure en pragmatiek Pionieren zit in ons DNA. In 2009 startte Martin Leeflang Validators vanuit het idee dat er iets essentieels ontbrak in communicatieonderzoek. Eye tracking was hip, maar werd nauwelijks aangeboden. Dat moest anders. Erik Prins...

Kom naar het EPN live event op 14 november

Kom naar het EPN live event op 14 november

Het merk DNA als basis voor meer groei De najaarseditie van het EPN live event staat weer voor de deur! Dit keer hoor je hoe het DNA van een organisatie kan zorgen voor meer waarde in merk, verpakking en sales. We zitten in een tijdgeest waarin de aandacht voor mens...

Sessie Validators druk bezocht op NIMA Marketing Day

Sessie Validators druk bezocht op NIMA Marketing Day

Consumenten zijn niet bezig met je merk: hoe de f*ck bereik je ze dan toch? Zo luidde de titel van de inspiratiesessie die Bart Massa op donderdag 20 juni verzorgde op NIMA Marketing Day in DeFabrique, Utrecht. Als consumenten niet bezig zijn met je merk, omdat 95%...

Interview Martin Leeflang Nederlands MedianetwerkTV

Interview Martin Leeflang Nederlands MedianetwerkTV

Bas Vlugt (Nederlands MediaNetwerk) en Validators' founder Martin Leeflang in gesprek over de toekomst van communicatie-onderzoek. En over emotie als nodige brandstof voor een succesvolle commercial. Om zo uiteindelijk te komen tot een verbetering van je marktpositie....

Validators lanceert ValueFlow 2.0

Validators lanceert ValueFlow 2.0

Het innovatielab van Validators komt nu wel met een heel efficiënte tool om de emotie in je commercial of online video te meten: ValueFlow 2.0. Deze tool maakt emotionele waardering per scène inzichtelijk. Tot op de seconde nauwkeurig, en waar nodig in 24 uur. Daarbij...

Marktaandeel groeit door mentaal leiderschap

Marktaandeel groeit door mentaal leiderschap

Dit artikel verscheen in Cross Media jaarboek 2019 ‘Het afgelopen jaar stond voor mij in het teken van innovatie in merkonderzoek. Deze innovatie zat ‘m vooral in het berekenen en laten groeien van marktaandelen. Want het bouwen van merken is leuk, maar...

Dierenbescherming winnaar Ster Gouden Loeki 2018?

Dierenbescherming winnaar Ster Gouden Loeki 2018?

Van de tien genomineerden voor de Ster Gouden Loeki 2018 weet de Dierenbescherming het beste emotie bij de kijker op te wekken. Daarmee doen de reclamemakers van Visual Noise een gooi naar de Ster Gouden Loeki die donderdag 24 januari wordt uitgereikt. Dit blijkt uit...

Je merk laten groeien via CEPs

Je merk laten groeien via CEPs

Hoe meer je merk top-of-mind is, hoe eerder consumenten aan je merk zullen denken in potentiële koopsituaties. En hoe meer consumenten aan je merk denken, hoe groter de kans dat ze vervolgens overgaan tot koop. Het is daarom uiterst belangrijk – als je als merk wilt...

VU en Validators starten Institute for Brand Analytics

VU en Validators starten Institute for Brand Analytics

VU en Validators starten Institute for Brand Analytics Onder de noemer Institute for Brand Analytics bundelen de Vrije Universiteit Amsterdam en Validators krachten op het gebied van brand analytics. De komende vier jaar onderzoeken ze gezamenlijk welke...

Happy New Brand!

Happy New Brand!

Rebranding Validators: be in the know Opening nieuw kantoor Moonlander Yes, we hebben een rebranding doorgevoerd! In negen jaar zijn we uitgegroeid tot volwaardig insights bureau voor communicatie. Je kent ons natuurlijk van het blenden van neuro- en data science,...

[Column] Emotie niet de belangrijkste driver van campagnes

...HET IS DE BENZINE Deze column verscheen op maandag 1 oktober op Nederlands MediaNieuws. Emotie en reclame: een gouden combi. Neuropsychologen vertellen ons al decennialang wat de effecten zijn van emotie op het onthouden van een commercial. Ook Les...

Digitale buitenreclame wordt 52% beter gezien als de uiting beweegt

Digitale buitenreclame wordt 52% beter gezien als de uiting beweegt

Digitale buitenreclame wordt 52% beter gezien als de uiting beweegt, dan wanneer deze niet beweegt. Consumenten zien het digitale scherm met een bewegende uiting vaker (+29%) vanaf een grotere afstand én kijken hier langer (+18%) naar dan naar de niet-bewegende...