Selecteer een pagina

Merk

Van merk naar marktpositie
Strategisch omgaan met het merk gaat verder dan het meten van bekendheid, voorkeur en overweging. Met gevalideerd wetenschappelijk onderzoek helpen we onze klanten de stap te maken van merkbekendheid naar marktpositie. Want je merk is een belangrijke variabele in het succes van je marktpositie ten opzichte van concurrentie. Met inzichten uit onderzoek begrijp je waar kansen liggen om aan je merk te bouwen.

Merkonderzoek is meestal maatwerk
Naast standaard merkonderzoek (bekendheid, voorkeur en overweging) bieden wij een opstap naar pragmatisch inzicht in groeipotentie. Wil je als organisatie inzicht krijgen in de mogelijkheden om een mentaal marktaandeel te winnen? Of wil je vooral een voorkeurspositie binnen een specifieke markt creëren? We bieden een totaalprogramma met daarin impliciet merkassociatie-onderzoek, CEPs-onderzoek – naar gedachtengoed van Byron Sharp – en meer. Daarnaast bieden we met het Institute for Brand Analystics een wetenschappelijke toevoeging, bijvoorbeeld door te kijken naar Brand Relevance in Category (BRiC). Door flexibel onderzoek op maat maken we de voortgang van je merk inzichtelijk. Om tegemoet te komen aan de vele verschillende wensen bieden wij een omvangrijk research framework.

Jouw to do list:

  • Merkbekendheid helder krijgen
  • Kooprelevantie in kaart brengen
  • Merkpositie ten opzichte van concurrentie scherp hebben
  • Loyaliteit aan je merk helder hebben
  • Triggers en barriers om je merk te kopen voor ogen hebben

Boek onze ‘Merk en markpositie-workshop’
Wil je de laatste inzichten over marketingwetten weten? En hoe deze toe te passen zijn op je eigen situatie? Voor €750 verzorgen we met experts een workshop van 2 uur voor 8 personen. Dat kan bij jou op kantoor of bij ons in de Moonlander. Vraag vooral naar de mogelijkheden.

Martin Leeflang

Martin Leeflang

CEO