MERK

HOE KIJKEN CONSUMENTEN NAAR JE MERK?

 

Validators laat merken door de ogen van consumenten kijken. Zo ook als het gaat om de performance van je merk. Of het nu gaat om CEPs onderzoek, mental availability onderzoek of een old skool brand tracker: de perceptie en aantrekkingskracht van je merk op consumenten is key.

Strategisch omgaan met het merk gaat verder dan het meten van bekendheid, voorkeur en overweging. Met gevalideerd wetenschappelijk onderzoek helpen we onze klanten de stap te maken van merkbekendheid naar marktpositie. Want je merk is een belangrijke variabele in het succes van je marktpositie ten opzichte van concurrentie. Met inzichten uit onderzoek begrijp je waar kansen liggen om aan je merk te bouwen.

Lees ook eens ons artikel over CEPs-onderzoek dat we samen met Exterion Media deden voor Sky Radio.

MAAK KENNIS MET ONZE EXPERTS

Om de prestaties van je merk goed te kunnen monitoren is onderzoek nodig. Het geeft je pragmatische inzichten in wat je kunt doen om op de lange termijn merkgroei te generen. Maar waar begin je?

In bijgaande video vertellen Marceline Veen en Bart Massa je in 12 minuten precies wat je kunt doen om marktpositie te bepalen.

Maatwerk in merkonderzoek

Naast standaard merkonderzoek (bekendheid, voorkeur en overweging) bieden wij een opstap naar pragmatisch inzicht in groeipotentie. Wil je als organisatie inzicht krijgen in de mogelijkheden om een mentaal marktaandeel te winnen? Of wil je vooral een voorkeurspositie binnen een specifieke markt creëren?

We bieden een totaalprogramma met daarin impliciet merkassociatie-onderzoek, CEPs-onderzoek en meer. Daarnaast vormen we samen met VU Amsterda we met het Institute for Brand Analytics een wetenschappelijke toevoeging, bijvoorbeeld door te kijken naar Brand Relevance in Category (BRiC).

Door flexibel onderzoek op maat maken we de voortgang van je merk inzichtelijk. Om tegemoet te komen aan de vele verschillende wensen bieden wij een omvangrijk research framework.

Jouw to do list:

  • Merkbekendheid helder krijgen
  • Kooprelevantie in kaart brengen
  • Merkpositie ten opzichte van concurrentie scherp hebben
  • Loyaliteit aan je merk helder hebben
  • Triggers en barriers om je merk te kopen voor ogen hebben

 

Heb je vragen over merkonderzoek bij Validators? Neem dan vrijblijvend contact op met Marceline.