Actuele inzichten in tijden van COVID-19

Monitor

Consumentengedrag

Welke invloed hebben de huidige coronamaatregelen op ons consumentengedrag? Monitor Consumentengedrag biedt je wekelijks antwoord op deze vraag. Het is een overzichtelijk dashboard dat laat zien hoe gedragingen veranderen ten aanzien van producten, diensten of categorieën. Het is een initiatief dat we zijn gestart met Prof. Dr. Ir. Peeter Verlegh van de VU. Samen helpen we je graag aan diepgaander inzicht in deze bizarre situatie.

 

Nederlanders in vakantiestemming, groei TikTok zet door en steeds minder intentie om online te gaan kopen

(update #7)

Nederlanders maken zich steeds minder persoonlijke zorgen en kijken uit naar de vakantie. Toch hebben veel consumenten nog geen concrete plannen voor gemaakt. Wel verwacht de reisbranche dat de meeste Nederlanders komende weken alsnog op vakantie gaan. Verder lijkt ons media- en koopgedrag steeds meer op dat van voor de crisis. TikTok, maaltijdbezorgers en webshops in mode en schoenen profiteren wel.

Minder persoonlijke zorgen, wel zorg om de economie
Consumenten maken zich steeds minder zorgen hoe de coronacrisis hen persoonlijk raakt. Niet alleen nemen de zorgen over de eigen gezondheid of die van naasten af. Ook de zorgen om de eigen financiële situatie nemen af, zelfs bij consumenten met een onzekere werksituatie en bij de oudste en meest kwetsbare groep consumenten. Het grootste zorgpunt is en blijft wel de naderende economische crisis: twee derde van de Nederlandse consumenten maakt zich hier zorgen over.

Het volledige nieuwsbericht vind je hier>>

 

 

 

 

DIGITAL HUB 

Validators is volledig digital proof. We zijn wars van het idee dat  waardevolle insights in een rapport in je bureaula of flex-kluisje zouden kunnen blijven liggen. Onze data is 24/7 en overal beschikbaar in een pragmatisch dashboard. Om dit te kunnen realiseren hebben we  de Digital Hub in het leven geroepen, waarbij proces, analytics en reporting zijn gedigitaliseerd. Bijgaand schema laat zien waar de Digital Hub staat in je projectproces. Het dashboard van de Monitor Consumentengedrag is een mooie kennismaking met de output die je van Validators kunt verwachten.