Actuele inzichten in tijden van COVID-19

Monitor

Consumentengedrag

Welke invloed hebben de huidige coronamaatregelen op ons consumentengedrag? Monitor Consumentengedrag biedt je wekelijks antwoord op deze vraag. Het is een overzichtelijk dashboard dat laat zien hoe gedragingen veranderen ten aanzien van producten, diensten of categorieën. Het is een initiatief dat we zijn gestart met Prof. Dr. Ir. Peeter Verlegh van de VU. Samen helpen we je graag aan diepgaander inzicht in deze bizarre situatie.

Mis niets! Meld je snel aan voor de Monitor Consumentengedrag.

Vooruitzicht reisbranche somberveel Nederlanders zetten hun reisplannen in de ijskast

Nederlanders houden zich steeds beter aan de basismaatregelen tegen corona. Wel hebben jongeren het steeds moeilijker met de beperking van hun sociale leven. De impact op branches blijft wisselend. De vooruitzichten voor de reisbranche blijven somber. Dat komt niet per se door het kabinetsadvies om niet naar het buitenland te reizen. Veel Nederlanders zetten hun reisplannen in de ijskast. Voor merken en retailers in levensmiddelen en cadeaus ziet het er positiever uit. Hieraan geven Nederlanders weer meer uit. Omdat de zorgen en onzekerheid ook weer toenemen, worden merken ook weer relevanter.

Jongeren hebben het steeds moeilijker
Het is gelukt: de stijging van het aantal besmettingen is omgebogen in een daling! Toch verzwaarde het kabinet deze week de gedeeltelijke lockdown en de zorgen, die Nederlanders hebben, zijn ook nog niet geweken. Zorgen over een economische crisis en de lichamelijke gezondheid van naasten blijven bij 60% van de Nederlanders aanwezig. Opvallend is dat vooral jongeren zich steeds meer zorgen maken. Niet alleen op het gebied van gezondheid, maar ook op financieel en economisch vlak. Bovendien hebben jongeren het steeds moeilijker met de beperkingen van de coronacrisis. Zo heeft ongeveer drie kwart van de jongeren moeite met de beperking van sociale contacten, ruim de helft met de beperkte mogelijkheden voor sport en recreatie en heeft 40% van de jongeren moeite om zichzelf te vermaken.

Het volledige nieuwsbericht vind je hier>>

 

 


DIGITAL HUB 

Validators is volledig digital proof. We zijn wars van het idee dat  waardevolle insights in een rapport in je bureaula of flex-kluisje zouden kunnen blijven liggen. Onze data is 24/7 en overal beschikbaar in een pragmatisch dashboard. Om dit te kunnen realiseren hebben we  de Digital Hub in het leven geroepen, waarbij proces, analytics en reporting zijn gedigitaliseerd. Bijgaand schema laat zien waar de Digital Hub staat in je projectproces. Het dashboard van de Monitor Consumentengedrag is een mooie kennismaking met de output die je van Validators kunt verwachten.