NIEUWS

Vacature Business Developer SaaS

Vacature Business Developer SaaS

Wie zijn wij: Wij zijn een innovatieve speler in data analytics en marktonderzoek die met geavanceerde methodes de positie van merken en het effect van communicatie in het hoofd van consumenten meetbaar maakt. Daarvoor hebben we banden met universiteiten en werken we...

Aankondiging nieuw product

Aankondiging nieuw product

Stel je voor dat je real time inzicht hebt in de strategieën van je concurrenten. Het kan met ons nieuwste multi-layer AI-toepassing. Ontdek de kracht van kennis waarmee transparant wordt hoe concurrenten marktaandeel winnen.

Vacature: Insights Consultant 

Vacature: Insights Consultant 

Je hebt een voorliefde voor onderzoek en werken met data. Je bent een gedreven researcher die alles in het werk stelt om voor onze klanten antwoorden op hun merk- en communicatie gerelateerde business-vragen te vinden. Je bedenkt slimme onderzoeksopzetten, vertaalt de...

Validators verwelkomt Chief Financial Officer Ingrid Klaassens

Validators verwelkomt Chief Financial Officer Ingrid Klaassens

Validators kondigt met trots de benoeming aan van Ingrid Klaassens als Chief Financial Officer (CFO). Vanwege snelle groei van Validators als innovatief onderzoeksbureau en internationale expansie van research software technologie kwam steeds meer de behoefte aan de rol van een CFO. Ingrid pakt deze CFO rol en treedt toe tot het leiderschapsteam van Validators waarin ze verantwoordelijk wordt voor de connectie tussen de strategische groei ambities, finance en de waarde creatie binnen Validators.

Vacature Insights Analist (32 – 40 uur p/w)

Vacature Insights Analist (32 – 40 uur p/w)

Is data helemaal je ding en houd je van data-analyses en dashboards en wil je hierin groeien? Kom ons team versterken! Bij Validators, een toonaangevend onderzoeksbureau (Marketing Research & Analytics Bureau 2015 en 2021) gespecialiseerd in merk- en...

Vacature Marketing Communicatie Medewerker (32 – 40 uur p/w)

Vacature Marketing Communicatie Medewerker (32 – 40 uur p/w)

Als groeiend marktonderzoeksbureau zoeken wij iemand die onze spreekbuis naar de markt wordt. Jij helpt ons opvallen door de publiciteit op te zoeken, onze website en socials te beheren, spetterende events te organiseren en altijd met een lach naar kantoor te komen....

Vacature: Research coördinator

Vacature: Research coördinator

Ben je een ster in het schakelen tussen meerdere taken, is projectmanagement echt je ding en ben je op zoek naar een fulltimebaan? Zoek dan niet verder, Validators heeft de perfecte baan voor jou! We zijn een jong, innovatief bureau dat gespecialiseerd is in...

De streamingoorlog: hoe ouderen de winnaar bepalen

De streamingoorlog: hoe ouderen de winnaar bepalen

De concurrentie tussen streamingdiensten is in de afgelopen jaren intenser geworden dan ooit tevoren. Prijsoorlogen worden gevoerd en er worden verschillende abonnementsvormen geïntroduceerd om de gunst van consumenten te winnen. Maar in een markt die steeds meer...

Cathelijn te Koppele wint Data & Insights Award Young Talent

Cathelijn te Koppele wint Data & Insights Award Young Talent

Gisteravond won Insights Consultant Cathelijn te Koppele de Data & Insights Award voor Young Talent (eerder bekend als MOAward). De jury roemde Cathelijn onder andere vanwege haar vermogen om voor ieder onderzoek verder te kijken dan de actuele data, door steeds...

Louwman & Parqui kiest voor Validators voor verhogen brand salience

Louwman & Parqui kiest voor Validators voor verhogen brand salience

Louwman & Parqui heeft na een uitvoerig pitchtraject gekozen voor Validators om de brand salience van verschillende merken te verhogen. Om de communicatie rondom de merken Toyota en Lexus naar een hoger niveau te tillen was Louwman & Parqui op zoek naar een...

Welk merk claimt de sterkste mentale positie onder opticiens?

Welk merk claimt de sterkste mentale positie onder opticiens?

Brandreview geeft strategisch inzicht in de posities die merken innemen in het brein van consumenten. Iedere maand neemt Validators een andere branche onder de loep. Deze maand onderzoeken we de opticiens, waarbij we van de 5 grootste opticien ketens en de...

Validators doet baanbrekende introductie op het MIE!

Validators doet baanbrekende introductie op het MIE!

Deze editie van het MIE wordt extra bijzonder. Validators introduceert er een andere way-of-working en een uniek platform dat de samenwerking tussen klant en bureau in het testen en verbeteren van uitingen gaat veranderen. In 2019 is een start gemaakt met deze...

Word wereldkampioen merkbouwen met de inzet van audio

Word wereldkampioen merkbouwen met de inzet van audio

Opvallen in de dagelijkse mediastroom is topsport. En niet eenvoudig in ons versnipperde medialandschap. Maar met de strategische inzet van audio maak je al snel meters, zo blijkt uit onderzoek van TAMBR en Validators. Bekendheid is de sleutel tot een succesvol merk....

Aangeboden: stage visualisation & user interfacing 

Aangeboden: stage visualisation & user interfacing 

Wij zijn op zoek naar een gemotiveerde stagiair die ons team wil komen versterken! Als onderzoeksbureau is ons eindproduct het opleveren van rapportages en dashboards. Wij willen graag kijken naar de toekomst van visuals en de wijze waarop wij als bureau onze...

Monitor Consumentengedrag: zorgen komen en gaan

Monitor Consumentengedrag: zorgen komen en gaan

De lente is officieel begonnen en het lijkt erop dat Nederlanders de afgelopen periode van koude en donkere dagen achter zich willen laten en daarmee ook de zorgen van toen. Of de zorgen verdwijnen? Dat is niet wat we terugzien in de Monitor Consumentengedrag, een...

Welk merk claimt de sterkste mentale positie onder de banken?

Welk merk claimt de sterkste mentale positie onder de banken?

Brandreview geeft strategisch inzicht in de posities die merken innemen in het brein van consumenten. Iedere maand neemt Validators een andere branche onder de loep. Deze maand onderzoeken we de banken, waarbij we van de tien meest genoemde banken de mentale...

Vacature: WO-stage content coding reclame en effect op consumenten

Vacature: WO-stage content coding reclame en effect op consumenten

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste WO-stagiair die ons team wil komen versterken! Als stagiair zul je werken aan het ontwikkelen van een content coding proces (systeem) dat we standaard in Power BI kunnen integreren. Het uiteindelijke doel van de stage is om onze...

WO-stage Power BI in Research Tech

WO-stage Power BI in Research Tech

Wij zijn op zoek naar een gemotiveerde stagiair die ons team wil komen versterken! Als onderzoeksbureau is ons eindproduct het opleveren van rapportages en dashboards. Wij willen graag kijken naar de toekomst van visuals en de wijze waarop wij als bureau onze...

Vacature: HBO/WO meewerkstage merk en reclame onderzoek

Vacature: HBO/WO meewerkstage merk en reclame onderzoek

Validators is een jong, innovatief bureau dat gespecialiseerd is in communicatieonderzoek. We werken voor veel bekende merken. We testen bijvoorbeeld televisiecommercials voordat ze op tv komen, of reclameposters voordat ze in bushokjes verschijnen. Onze inzichten...

Vacature: MBO meewerkstage marktonderzoek

Vacature: MBO meewerkstage marktonderzoek

Validators is een jong, innovatief bureau dat gespecialiseerd is in communicatieonderzoek. We werken voor veel bekende merken. We testen bijvoorbeeld televisiecommercials voordat ze op tv komen, of reclameposters voordat ze in bushokjes verschijnen. Onze inzichten...

Merkcommunicatie klimaatcrisis beste besteed aan jongeren

Merkcommunicatie klimaatcrisis beste besteed aan jongeren

Nederlanders worden zich steeds bewuster van de klimaatcrisis. Waar tot voor kort alleen boeren op de snelweg stonden ter protest, lijkt er nu een bredere beweging gaande; burgers trekken de A12 op om op te komen voor onze wereld. En volgens Nu.nl staan ook steeds...

Is de no-logo campagne van Besured nou een B’tje geslaagd?

Is de no-logo campagne van Besured nou een B’tje geslaagd?

Is het wel zo verstandig om (een gedeelte van) je campagnebudget te besteden aan een uiting zonder merklogo? Deze vraag houdt ons bij marktonderzoekbureau Validators al bezig sinds de lancering van de B’tje campagne van Besured. Want alhoewel de no-logo uiting veel...

Vitale start van 2023 en run op horeca

Vitale start van 2023 en run op horeca

Waren het goede voornemens of toch een schuldgevoel na de Kerst? Wat de reden ook moge zijn, Nederland kwam in beweging in het staartje van het oude jaar. Meer Nederlanders gingen sporten en actief naar buiten. Tegelijkertijd bleven we - ondanks de zorgen om...

Validators zoekt Research coördinator (Fulltime)

Validators zoekt Research coördinator (Fulltime)

Ben je een ster in het schakelen tussen meerdere taken, is projectmanagement echt je ding en ben je op zoek naar een fulltimebaan? Zoek dan niet verder, Validators heeft de perfecte baan voor jou! We zijn een jong, innovatief bureau dat gespecialiseerd is in...

Digital Out-of-Home: effectief in het laden van Category Entry Points

Digital Out-of-Home: effectief in het laden van Category Entry Points

Consumenten worden dagelijks aan ruim 350 reclameboodschappen blootgesteld. Slechts 1,3% daarvan krijgt een plekje in ons brein. Marketeers staan voor de uitdaging om merken te laten groeien en onderscheidende reclameboodschappen te maken. Hoe zorg je ervoor dat de...

Vergroot het mentaal marktaandeel van je merk met Branded Content

Vergroot het mentaal marktaandeel van je merk met Branded Content

Marketeers zijn nog niet altijd doordrongen van het feit dat consumenten nauwelijks met merken bezig zijn. Ervoor zorgen dat consumenten dat wel doen in die enkele relevante situatie is daarmee tot (top)sport verheven. De verschil maker in deze wedstrijd is het...

Stijgingen voedselprijzen raken de consument direct in portemonnee

Stijgingen voedselprijzen raken de consument direct in portemonnee

Mentaal huishoudboekje stroomt over De financiële zorgen in Nederland groeien. Onlangs berichtten we al over de zorgen om de energieprijzen. Nu zoomen we in op de zorg om de stijgingen in voedselprijzen. De hogere energiekosten zorgden niet voor bezuinigingen binnen...

Een B’tje meer merkcommunicatie voor Besured

Een B’tje meer merkcommunicatie voor Besured

Dat de B’tje campagne van Besured talk of the town is in marketingland, is inmiddels wel duidelijk. Ons onderzoek naar deze no logo campagne - en het bijbehorende artikel op MarketingTribune - nam een vlucht nadat marketeer en spreker Christ Coolen het onderwerp ter...

Validators wint derde FD Gazelle op een rij

Validators wint derde FD Gazelle op een rij

Voor het derde jaar op rij weet Validators een FD Gazelle te bemachtigen. Het Financieel Dagblad reikt de FD Gazellen ieder jaar uit aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Het belangrijkste criterium om voor de award in aanmerking te komen, is een omzetgroei...

Wie maakt elke dag een b’tje beter?

Wie maakt elke dag een b’tje beter?

‘Elke dag een beetje beter’ was tijden het motto van Coolblue. Zilveren Kruis vindt vrij recentelijk nog dat ‘meer bewegen wel een beetje leuk moet blijven’ en Maggie beloofde in 2012 een voortreffelijk diner met ‘Een beetje van jezelf, en een beetje van Maggie.’ Alle...

De kracht van kleur in onderscheidende merkcommunicatie

De kracht van kleur in onderscheidende merkcommunicatie

Vorig jaar oogstte Sammie Ruijgrok (Studio MES) veel lof met haar merkkleurvariaties op het Lidl-logo. Onlangs nam ze het logo van UPS als uitgangspunt voor een designreeks waarbij heel duidelijk wordt wat kleur kan doen voor consistente merkcommunicatie,...

Wat doet inflatie met consumentengedrag?

Wat doet inflatie met consumentengedrag?

Nederland heeft te maken met historisch slechte koopkrachtcijfers, veroorzaakt door een ‘uitzonderlijk hoge inflatie’. Gemiddeld gaat de koopkracht van huishoudens er dit jaar met 6,8 procent op achteruit. Niet bepaald rooskleurige berichten voor consumenten - eind...