NIEUWS

21 september: Bart Massa spreekt op CommPass Symposium in Brussel

21 september: Bart Massa spreekt op CommPass Symposium in Brussel

Does Advertising help to increase your market share? Op dinsdag 21 september geeft Bart Massa acte de présence tijdens het jaarlijkse symposium van CommPass in Brussel. In een half uur vertelt hij alles over het effect van advertising op de mentale beschikbaarheid van...

Nederlanders trekken er weer op uit, maar online is here to stay

Nederlanders trekken er weer op uit, maar online is here to stay

Nederland gaat langzaam weer open. We mogen voorzichtig weer op reis, winkelen, naar een restaurant of een evenement. Goed nieuws voor veel ondernemers, en veel kansen om als merk een (nieuwe) plaats te veroveren in het nieuwe consumentengedrag. Een merk dat hier...

Validators kennispartner NIMA Marketing Day

Validators kennispartner NIMA Marketing Day

Op donderdag 9 september zijn we de hele dag te vinden op het inspiratie event voor marketing minnend Nederland: NIMA Marketing Day. Kom kennis opdoen tijdens onze lezingen, of kom gezellig een bakkie doen bij onze stand!  11.50 uur“Oh ja, die ene EK reclame met...

Vergroot het mentaal marktaandeel van jouw merk

Vergroot het mentaal marktaandeel van jouw merk

Mentaal marktaandeel is een hot topic. Bijna iedereen kent het concept, maar niet iedereen weet het nog concreet toe te passen. In deze sessie laten we zien waarom mentaal marktaandeel belangrijk is, hoe je het inzichtelijk kan maken en hoe het wordt beïnvloed door...

“Don’t Worry, We Are Here for You”

“Don’t Worry, We Are Here for You”

Meteen al bij de eerste lockdown startte Validators en VU Amsterdam de Monitor Consumentengedrag, om zo marketeers kosteloos handvatten te geven voor merkcommunicatie ten tijde van COVID-19. Gedurende een jaar deelde Mandy met haar expertteam alle ins en outs via...

Office Manager & Administratie gezocht!

Office Manager & Administratie gezocht!

Validators is naarstig op zoek naar een Office Manager/ Administratief Medewerker. Ondanks het feit dat er door ons team veel thuis wordt gewerkt, heeft ons kantoor nog steeds veel liefde nodig.   Wij zoeken iemand die 32 tot 40 uur per week verantwoordelijk wil zijn...

Beach Blogs (2): maakt Franse McDonalds nou reclame voor Lego?

Beach Blogs (2): maakt Franse McDonalds nou reclame voor Lego?

    Deze zomer biedt Validators en Marketingtribune een reeks van creative snacks in de Beach Blogs, waarbij we elke week nieuwe creatie-inzichten delen aan de hand van neurodata. Deze week een onnavolgbare reclame van McDonald’s in Frankrijk. Af en toe zien...

Validators is Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2021

Validators is Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2021

Gisteren won Validators de MOAward voor Marketing Research & Analytics Bureau 2021 tijdens een feestelijke uitreiking in de Hallen in Amsterdam! Deze award is een kroon op ons werk. Langs deze weg willen we al onze klanten en relaties heel hartelijk bedanken voor...

EK-commercial JUMBO scoort het best op emotionele beleving

EK-commercial JUMBO scoort het best op emotionele beleving

Nu Nederland de volgende ronde van het EK heeft gehaald is de oranjegekte losgebarsten. Straten en huizen zijn versierd, we slaan massaal de oranje borrelhapjes in en je kan de televisie niet aanzetten zonder oud-voetballers hun ongezouten mening te horen...

Validators zoekt Data Warehouse Specialist

Validators zoekt Data Warehouse Specialist

Je loopt warm voor een grote bak met data, het bedenken van slimme datastructuren en het bouwen aan complexe analyses. Het liefst maak je de processen hierin ook nog wat efficiënter, zodat je tijd over houdt dat ene toffe project voor merk X dat op je pad kwam. Welkom...

Nederlanders lopen warm voor Loeki deze sportzomer

Nederlanders lopen warm voor Loeki deze sportzomer

Het zal je niet ontgaan zijn dat Loeki de Leeuw vanaf komende sportzomer weer op onze televisies verschijnt tijdens de reclame-onderbrekingen van de NPO. Hij zal te zien zijn in reclameblokken rondom het EK voetbal, de Olympische Spelen en de Tour de France....

Jr. Client Consultant (40 uur p/w) gezocht

Jr. Client Consultant (40 uur p/w) gezocht

Ben jij een gedreven sales professional met belangstelling voor (neuro)onderzoek en psychologie? Wil jij de top 200 adverteerders van Nederland helpen groeien? Dan ben jij misschien wel die toevoeging aan ons commerciële team. Wegens snelle groei van onze organisatie...

Versoepelingen zorgen voor beweging in consumentengedrag

Versoepelingen zorgen voor beweging in consumentengedrag

Met de toename in versoepelingen zien we dat Nederland weer in beweging komt. En daar profiteert de mobiliteitssector van: aankopen van eigen vervoersmiddelen (auto, fiets, scooter) zitten in de lift. Verder zien we dat vooral onder jongeren audio in opkomst is. Zowel...

Webinar nieuwe Monitor Consumentengedrag 11 mei

Webinar nieuwe Monitor Consumentengedrag 11 mei

   Wat boeit en beleeft je consument in onze anderhalve-meter-samenleving? In het webinar van 11 mei geven Insights Consultants Mandy Merks en Maartje van Will antwoord op deze vraag. Daarnaast maak je kennis met de nieuwe versie van de Monitor Consumentengedrag....

Feest! Nieuwe Monitor Consumentengedrag is live

Feest! Nieuwe Monitor Consumentengedrag is live

Onzekerheid reisbranche vraagt om terugwinnen vertrouwen (in merken) De Monitor Consumentengedrag vernieuwt, we richten ons vanaf nu op lange termijn ontwikkelingen in consumentengedrag en minder op de korte termijn impact van de pandemie. Met elke twee weken een...

YES! Genomineerd voor een MOAward!

YES! Genomineerd voor een MOAward!

We zijn genomineerd voor de MOAward voor Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2021! Langs deze weg willen we iedereen hiervoor enorm bedanken. We zijn heel trots! Niet alleen op de nominatie zelf, maar ook op de mooie samenwerkingen met onwijs leuke...

Polarisatie in samenleving over coronabeleid

Polarisatie in samenleving over coronabeleid

De groepen voor- en tegenstanders van het coronabeleid groeien, daartussen zit steeds minder ruimte. Vooral jongeren twijfelen of ze zich zullen laten vaccineren. Ondertussen deden A-merken, supermarkten, tuincentra en DHZ-ketens het afgelopen jaar goede zaken. Mensen...

Volle spaarpotten bieden perspectief voor autobranche

Volle spaarpotten bieden perspectief voor autobranche

De autobranche heeft een op z’n zachtst gezegd een zwaar jaar achter de rug. Door de onzekerheid die gepaard gaat met deze coronacrisis stellen veel mensen de aanschaf van grote aankopen, zoals auto’s, uit. 12% van de Nederlanders stelt de aanschaf van een nieuwe auto...

Kansen merken bij coronamoeheid

Kansen merken bij coronamoeheid

Steeds meer mensen vinden de coronamaatregelen overdreven. Vooral jongeren. Zij hebben wel belangstelling voor thema’s als duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid. Merken spelen binnen deze doelgroep ook een grotere rol in het koopproces. Een kans voor merken...

‘Zwarte gelukskat Frummel wint Gouden Loeki’

‘Zwarte gelukskat Frummel wint Gouden Loeki’

Staatsloterij commercial roept de meeste emotie op bij de kijker Rapapapa (tromgeroffel)... en de winnaar is: Frummel van de Staatsloterij! De winnaar van de twee vorige edities doet ook dit jaar een goede gooi naar de Ster Gouden Loeki. Mo, de sympathieke...

Jongeren zoeken vervanging voor horeca in assortiment supermarkt

Jongeren zoeken vervanging voor horeca in assortiment supermarkt

De levensmiddelenbranche slaat zich als een van de besten door de coronacrisis. Sinds maart vorig jaar zijn uitgaven aan de boodschappen van één op de vijf Nederlanders voor deze categorie structureel hoger dan voorheen. Waar de eerste maanden met name 18- tot...

Nederland heeft behoefte aan beleving en beweging

Nederland heeft behoefte aan beleving en beweging

Mensen willen weer naar fysieke evenementen. Online evenementen zijn in opkomst, maar de meeste mensen willen er nog niet voor betalen. Toch biedt deze vorm merken de mogelijkheid om zichtbaar te blijven. Vooral onder jongeren zien we de impact van de lockdown op hun...

Ontmoet het jongste lid van de Validators Tribe: Thor

Ontmoet het jongste lid van de Validators Tribe: Thor

Validators breidde haar team begin dit jaar uit met…egel Thor. We adopteerden de kleine Thor, nadat hij met een gekneusd pootje was ondergebracht bij Egelbescherming Nederland. Met wat fysiotherapie en goede voeding, komt hij er nu gelukkig...

‘Buitenkansen’ voor OOH en online

‘Buitenkansen’ voor OOH en online

Wandelgekte in grote steden Het straatbeeld in grote steden is niet meer wat het is geweest. Het zijn niet meer de buitenlandse toeristen die de straten van de stad overnemen, maar de stadsinwoners zelf die de benen strekken om hun huis te ontvluchten. Zo’n vier op de...

Stage: merkbouwer gezocht 

Stage: merkbouwer gezocht 

Validators biedt een onderzoeksstage aan op het gebied van merkbouw en reclame-effectonderzoek (minimaal 3 maanden)  Start: per direct  Prima stagevergoeding  Flexibele werktijden  Onderdeel zijn van een jong en gezellig team  Beschikking tot in-house expertise op het...

Emotie als key ingrediënt voor een Ster Gouden Loeki!

Emotie als key ingrediënt voor een Ster Gouden Loeki!

Op 3 maart wordt de winnaar van de Ster Gouden Loeki 2020 bekendgemaakt. Ieder jaar doet Validators een voorspelling over welke commercial het felbegeerde beeldje in de wacht zal slepen. Zo vlak voor de onthulling van de tien kanshebbers, ontrafelen we de...

Online eten bestellen ongekend populair onder hoog opgeleiden

Online eten bestellen ongekend populair onder hoog opgeleiden

Nu we al ruim drie maanden zonder onze geliefde terrasjes en restaurants moeten doen, storten we ons massaal op het online bestellen van eten bij onze favoriete horecazaken. Dit was gedurende de tweede lockdown al langer een populaire uitgavenpost, maar stijgt nu tot...

Vaccinatiecommercial laat kans op impact liggen

Vaccinatiecommercial laat kans op impact liggen

Na maandenlang vol spanning wachten is het nu eindelijk zo ver: de coronavaccinaties zijn begonnen. Als zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren dan zijn betere tijden in zicht. Momenteel is tweederde van de Nederlanders dat ook van plan, zo blijkt uit de Monitor...

Nieuwe kansen met hybride businessmodellen

Nieuwe kansen met hybride businessmodellen

Nieuwe kansen met hybride businessmodellen  Merken moeten jonge ouders ontzorgen  Door de invoering van een avondklok en beperking van bezoek thuis, neemt de mediaconsumptie de komende periode toe. Investeren in media kan door een hoger campagnebereik daarom...

Stage neuropsychologie

Stage neuropsychologie

Validators biedt een onderzoeksstage aan op het gebied van neuromarketing en reclame-effectonderzoek (minimaal 4 maanden) Start: per direct Prima stagevergoeding Flexibele werktijden Onderdeel zijn van een jong en gezellig team Beschikking tot in-house expertise op...

Steeds meer jongeren hebben moeite om zich te vermaken

Steeds meer jongeren hebben moeite om zich te vermaken

In de persconferentie van dinsdag vertelde premier Mark Rutte dat de regering extra geld gaat uittrekken voor activiteiten voor jongeren. Op dit moment wordt er gewerkt aan een plan, de invulling ervan wordt bedacht samen met gemeenten en jongeren zelf. Ook buigt het...