NIEUWS

Kom ook naar STEM Masterclass – mythe 1: Marketing is reclame.

Kom ook naar STEM Masterclass – mythe 1: Marketing is reclame.

Over marketing wordt veel geschreven en er bestaan ook best wel heel wat mythes over. STEM Industrial Marketing Centre heeft een reeks van vier masterclasses geïnitieerd, waarbij ze op een aantal van die mythes dieper in gaan. Vooral toegespitst op industriële...

Hoe creatie consumenten in beweging zet

Hoe creatie consumenten in beweging zet

Hoe verhoog je de effectiviteit van advertenties? Op deze vraag geven Annelies Wittenberg en Folkert van Oorschot, research consultants bij Validators, antwoord in een reeks van vier blogs, speciaal geschreven voor Adformatie. In deze blogs maak je kennis met het BEST...

Make it stick

Make it stick

Hoe verhoog je de effectiviteit van advertenties? Op deze vraag geven Annelies Wittenberg en Folkert van Oorschot, research consultants bij Validators, antwoord in een reeks van vier blogs, speciaal geschreven voor Adformatie. In deze blogs maak je kennis met het BEST...

Zien we je 5 en 6 feb. op het MIE?

Zien we je 5 en 6 feb. op het MIE?

.  Op 5 en 6 februari zijn we weer aanwezig op het MIE. Beide dagen verzorgen Martin Leeflang en Daan Muntinga (XXS Amsterdam) er de sessie De gebakken lucht van merken en de relevantie van creatie: Creativiteit is effectiviteit. Ook voor de jongste generatie...

De ultieme commercial: zonder emotie, geen engagement

De ultieme commercial: zonder emotie, geen engagement

Vergroot de betrokkenheid bij je merk door emotie Hoe verhoog je de effectiviteit van advertenties? Op deze vraag geven Annelies Wittenberg en Folkert van Oorschot, research consultants bij Validators, antwoord in een reeks van vier blogs, speciaal geschreven voor...

Ben jij onze nieuwe MarCom-stagiair?

Ben jij onze nieuwe MarCom-stagiair?

Validators is een innovatief onderzoeksbureau in Amsterdam. Dagelijks voorzien we bedrijven en organisaties van insights over hun merk, campagne of creatie. We laten ze zien hoe ze als merk kunnen groeien. In februari hebben we plaats voor een: Allround...

Breakthrough the clutter: krijgt je uiting voldoende aandacht?

Breakthrough the clutter: krijgt je uiting voldoende aandacht?

Hoe verhoog je de effectiviteit van advertenties? Op deze vraag geven Annelies Wittenberg en Folkert van Oorschot, research consultants bij Validators, antwoord in een reeks van vier blogs, speciaal geschreven voor Adformatie. Natuurlijk lees je ze ook hier op onze...

Validators brengt grootste aanbod online creatie testen van Europa

Validators brengt grootste aanbod online creatie testen van Europa

  Validators introduceert het grootste online platform voor creatietesting in Europa. In de afgelopen tien jaar hebben we een dertigtal (neuro)tools ontwikkeld die de effectiviteit van creaties voor alle mediumtypes meet. Al deze varianten (>200) zijn naar een...

Out-of-Home zet CEPs in beweging

Out-of-Home zet CEPs in beweging

Sky Radio wil groeien in de categorie 'radio luisteren op werk' en daarmee 'the listening at work station' zijn. Afgelopen zomer hebben Validators, Sky Radio (Talpa) & Exterion Media onderzoek uitgevoerd, om te achterhalen of je binnen een categorie...

Validators 10 jaar!

Validators 10 jaar!

Een decennium van bravoure en pragmatiek Pionieren zit in ons DNA. In 2009 startte Martin Leeflang Validators vanuit het idee dat er iets essentieels ontbrak in communicatieonderzoek. Eye tracking was hip, maar werd nauwelijks aangeboden. Dat moest anders. Erik Prins...

Kom naar het EPN live event op 14 november

Kom naar het EPN live event op 14 november

Het merk DNA als basis voor meer groei De najaarseditie van het EPN live event staat weer voor de deur! Dit keer hoor je hoe het DNA van een organisatie kan zorgen voor meer waarde in merk, verpakking en sales. We zitten in een tijdgeest waarin de aandacht voor mens...

Sessie Validators druk bezocht op NIMA Marketing Day

Sessie Validators druk bezocht op NIMA Marketing Day

Consumenten zijn niet bezig met je merk: hoe de f*ck bereik je ze dan toch? Zo luidde de titel van de inspiratiesessie die Bart Massa op donderdag 20 juni verzorgde op NIMA Marketing Day in DeFabrique, Utrecht. Als consumenten niet bezig zijn met je merk, omdat 95%...

Interview Martin Leeflang Nederlands MedianetwerkTV

Interview Martin Leeflang Nederlands MedianetwerkTV

Bas Vlugt (Nederlands MediaNetwerk) en Validators' founder Martin Leeflang in gesprek over de toekomst van communicatie-onderzoek. En over emotie als nodige brandstof voor een succesvolle commercial. Om zo uiteindelijk te komen tot een verbetering van je marktpositie....

Validators lanceert ValueFlow 2.0

Validators lanceert ValueFlow 2.0

Het innovatielab van Validators komt nu wel met een heel efficiënte tool om de emotie in je commercial of online video te meten: ValueFlow 2.0. Deze tool maakt emotionele waardering per scène inzichtelijk. Tot op de seconde nauwkeurig, en waar nodig in 24 uur. Daarbij...

Marktaandeel groeit door mentaal leiderschap

Marktaandeel groeit door mentaal leiderschap

Dit artikel verscheen in Cross Media jaarboek 2019 ‘Het afgelopen jaar stond voor mij in het teken van innovatie in merkonderzoek. Deze innovatie zat ‘m vooral in het berekenen en laten groeien van marktaandelen. Want het bouwen van merken is leuk, maar...

Dierenbescherming winnaar Ster Gouden Loeki 2018?

Dierenbescherming winnaar Ster Gouden Loeki 2018?

Van de tien genomineerden voor de Ster Gouden Loeki 2018 weet de Dierenbescherming het beste emotie bij de kijker op te wekken. Daarmee doen de reclamemakers van Visual Noise een gooi naar de Ster Gouden Loeki die donderdag 24 januari wordt uitgereikt. Dit blijkt uit...

Sander Gaalman toegevoegd aan MT Validators

Sander Gaalman toegevoegd aan MT Validators

Validators is een nieuw directielid rijker: Sander Gaalman is op 1 januari gestart als Director Research & Operations. Eerder had Sander  diverse managementfuncties op gebied van consumer & market insights bij Ziggo (UPC Nederland) en KPN. In augustus ging hij...

Je merk laten groeien via CEPs

Je merk laten groeien via CEPs

Hoe meer je merk top-of-mind is, hoe eerder consumenten aan je merk zullen denken in potentiële koopsituaties. En hoe meer consumenten aan je merk denken, hoe groter de kans dat ze vervolgens overgaan tot koop. Het is daarom uiterst belangrijk – als je als merk wilt...

VU en Validators starten Institute for Brand Analytics

VU en Validators starten Institute for Brand Analytics

VU en Validators starten Institute for Brand Analytics Onder de noemer Institute for Brand Analytics bundelen de Vrije Universiteit Amsterdam en Validators krachten op het gebied van brand analytics. De komende vier jaar onderzoeken ze gezamenlijk welke...

Happy New Brand!

Happy New Brand!

Rebranding Validators: be in the know Opening nieuw kantoor Moonlander Yes, we hebben een rebranding doorgevoerd! In negen jaar zijn we uitgegroeid tot volwaardig insights bureau voor communicatie. Je kent ons natuurlijk van het blenden van neuro- en data science,...

[Column] Emotie niet de belangrijkste driver van campagnes

...HET IS DE BENZINE Deze column verscheen op maandag 1 oktober op Nederlands MediaNieuws. Emotie en reclame: een gouden combi. Neuropsychologen vertellen ons al decennialang wat de effecten zijn van emotie op het onthouden van een commercial. Ook Les...

Digitale buitenreclame wordt 52% beter gezien als de uiting beweegt

Digitale buitenreclame wordt 52% beter gezien als de uiting beweegt

Digitale buitenreclame wordt 52% beter gezien als de uiting beweegt, dan wanneer deze niet beweegt. Consumenten zien het digitale scherm met een bewegende uiting vaker (+29%) vanaf een grotere afstand én kijken hier langer (+18%) naar dan naar de niet-bewegende...

Banner blindness bestaat niet

72% van de bezoekers ziet een online advertentie op online krantenpagina’s Anno 1998 (Benway & Lane) werd het begrip banner blindness geïntroduceerd. Volgens deze theorie worden online banners niet of nauwelijks gezien door de bezoekers. Moeten we dus minimale...

Bart Massa in managementteam Validators

Bart Massa in managementteam Validators

Bart Massa in managementteam Validators Vanaf heden is Bart Massa toegevoegd aan het managementteam van Validators. Massa is hiermee het derde MT-lid, naast Erik Prins en Martin Leeflang. Validators is voorloper in innovatief onderzoek om reclame,...

[Column] De toekomst van merkonderzoek in vijf woorden

Op LinkedIn kwam ik een pakkende blog tegen van Frans van Houten (CEO Philips) over de ontwikkelingen in de gezondheidszorg. In vijf woorden vatte Van Houten de toekomst van de gezondheidszorg samen, waardoor het – samen met het feit dat het geschreven is vanuit het...

[Column] Gaan wij te ver?

[Column] Gaan wij te ver?

De wetenschappers Hütter en Sweldens publiceerde onlangs in hun spraakmakende onderzoek (Research of Consumer Research, februari 2018) dat positieve/aantrekkelijke beelden voor een zodanig feel-good-gehalte bij consumenten zorgen, dat zij niet meer in staat zijn om...

[Column] Brandtracker burn-out

De laatste tijd maak ik het steeds vaker mee; een groepje verslagen marketeers die mij met glazige ogen aankijken als ze hun merkcijfers van het afgelopen jaar laten zien. Het hele jaar vette campagnes gevoerd, met verschillende flights en goede...

We hebben gewonnen! Marktonderzoekbureau van het jaar

We hebben gewonnen! Marktonderzoekbureau van het jaar

Wij zijn onwijs trots en blij dat wij de MOAward voor ‘Marktonderzoekbureau van het jaar 2015’ hebben mogen ontvangen. Deze onderscheiding is naast het fantastische feest een glanzende kers op onze taart. Met een team van 20 enthousiaste collega’s werken wij elke dag...

Niets meer missen?

Door de site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies' om je gebruikerservaring zo goed mogelijk te maken. Als je deze website blijft gebruiken zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt op 'Accepteren' hieronder dan ga je akkoord met deze instellingen.

Sluiten