Selecteer een pagina

NIEUWS

Flexmedewerkers gezocht: 8-16 uur

Wil jij al tijdens je studie relevante werkervaring opdoen in (markt)onderzoek? Dan is dit je kans! Validators is een jong, innovatief bureau dat gespecialiseerd is in communicatieonderzoek. Vanwege snelle groei van de organisatie zijn we op zoek naar:           ...

Interview Martin Leeflang Nederlands MedianetwerkTV

Bas Vlugt (Nederlands MediaNetwerk) en Validators' founder Martin Leeflang in gesprek over de toekomst van communicatie-onderzoek. En over emotie als nodige brandstof voor een succesvolle commercial. Om zo uiteindelijk te komen tot een verbetering van je marktpositie....

Validators lanceert ValueFlow 2.0

Het innovatielab van Validators komt nu wel met een heel efficiënte tool om de emotie in je commercial of online video te meten: ValueFlow 2.0. Deze tool maakt emotionele waardering per scène inzichtelijk. Tot op de seconde nauwkeurig, en waar nodig in 24 uur. Daarbij...

Marktaandeel groeit door mentaal leiderschap

Dit artikel verscheen in Cross Media jaarboek 2019 ‘Het afgelopen jaar stond voor mij in het teken van innovatie in merkonderzoek. Deze innovatie zat ‘m vooral in het berekenen en laten groeien van marktaandelen. Want het bouwen van merken is leuk, maar...

Validators spreekt op NIMA Marketing Day

Consumenten zijn niet bezig met je merk: hoe de f*ck bereik je ze dan toch? Zo luidt de titel van de inspiratiesessie die Bart Massa op donderdag 20 juni verzorgt op NIMA Marketing Day in DeFabrique, Utrecht. Als consumenten niet bezig zijn met je merk, omdat 95% van...

Dierenbescherming winnaar Ster Gouden Loeki 2018?

Van de tien genomineerden voor de Ster Gouden Loeki 2018 weet de Dierenbescherming het beste emotie bij de kijker op te wekken. Daarmee doen de reclamemakers van Visual Noise een gooi naar de Ster Gouden Loeki die donderdag 24 januari wordt uitgereikt. Dit blijkt uit...

Sander Gaalman toegevoegd aan MT Validators

Validators is een nieuw directielid rijker: Sander Gaalman is op 1 januari gestart als Director Research & Operations. Eerder had Sander  diverse managementfuncties op gebied van consumer & market insights bij Ziggo (UPC Nederland) en KPN. In augustus ging hij bij...

Je merk laten groeien via CEPs

Hoe meer je merk top-of-mind is, hoe eerder consumenten aan je merk zullen denken in potentiële koopsituaties. En hoe meer consumenten aan je merk denken, hoe groter de kans dat ze vervolgens overgaan tot koop. Het is daarom uiterst belangrijk – als je als...

VU en Validators starten Institute for Brand Analytics

VU en Validators starten Institute for Brand Analytics Onder de noemer Institute for Brand Analytics bundelen de Vrije Universiteit Amsterdam en Validators krachten op het gebied van brand analytics. De komende vier jaar onderzoeken ze gezamenlijk welke...

Happy New Brand!

Rebranding Validators: be in the know Opening nieuw kantoor Moonlander Yes, we hebben een rebranding doorgevoerd! In negen jaar zijn we uitgegroeid tot volwaardig insights bureau voor communicatie. Je kent ons natuurlijk van het blenden van neuro- en data science,...

[Column] Emotie niet de belangrijkste driver van campagnes

...HET IS DE BENZINE Deze column verscheen op maandag 1 oktober op Nederlands MediaNieuws. Emotie en reclame: een gouden combi. Neuropsychologen vertellen ons al decennialang wat de effecten zijn van emotie op het onthouden van een commercial. Ook Les...

Digitale buitenreclame wordt 52% beter gezien als de uiting beweegt

Digitale buitenreclame wordt 52% beter gezien als de uiting beweegt, dan wanneer deze niet beweegt. Consumenten zien het digitale scherm met een bewegende uiting vaker (+29%) vanaf een grotere afstand én kijken hier langer (+18%) naar dan naar de niet-bewegende...

Banner blindness bestaat niet

72% van de bezoekers ziet een online advertentie op online krantenpagina’s Anno 1998 (Benway & Lane) werd het begrip banner blindness geïntroduceerd. Volgens deze theorie worden online banners niet of nauwelijks gezien door de bezoekers. Moeten we dus minimale...

Bart Massa in managementteam Validators

Bart Massa in managementteam Validators Vanaf heden is Bart Massa toegevoegd aan het managementteam van Validators. Massa is hiermee het derde MT-lid, naast Erik Prins en Martin Leeflang. Validators is voorloper in innovatief onderzoek om reclame,...

[Column] De toekomst van merkonderzoek in vijf woorden

Op LinkedIn kwam ik een pakkende blog tegen van Frans van Houten (CEO Philips) over de ontwikkelingen in de gezondheidszorg. In vijf woorden vatte Van Houten de toekomst van de gezondheidszorg samen, waardoor het – samen met het feit dat het geschreven is vanuit het...

[Column] Gaan wij te ver?

De wetenschappers Hütter en Sweldens publiceerde onlangs in hun spraakmakende onderzoek (Research of Consumer Research, februari 2018) dat positieve/aantrekkelijke beelden voor een zodanig feel-good-gehalte bij consumenten zorgen, dat zij niet meer in staat zijn om...

[Column] Brandtracker burn-out

De laatste tijd maak ik het steeds vaker mee; een groepje verslagen marketeers die mij met glazige ogen aankijken als ze hun merkcijfers van het afgelopen jaar laten zien. Het hele jaar vette campagnes gevoerd, met verschillende flights en goede...

We hebben gewonnen! Marktonderzoekbureau van het jaar

Wij zijn onwijs trots en blij dat wij de MOAward voor ‘Marktonderzoekbureau van het jaar 2015’ hebben mogen ontvangen. Deze onderscheiding is naast het fantastische feest een glanzende kers op onze taart. Met een team van 20 enthousiaste collega’s werken wij elke dag...