NIEUWS

Beach Blogs (2): maakt Franse McDonalds nou reclame voor Lego?

Beach Blogs (2): maakt Franse McDonalds nou reclame voor Lego?

    Deze zomer biedt Validators en Marketingtribune een reeks van creative snacks in de Beach Blogs, waarbij we elke week nieuwe creatie-inzichten delen aan de hand van neurodata. Deze week een onnavolgbare reclame van McDonald’s in Frankrijk. Af en toe zien...

Validators is Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2021

Validators is Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2021

Gisteren won Validators de MOAward voor Marketing Research & Analytics Bureau 2021 tijdens een feestelijke uitreiking in de Hallen in Amsterdam! Deze award is een kroon op ons werk. Langs deze weg willen we al onze klanten en relaties heel hartelijk bedanken voor...

EK-commercial JUMBO scoort het best op emotionele beleving

EK-commercial JUMBO scoort het best op emotionele beleving

Nu Nederland de volgende ronde van het EK heeft gehaald is de oranjegekte losgebarsten. Straten en huizen zijn versierd, we slaan massaal de oranje borrelhapjes in en je kan de televisie niet aanzetten zonder oud-voetballers hun ongezouten mening te horen...

Ben jij onze nieuwe Junior Insights consultant? 

Ben jij onze nieuwe Junior Insights consultant? 

Je houdt van klantcontact en zet alles op alles om voor onze klanten antwoorden op hun business-vragen te vinden. Je bedenkt slimme onderzoeksopzetten, analyseert, schrijft aanbevelingen en geeft overtuigend en strategisch advies. En passant schud je nog even een...

Validators zoekt Data Warehouse Specialist

Validators zoekt Data Warehouse Specialist

Je loopt warm voor een grote bak met data, het bedenken van slimme datastructuren en het bouwen aan complexe analyses. Het liefst maak je de processen hierin ook nog wat efficiënter, zodat je tijd over houdt dat ene toffe project voor merk X dat op je pad kwam. Welkom...

Vacature: Junior Insights Analyst

Vacature: Junior Insights Analyst

Data is helemaal je ding. Je bedenkt graag geavanceerde analyses, weet cijfers om te zetten naar resultaten en zet ze om in een super gelikt dashboard. Lijkt jou dit wat? Welkom bij Validators! Validators is specialist in communicatieonderzoek. Dat doen we voor top...

Nederlanders lopen warm voor Loeki deze sportzomer

Nederlanders lopen warm voor Loeki deze sportzomer

Het zal je niet ontgaan zijn dat Loeki de Leeuw vanaf komende sportzomer weer op onze televisies verschijnt tijdens de reclame-onderbrekingen van de NPO. Hij zal te zien zijn in reclameblokken rondom het EK voetbal, de Olympische Spelen en de Tour de France....

Jr. Client Consultant (40 uur p/w) gezocht

Jr. Client Consultant (40 uur p/w) gezocht

Ben jij een gedreven sales professional met belangstelling voor (neuro)onderzoek en psychologie? Wil jij de top 200 adverteerders van Nederland helpen groeien? Dan ben jij misschien wel die toevoeging aan ons commerciële team. Wegens snelle groei van onze organisatie...

Medior Insights Analyst gezocht!

Medior Insights Analyst gezocht!

Je houdt van het puzzelen met data. Je bedenkt geavanceerde analyses, weet cijfers om te toveren naar duidelijke resultaten en maakt een super gelikt dashboard. Je draait je hand niet om voor een presentatie over de nieuwste innovaties binnen de dashboards. Op je lijf...

Versoepelingen zorgen voor beweging in consumentengedrag

Versoepelingen zorgen voor beweging in consumentengedrag

Met de toename in versoepelingen zien we dat Nederland weer in beweging komt. En daar profiteert de mobiliteitssector van: aankopen van eigen vervoersmiddelen (auto, fiets, scooter) zitten in de lift. Verder zien we dat vooral onder jongeren audio in opkomst is. Zowel...

Webinar nieuwe Monitor Consumentengedrag 11 mei

Webinar nieuwe Monitor Consumentengedrag 11 mei

   Wat boeit en beleeft je consument in onze anderhalve-meter-samenleving? In het webinar van 11 mei geven Insights Consultants Mandy Merks en Maartje van Will antwoord op deze vraag. Daarnaast maak je kennis met de nieuwe versie van de Monitor Consumentengedrag....

Feest! Nieuwe Monitor Consumentengedrag is live

Feest! Nieuwe Monitor Consumentengedrag is live

Onzekerheid reisbranche vraagt om terugwinnen vertrouwen (in merken) De Monitor Consumentengedrag vernieuwt, we richten ons vanaf nu op lange termijn ontwikkelingen in consumentengedrag en minder op de korte termijn impact van de pandemie. Met elke twee weken een...

YES! Genomineerd voor een MOAward!

YES! Genomineerd voor een MOAward!

We zijn genomineerd voor de MOAward voor Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2021! Langs deze weg willen we iedereen hiervoor enorm bedanken. We zijn heel trots! Niet alleen op de nominatie zelf, maar ook op de mooie samenwerkingen met onwijs leuke...

Polarisatie in samenleving over coronabeleid

Polarisatie in samenleving over coronabeleid

De groepen voor- en tegenstanders van het coronabeleid groeien, daartussen zit steeds minder ruimte. Vooral jongeren twijfelen of ze zich zullen laten vaccineren. Ondertussen deden A-merken, supermarkten, tuincentra en DHZ-ketens het afgelopen jaar goede zaken. Mensen...

Volle spaarpotten bieden perspectief voor autobranche

Volle spaarpotten bieden perspectief voor autobranche

De autobranche heeft een op z’n zachtst gezegd een zwaar jaar achter de rug. Door de onzekerheid die gepaard gaat met deze coronacrisis stellen veel mensen de aanschaf van grote aankopen, zoals auto’s, uit. 12% van de Nederlanders stelt de aanschaf van een nieuwe auto...

Kansen merken bij coronamoeheid

Kansen merken bij coronamoeheid

Steeds meer mensen vinden de coronamaatregelen overdreven. Vooral jongeren. Zij hebben wel belangstelling voor thema’s als duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid. Merken spelen binnen deze doelgroep ook een grotere rol in het koopproces. Een kans voor merken...

‘Zwarte gelukskat Frummel wint Gouden Loeki’

‘Zwarte gelukskat Frummel wint Gouden Loeki’

Staatsloterij commercial roept de meeste emotie op bij de kijker Rapapapa (tromgeroffel)... en de winnaar is: Frummel van de Staatsloterij! De winnaar van de twee vorige edities doet ook dit jaar een goede gooi naar de Ster Gouden Loeki. Mo, de sympathieke...

Jongeren zoeken vervanging voor horeca in assortiment supermarkt

Jongeren zoeken vervanging voor horeca in assortiment supermarkt

De levensmiddelenbranche slaat zich als een van de besten door de coronacrisis. Sinds maart vorig jaar zijn uitgaven aan de boodschappen van één op de vijf Nederlanders voor deze categorie structureel hoger dan voorheen. Waar de eerste maanden met name 18- tot...

Nederland heeft behoefte aan beleving en beweging

Nederland heeft behoefte aan beleving en beweging

Mensen willen weer naar fysieke evenementen. Online evenementen zijn in opkomst, maar de meeste mensen willen er nog niet voor betalen. Toch biedt deze vorm merken de mogelijkheid om zichtbaar te blijven. Vooral onder jongeren zien we de impact van de lockdown op hun...

Ontmoet het jongste lid van de Validators Tribe: Thor

Ontmoet het jongste lid van de Validators Tribe: Thor

Validators breidde haar team begin dit jaar uit met…egel Thor. We adopteerden de kleine Thor, nadat hij met een gekneusd pootje was ondergebracht bij Egelbescherming Nederland. Met wat fysiotherapie en goede voeding, komt hij er nu gelukkig...

‘Buitenkansen’ voor OOH en online

‘Buitenkansen’ voor OOH en online

Wandelgekte in grote steden Het straatbeeld in grote steden is niet meer wat het is geweest. Het zijn niet meer de buitenlandse toeristen die de straten van de stad overnemen, maar de stadsinwoners zelf die de benen strekken om hun huis te ontvluchten. Zo’n vier op de...

Stage: merkbouwer gezocht 

Stage: merkbouwer gezocht 

Validators biedt een onderzoeksstage aan op het gebied van merkbouw en reclame-effectonderzoek (minimaal 3 maanden)  Start: per direct  Prima stagevergoeding  Flexibele werktijden  Onderdeel zijn van een jong en gezellig team  Beschikking tot in-house expertise op het...

Emotie als key ingrediënt voor een Ster Gouden Loeki!

Emotie als key ingrediënt voor een Ster Gouden Loeki!

Op 3 maart wordt de winnaar van de Ster Gouden Loeki 2020 bekendgemaakt. Ieder jaar doet Validators een voorspelling over welke commercial het felbegeerde beeldje in de wacht zal slepen. Zo vlak voor de onthulling van de tien kanshebbers, ontrafelen we de...

Online eten bestellen ongekend populair onder hoog opgeleiden

Online eten bestellen ongekend populair onder hoog opgeleiden

Nu we al ruim drie maanden zonder onze geliefde terrasjes en restaurants moeten doen, storten we ons massaal op het online bestellen van eten bij onze favoriete horecazaken. Dit was gedurende de tweede lockdown al langer een populaire uitgavenpost, maar stijgt nu tot...

Vaccinatiecommercial laat kans op impact liggen

Vaccinatiecommercial laat kans op impact liggen

Na maandenlang vol spanning wachten is het nu eindelijk zo ver: de coronavaccinaties zijn begonnen. Als zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren dan zijn betere tijden in zicht. Momenteel is tweederde van de Nederlanders dat ook van plan, zo blijkt uit de Monitor...

Nieuwe kansen met hybride businessmodellen

Nieuwe kansen met hybride businessmodellen

Nieuwe kansen met hybride businessmodellen  Merken moeten jonge ouders ontzorgen  Door de invoering van een avondklok en beperking van bezoek thuis, neemt de mediaconsumptie de komende periode toe. Investeren in media kan door een hoger campagnebereik daarom...

Stage neuropsychologie

Stage neuropsychologie

Validators biedt een onderzoeksstage aan op het gebied van neuromarketing en reclame-effectonderzoek (minimaal 4 maanden) Start: per direct Prima stagevergoeding Flexibele werktijden Onderdeel zijn van een jong en gezellig team Beschikking tot in-house expertise op...

Steeds meer jongeren hebben moeite om zich te vermaken

Steeds meer jongeren hebben moeite om zich te vermaken

In de persconferentie van dinsdag vertelde premier Mark Rutte dat de regering extra geld gaat uittrekken voor activiteiten voor jongeren. Op dit moment wordt er gewerkt aan een plan, de invulling ervan wordt bedacht samen met gemeenten en jongeren zelf. Ook buigt het...

Leer in 12 minuten hoe je CEPs inzet om je brand te boosten

Leer in 12 minuten hoe je CEPs inzet om je brand te boosten

Mensen denken vrijwel nooit aan je merk. Dus is het zaak om de tijd dat ze wel mentaal beschikbaar zijn, optimaal te benutten. Om ervoor te zorgen dat een merk op het juiste moment in de gedachten van de potentiële koper opkomt, zet je Category Entry Points...

Bijna de helft van de Nederlanders viert Sinterklaas

Bijna de helft van de Nederlanders viert Sinterklaas

Pakjesavond blijft pakjesavond Bijna de helft van de Nederlanders gaat Sinterklaas vieren. Binnen de richtlijnen en liefst zo ‘normaal’ mogelijk. Dat is goed nieuws voor de retailsector. Vooral retailers in levensmiddelen, cadeaus, puzzels en spellen krijgen het druk...

Webinar: Laat je merk groeien! op 3 december

Webinar: Laat je merk groeien! op 3 december

Hoe zorg je ervoor dat meer mensen je merk willen kopen of gebruiken? Hoe maak je als merk duurzame groei door? Professor Byron Sharp weet het, en jij straks ook. Door te ontdekken welke plek jouw merk heeft in het brein van de consument krijg je input om je merk te...

Validators sleept FD Gazelle 2020 binnen!

Validators sleept FD Gazelle 2020 binnen!

Onwijs trots zijn we op onze eerste FD Gazelle! Het is dé prijs voor snelst groeiende bedrijven in Nederland. Deze beloning past goed in onze groeicurve. Als innovatieve datacrunchers is het ontwikkelen van nieuwe methodes en software onze passie. We doen onwijs ons...