NIEUWS

Nieuwe kansen met hybride businessmodellen

Nieuwe kansen met hybride businessmodellen

Nieuwe kansen met hybride businessmodellen  Merken moeten jonge ouders ontzorgen  Door de invoering van een avondklok en beperking van bezoek thuis, neemt de mediaconsumptie de komende periode toe. Investeren in media kan door een hoger campagnebereik daarom...

Stage neuropsychologie

Stage neuropsychologie

Validators biedt een onderzoeksstage aan op het gebied van neuromarketing en reclame-effectonderzoek (minimaal 4 maanden) Start: per direct Prima stagevergoeding Flexibele werktijden Onderdeel zijn van een jong en gezellig team Beschikking tot in-house expertise op...

Steeds meer jongeren hebben moeite om zich te vermaken

Steeds meer jongeren hebben moeite om zich te vermaken

In de persconferentie van dinsdag vertelde premier Mark Rutte dat de regering extra geld gaat uittrekken voor activiteiten voor jongeren. Op dit moment wordt er gewerkt aan een plan, de invulling ervan wordt bedacht samen met gemeenten en jongeren zelf. Ook buigt het...

Validators zoekt Research Assistants

Validators zoekt Research Assistants

Wil jij al tijdens je studie relevante werkervaring opdoen in (markt)onderzoek? Of ben je net afgestudeerd en ben je op zoek naar een plek om veel te leren? Dan is dit je kans! Validators is een jong, innovatief bureau dat gespecialiseerd is in communicatieonderzoek....

Leer in 12 minuten hoe je CEPs inzet om je brand te boosten

Leer in 12 minuten hoe je CEPs inzet om je brand te boosten

Mensen denken vrijwel nooit aan je merk. Dus is het zaak om de tijd dat ze wel mentaal beschikbaar zijn, optimaal te benutten. Om ervoor te zorgen dat een merk op het juiste moment in de gedachten van de potentiële koper opkomt, zet je Category Entry Points...

Bijna de helft van de Nederlanders viert Sinterklaas

Bijna de helft van de Nederlanders viert Sinterklaas

Pakjesavond blijft pakjesavond Bijna de helft van de Nederlanders gaat Sinterklaas vieren. Binnen de richtlijnen en liefst zo ‘normaal’ mogelijk. Dat is goed nieuws voor de retailsector. Vooral retailers in levensmiddelen, cadeaus, puzzels en spellen krijgen het druk...

Webinar: Laat je merk groeien! op 3 december

Webinar: Laat je merk groeien! op 3 december

Hoe zorg je ervoor dat meer mensen je merk willen kopen of gebruiken? Hoe maak je als merk duurzame groei door? Professor Byron Sharp weet het, en jij straks ook. Door te ontdekken welke plek jouw merk heeft in het brein van de consument krijg je input om je merk te...

Validators sleept FD Gazelle 2020 binnen!

Validators sleept FD Gazelle 2020 binnen!

Onwijs trots zijn we op onze eerste FD Gazelle! Het is dé prijs voor snelst groeiende bedrijven in Nederland. Deze beloning past goed in onze groeicurve. Als innovatieve datacrunchers is het ontwikkelen van nieuwe methodes en software onze passie. We doen onwijs ons...

Nederlanders beginnen langzaamaan hun cirkel te verkleinen

Nederlanders beginnen langzaamaan hun cirkel te verkleinen

Nederlanders beginnen langzaamaan hun cirkel te verkleinen In de week waarin we in spanning afwachten wat de aankomende persconferentie gaat brengen, zien we dat Nederlanders meer en meer hun cirkeltje verkleinen. Ouderen gaan er minder op uit. Jongeren lijken ook...

Monitor Consumentengedrag: consumenten hongerig naar informatie

Monitor Consumentengedrag: consumenten hongerig naar informatie

Zorgen terug op niveau van begin maart Nederland maakt zich weer net zoveel zorgen als in maart. Nu de besmettingen opnieuw snel toenemen, vindt een recordaantal Nederlanders de coronamaatregelen te beperkt en verscherping ervan noodzakelijk. Tegelijkertijd is de...

Monitor Consumentengedrag: #Nederlanddoetlieverwelmee

Monitor Consumentengedrag: #Nederlanddoetlieverwelmee

Het is logisch dat de Instagram-actie ‘#ikdoenietmeermee’ weinig bijval kreeg. Nederlanders vinden de coronamaatregelen namelijk eerder te beperkt dan overdreven en zouden nieuwe maatregelen steunen. Verder is er slecht nieuws voor de evenementenbranche. De branche...

Tot 26% hogere aankoopintentie dankzij logo

Tot 26% hogere aankoopintentie dankzij logo

Uit de cijfers over sales uplift en toename van penetratie (Nielsen en gfk) in combinatie met feedback ontvangen van eerdere winnaars blijkt een sterk verband tussen de inzet van het Gekozen Product van het Jaar logo en het succes van een product. Om de achterliggende...

Consumenten: overheid te slap tegen corona

Consumenten: overheid te slap tegen corona

Consumenten willen eerder meer corona-maatregelen dan minder. De communicatie daarover moet veel duidelijker. Mensen onderkennen dat ze ook zelf de maatregelen minder goed naleven. Daarnaast maken mensen met een onzekere werksituatie zich steeds meer zorgen over...

Grote verschillen tussen steden en dorpen in beleving coronacrisis

Grote verschillen tussen steden en dorpen in beleving coronacrisis

Dorpelingen maken zich relatief meer zorgen over een naderende recessie en de gezondheid van hun naasten. Toch vinden zij de coronamaatregelen vaker overdreven. Verder schuiven veel Nederlanders de beslissing over hun vakantie nog voor zich uit en snakken vooral...

The Fundamentals of Creation

The Fundamentals of Creation

Meer dan dertig internationale, wetenschappelijke publicaties en boeken doorgrondden we en zeker duizend uren investeerden we om verdiepende kennis te vergaren over de werking van reclame...'The Fundamentals of Creation' is een stevige basis voor onderzoek en een must...

Nederland blijft thuis deze zomer

Nederland blijft thuis deze zomer

Zelfs nu veel maatregelen versoepeld zijn geven mensen aan dat ze meer vrijheid willen. Ondertussen blijven we voorzichtig en zetten we ‘crisis’-gedrag door. De meest opmerkelijke verschuiving zien we in de vakantieplannen: het merendeel van Nederland viert...

Schrijf je in voor ons webinar Creatie & Meetbaarheid

Schrijf je in voor ons webinar Creatie & Meetbaarheid

Op dinsdag 30 juni organiseren we live vanuit de Moonlander Studio’s in Amsterdam Noord een webinar over Creatie & Meetbaarheid. Dit doen we samen met KICK! Creative Agency. Tijdens het webinar staan we uitgebreid stil bij de kracht van creatie. Immers, een goede...

Validators en KICK! Creative Agency gaan samenwerken

Validators en KICK! Creative Agency gaan samenwerken

  Na eerdere succesvolle gezamenlijke klantprojecten hebben Validators en KICK! Creative Agency hun partnership deze week officieel beklonken. Validators test vanaf nu de effectiviteit van creaties van KICK!, zodat hun uitingen voor de start van een campagne nog...

Merken meer relevant als zorgen toenemen (update #4)

Merken meer relevant als zorgen toenemen (update #4)

Als reactie op de aangekondigde versoepeling van de coronamaatregelen nemen mensen iets meer vrijheid. Maar mensen maken zich nog steeds zorgen. Hoewel merken in deze crisistijd minder relevant zijn, lijkt het erop dat merken voor mensen die zich meer zorgen maken...

60% Nederlanders evenveel of meer buiten dan voor COVID-19

60% Nederlanders evenveel of meer buiten dan voor COVID-19

Ondanks de huidige ‘Corona-lockdown’, zijn mensen vaker buiten dan voor de crisis én nemen ze hun omgeving beter in zich op. Het buitenleven speelt zich daarbij dichterbij huis af dan voorheen. Die conclusies trok Validators samen met en buitenreclamespecialist Out Of...

Koopgedrag consument vrijwel ongewijzigd (update #1)

Koopgedrag consument vrijwel ongewijzigd (update #1)

Nederlandse consumenten lijken de coronamaatregelen niet zwaar mee te laten wegen in hun reguliere aankoopgedrag. Zoals verwacht zetten ze de aankoop van vliegreizen, vakanties en festivaltickets nu on hold, maar in het aankoopgedrag van boodschappen zijn bijvoorbeeld...

Kom ook naar STEM Masterclass – mythe 1: Marketing is reclame.

Kom ook naar STEM Masterclass – mythe 1: Marketing is reclame.

Over marketing wordt veel geschreven en er bestaan ook best wel heel wat mythes over. STEM Industrial Marketing Centre heeft een reeks van vier masterclasses geïnitieerd, waarbij ze op een aantal van die mythes dieper in gaan. Vooral toegespitst op industriële...

Hoe creatie consumenten in beweging zet

Hoe creatie consumenten in beweging zet

Hoe verhoog je de effectiviteit van advertenties? Op deze vraag geven Annelies Wittenberg en Folkert van Oorschot, research consultants bij Validators, antwoord in een reeks van vier blogs, speciaal geschreven voor Adformatie. In deze blogs maak je kennis met het BEST...

Make it stick

Make it stick

Hoe verhoog je de effectiviteit van advertenties? Op deze vraag geven Annelies Wittenberg en Folkert van Oorschot, research consultants bij Validators, antwoord in een reeks van vier blogs, speciaal geschreven voor Adformatie. In deze blogs maak je kennis met het BEST...

Zien we je 5 en 6 feb. op het MIE?

Zien we je 5 en 6 feb. op het MIE?

.  Op 5 en 6 februari zijn we weer aanwezig op het MIE. Beide dagen verzorgen Martin Leeflang en Daan Muntinga (XXS Amsterdam) er de sessie De gebakken lucht van merken en de relevantie van creatie: Creativiteit is effectiviteit. Ook voor de jongste generatie...

De ultieme commercial: zonder emotie, geen engagement

De ultieme commercial: zonder emotie, geen engagement

Vergroot de betrokkenheid bij je merk door emotie Hoe verhoog je de effectiviteit van advertenties? Op deze vraag geven Annelies Wittenberg en Folkert van Oorschot, research consultants bij Validators, antwoord in een reeks van vier blogs, speciaal geschreven voor...

Ben jij onze nieuwe MarCom-stagiair?

Ben jij onze nieuwe MarCom-stagiair?

Validators is een innovatief onderzoeksbureau in Amsterdam. Dagelijks voorzien we bedrijven en organisaties van insights over hun merk, campagne of creatie. We laten ze zien hoe ze als merk kunnen groeien. In februari hebben we plaats voor een: Allround...