NIEUWS

YES! Genomineerd voor een MOAward!

YES! Genomineerd voor een MOAward!

We zijn genomineerd voor de MOAward voor Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2021! Langs deze weg willen we iedereen hiervoor enorm bedanken. We zijn heel trots! Niet alleen op de nominatie zelf, maar ook op de mooie samenwerkingen met onwijs leuke...

Polarisatie in samenleving over coronabeleid

Polarisatie in samenleving over coronabeleid

De groepen voor- en tegenstanders van het coronabeleid groeien, daartussen zit steeds minder ruimte. Vooral jongeren twijfelen of ze zich zullen laten vaccineren. Ondertussen deden A-merken, supermarkten, tuincentra en DHZ-ketens het afgelopen jaar goede zaken. Mensen...

Volle spaarpotten bieden perspectief voor autobranche

Volle spaarpotten bieden perspectief voor autobranche

De autobranche heeft een op z’n zachtst gezegd een zwaar jaar achter de rug. Door de onzekerheid die gepaard gaat met deze coronacrisis stellen veel mensen de aanschaf van grote aankopen, zoals auto’s, uit. 12% van de Nederlanders stelt de aanschaf van een nieuwe auto...

Kansen merken bij coronamoeheid

Kansen merken bij coronamoeheid

Steeds meer mensen vinden de coronamaatregelen overdreven. Vooral jongeren. Zij hebben wel belangstelling voor thema’s als duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid. Merken spelen binnen deze doelgroep ook een grotere rol in het koopproces. Een kans voor merken...

Vacature: Medior Insights Consultant  

Vacature: Medior Insights Consultant  

Onderzoek en data zijn helemaal je ding. Je bent een gedreven researcher die alles in het werk stelt om voor onze klanten antwoorden op hun business-vragen te vinden. Je bedenkt slimme onderzoeksopzetten, analyseert, schrijft aanbevelingen en geeft overtuigend en...

‘Zwarte gelukskat Frummel wint Gouden Loeki’

‘Zwarte gelukskat Frummel wint Gouden Loeki’

Staatsloterij commercial roept de meeste emotie op bij de kijker Rapapapa (tromgeroffel)... en de winnaar is: Frummel van de Staatsloterij! De winnaar van de twee vorige edities doet ook dit jaar een goede gooi naar de Ster Gouden Loeki. Mo, de sympathieke...

Jongeren zoeken vervanging voor horeca in assortiment supermarkt

Jongeren zoeken vervanging voor horeca in assortiment supermarkt

De levensmiddelenbranche slaat zich als een van de besten door de coronacrisis. Sinds maart vorig jaar zijn uitgaven aan de boodschappen van één op de vijf Nederlanders voor deze categorie structureel hoger dan voorheen. Waar de eerste maanden met name 18- tot...

Nederland heeft behoefte aan beleving en beweging

Nederland heeft behoefte aan beleving en beweging

Mensen willen weer naar fysieke evenementen. Online evenementen zijn in opkomst, maar de meeste mensen willen er nog niet voor betalen. Toch biedt deze vorm merken de mogelijkheid om zichtbaar te blijven. Vooral onder jongeren zien we de impact van de lockdown op hun...

Ontmoet het jongste lid van de Validators Tribe: Thor

Ontmoet het jongste lid van de Validators Tribe: Thor

Validators breidde haar team begin dit jaar uit met…egel Thor. We adopteerden de kleine Thor, nadat hij met een gekneusd pootje was ondergebracht bij Egelbescherming Nederland. Met wat fysiotherapie en goede voeding, komt hij er nu gelukkig...

‘Buitenkansen’ voor OOH en online

‘Buitenkansen’ voor OOH en online

Wandelgekte in grote steden Het straatbeeld in grote steden is niet meer wat het is geweest. Het zijn niet meer de buitenlandse toeristen die de straten van de stad overnemen, maar de stadsinwoners zelf die de benen strekken om hun huis te ontvluchten. Zo’n vier op de...

Stage: merkbouwer gezocht 

Stage: merkbouwer gezocht 

Validators biedt een onderzoeksstage aan op het gebied van merkbouw en reclame-effectonderzoek (minimaal 3 maanden)  Start: per direct  Prima stagevergoeding  Flexibele werktijden  Onderdeel zijn van een jong en gezellig team  Beschikking tot in-house expertise op het...

Emotie als key ingrediënt voor een Ster Gouden Loeki!

Emotie als key ingrediënt voor een Ster Gouden Loeki!

Op 3 maart wordt de winnaar van de Ster Gouden Loeki 2020 bekendgemaakt. Ieder jaar doet Validators een voorspelling over welke commercial het felbegeerde beeldje in de wacht zal slepen. Zo vlak voor de onthulling van de tien kanshebbers, ontrafelen we de...

Online eten bestellen ongekend populair onder hoog opgeleiden

Online eten bestellen ongekend populair onder hoog opgeleiden

Nu we al ruim drie maanden zonder onze geliefde terrasjes en restaurants moeten doen, storten we ons massaal op het online bestellen van eten bij onze favoriete horecazaken. Dit was gedurende de tweede lockdown al langer een populaire uitgavenpost, maar stijgt nu tot...

Vaccinatiecommercial laat kans op impact liggen

Vaccinatiecommercial laat kans op impact liggen

Na maandenlang vol spanning wachten is het nu eindelijk zo ver: de coronavaccinaties zijn begonnen. Als zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren dan zijn betere tijden in zicht. Momenteel is tweederde van de Nederlanders dat ook van plan, zo blijkt uit de Monitor...

Nieuwe kansen met hybride businessmodellen

Nieuwe kansen met hybride businessmodellen

Nieuwe kansen met hybride businessmodellen  Merken moeten jonge ouders ontzorgen  Door de invoering van een avondklok en beperking van bezoek thuis, neemt de mediaconsumptie de komende periode toe. Investeren in media kan door een hoger campagnebereik daarom...

Stage neuropsychologie

Stage neuropsychologie

Validators biedt een onderzoeksstage aan op het gebied van neuromarketing en reclame-effectonderzoek (minimaal 4 maanden) Start: per direct Prima stagevergoeding Flexibele werktijden Onderdeel zijn van een jong en gezellig team Beschikking tot in-house expertise op...

Steeds meer jongeren hebben moeite om zich te vermaken

Steeds meer jongeren hebben moeite om zich te vermaken

In de persconferentie van dinsdag vertelde premier Mark Rutte dat de regering extra geld gaat uittrekken voor activiteiten voor jongeren. Op dit moment wordt er gewerkt aan een plan, de invulling ervan wordt bedacht samen met gemeenten en jongeren zelf. Ook buigt het...

Validators zoekt Research Assistants

Validators zoekt Research Assistants

Ben je net afgestudeerd en ben je op zoek naar een plek om veel te leren? Dan is dit je kans! Validators is een jong, innovatief bureau dat gespecialiseerd is in communicatieonderzoek. Vanwege snelle groei van de organisatie zijn we op zoek naar:           Research...

Leer in 12 minuten hoe je CEPs inzet om je brand te boosten

Leer in 12 minuten hoe je CEPs inzet om je brand te boosten

Mensen denken vrijwel nooit aan je merk. Dus is het zaak om de tijd dat ze wel mentaal beschikbaar zijn, optimaal te benutten. Om ervoor te zorgen dat een merk op het juiste moment in de gedachten van de potentiële koper opkomt, zet je Category Entry Points...

Bijna de helft van de Nederlanders viert Sinterklaas

Bijna de helft van de Nederlanders viert Sinterklaas

Pakjesavond blijft pakjesavond Bijna de helft van de Nederlanders gaat Sinterklaas vieren. Binnen de richtlijnen en liefst zo ‘normaal’ mogelijk. Dat is goed nieuws voor de retailsector. Vooral retailers in levensmiddelen, cadeaus, puzzels en spellen krijgen het druk...

Webinar: Laat je merk groeien! op 3 december

Webinar: Laat je merk groeien! op 3 december

Hoe zorg je ervoor dat meer mensen je merk willen kopen of gebruiken? Hoe maak je als merk duurzame groei door? Professor Byron Sharp weet het, en jij straks ook. Door te ontdekken welke plek jouw merk heeft in het brein van de consument krijg je input om je merk te...

Validators sleept FD Gazelle 2020 binnen!

Validators sleept FD Gazelle 2020 binnen!

Onwijs trots zijn we op onze eerste FD Gazelle! Het is dé prijs voor snelst groeiende bedrijven in Nederland. Deze beloning past goed in onze groeicurve. Als innovatieve datacrunchers is het ontwikkelen van nieuwe methodes en software onze passie. We doen onwijs ons...

Nederlanders beginnen langzaamaan hun cirkel te verkleinen

Nederlanders beginnen langzaamaan hun cirkel te verkleinen

Nederlanders beginnen langzaamaan hun cirkel te verkleinen In de week waarin we in spanning afwachten wat de aankomende persconferentie gaat brengen, zien we dat Nederlanders meer en meer hun cirkeltje verkleinen. Ouderen gaan er minder op uit. Jongeren lijken ook...

Monitor Consumentengedrag: consumenten hongerig naar informatie

Monitor Consumentengedrag: consumenten hongerig naar informatie

Zorgen terug op niveau van begin maart Nederland maakt zich weer net zoveel zorgen als in maart. Nu de besmettingen opnieuw snel toenemen, vindt een recordaantal Nederlanders de coronamaatregelen te beperkt en verscherping ervan noodzakelijk. Tegelijkertijd is de...

Monitor Consumentengedrag: #Nederlanddoetlieverwelmee

Monitor Consumentengedrag: #Nederlanddoetlieverwelmee

Het is logisch dat de Instagram-actie ‘#ikdoenietmeermee’ weinig bijval kreeg. Nederlanders vinden de coronamaatregelen namelijk eerder te beperkt dan overdreven en zouden nieuwe maatregelen steunen. Verder is er slecht nieuws voor de evenementenbranche. De branche...

Tot 26% hogere aankoopintentie dankzij logo

Tot 26% hogere aankoopintentie dankzij logo

Uit de cijfers over sales uplift en toename van penetratie (Nielsen en gfk) in combinatie met feedback ontvangen van eerdere winnaars blijkt een sterk verband tussen de inzet van het Gekozen Product van het Jaar logo en het succes van een product. Om de achterliggende...

Consumenten: overheid te slap tegen corona

Consumenten: overheid te slap tegen corona

Consumenten willen eerder meer corona-maatregelen dan minder. De communicatie daarover moet veel duidelijker. Mensen onderkennen dat ze ook zelf de maatregelen minder goed naleven. Daarnaast maken mensen met een onzekere werksituatie zich steeds meer zorgen over...

Grote verschillen tussen steden en dorpen in beleving coronacrisis

Grote verschillen tussen steden en dorpen in beleving coronacrisis

Dorpelingen maken zich relatief meer zorgen over een naderende recessie en de gezondheid van hun naasten. Toch vinden zij de coronamaatregelen vaker overdreven. Verder schuiven veel Nederlanders de beslissing over hun vakantie nog voor zich uit en snakken vooral...

The Fundamentals of Creation

The Fundamentals of Creation

Meer dan dertig internationale, wetenschappelijke publicaties en boeken doorgrondden we en zeker duizend uren investeerden we om verdiepende kennis te vergaren over de werking van reclame...'The Fundamentals of Creation' is een stevige basis voor onderzoek en een must...

Nederland blijft thuis deze zomer

Nederland blijft thuis deze zomer

Zelfs nu veel maatregelen versoepeld zijn geven mensen aan dat ze meer vrijheid willen. Ondertussen blijven we voorzichtig en zetten we ‘crisis’-gedrag door. De meest opmerkelijke verschuiving zien we in de vakantieplannen: het merendeel van Nederland viert...

Schrijf je in voor ons webinar Creatie & Meetbaarheid

Schrijf je in voor ons webinar Creatie & Meetbaarheid

Op dinsdag 30 juni organiseren we live vanuit de Moonlander Studio’s in Amsterdam Noord een webinar over Creatie & Meetbaarheid. Dit doen we samen met KICK! Creative Agency. Tijdens het webinar staan we uitgebreid stil bij de kracht van creatie. Immers, een goede...