NIEUWS
Nieuwe kansen met hybride businessmodellen
Nieuwe kansen met hybride businessmodellen Merken moeten jonge ouders ontzorgen Door de invoering van een avondklok en beperking van bezoek thuis, neemt de mediaconsumptie de komende periode toe. Investeren in media kan door een hoger campagnebereik daarom...
Monitor Consumentengedrag: Jongeren stappen vol goede voornemens het nieuwe jaar in
Meer sporten, gezonder leven, stoppen met roken; de start van het nieuwe jaar is altijd hét moment waarop mensen proberen hun slechte gewoontes achter zich te laten. Na uitgebreide kerstdiners en schalen vol oliebollen zijn vooral jongeren gemotiveerd om het nieuwe...
Monitor Consumentengedrag: hoe corona al een jaar ons consumptiegedrag ontregelt
Begin 2021 maken we de balans op van een klein jaar corona. Een jaar waarin we ons door corona meer zorgen maakten, maar eerder over anderen dan over onszelf. Het vertrouwen in de overheid was eerst hoog, maar liep in het najaar flink terug. Het is nog niet duidelijk...
Twee derde van kerstvierend Nederland deed online kerstinkopen afgelopen week
Blokker anticipeert slim op stijging online bestellingen Vorige week besloot de overheid hard op te treden tegen het snel verspreidende coronavirus: alle niet essentiële fysieke winkels zijn gesloten. Helaas voor kerstvierend Nederland worden - op het kerstdiner na -...
Stage neuropsychologie
Validators biedt een onderzoeksstage aan op het gebied van neuromarketing en reclame-effectonderzoek (minimaal 4 maanden) Start: per direct Prima stagevergoeding Flexibele werktijden Onderdeel zijn van een jong en gezellig team Beschikking tot in-house expertise op...
Leren van de Coca-Cola kerstcommercial: 4 praktische tips voor jouw creatie
Als je Oscar-winnaar Taika Waititi opstelt als regisseur van je nieuwste kerstcommercial, dan weet je bijna zeker dat je veel kijkers zult beroeren. Coca-Cola slaagde erin. Het frisdrankmerk trapte het kerstseizoen dit jaar vroeg af met een sterk plot over een vader...
Kerst in coronatijd: uitpakken voor het thuisdiner, locals steunen en kerstkaarten versturen
Kerst vieren we noodgedwongen thuis dit jaar. In verreweg de meeste huishoudens wordt zelf gekookt, maar opvallend veel Nederlanders zijn van plan een diner te bestellen of af te halen bij een lokaal restaurant. Dat is een klein lichtpuntje voor de zwaar getroffen...
Steeds meer jongeren hebben moeite om zich te vermaken
In de persconferentie van dinsdag vertelde premier Mark Rutte dat de regering extra geld gaat uittrekken voor activiteiten voor jongeren. Op dit moment wordt er gewerkt aan een plan, de invulling ervan wordt bedacht samen met gemeenten en jongeren zelf. Ook buigt het...
Ouderen halen opgelucht adem, maar vaccinatie voor veel Nederlanders niet vanzelfsprekend
Vaccinatie tegen het coronavirus blijkt niet voor iedereen vanzelfsprekend: de helft van de Nederlanders zegt op dit moment ‘ja’ tegen vaccinatie. Voor de overheid ligt er daarmee nog een mooie kans op het gebied van voorlichting en communicatie. Onder jongeren en...
Validators zoekt Research Assistants
Wil jij al tijdens je studie relevante werkervaring opdoen in (markt)onderzoek? Of ben je net afgestudeerd en ben je op zoek naar een plek om veel te leren? Dan is dit je kans! Validators is een jong, innovatief bureau dat gespecialiseerd is in communicatieonderzoek....
Categorieën elektronica, huis & tuin en online hobby’s profiteren meest van Black Friday
Black Friday begint steeds eerder en strekt zich dit jaar uit tot een Black Week. Officieel is het vandaag pas Black Friday, maar veel grote spelers begonnen afgelopen vrijdag al te stunten met hun prijzen. Productvergelijker Tweakers stelde vast dat het clickverkeer...
Leer in 12 minuten hoe je CEPs inzet om je brand te boosten
Mensen denken vrijwel nooit aan je merk. Dus is het zaak om de tijd dat ze wel mentaal beschikbaar zijn, optimaal te benutten. Om ervoor te zorgen dat een merk op het juiste moment in de gedachten van de potentiële koper opkomt, zet je Category Entry Points...
Bijna de helft van de Nederlanders viert Sinterklaas
Pakjesavond blijft pakjesavond Bijna de helft van de Nederlanders gaat Sinterklaas vieren. Binnen de richtlijnen en liefst zo ‘normaal’ mogelijk. Dat is goed nieuws voor de retailsector. Vooral retailers in levensmiddelen, cadeaus, puzzels en spellen krijgen het druk...
Webinar: Laat je merk groeien! op 3 december
Hoe zorg je ervoor dat meer mensen je merk willen kopen of gebruiken? Hoe maak je als merk duurzame groei door? Professor Byron Sharp weet het, en jij straks ook. Door te ontdekken welke plek jouw merk heeft in het brein van de consument krijg je input om je merk te...
Validators en Schweppes International Limited onderzoeken mentaal marktaandeel in 20 landen
Sinds begin dit jaar werkt Validators met veel plezier voor Schweppes International Limited (onderdeel van Suntory). Onder SIL vallen 15 merken, waaronder Schweppes, Orangina, Dr. Pepper in meer dan 50 landen (Europa, Afrika en de Caribbean). Dit zouden we in maart...
Validators sleept FD Gazelle 2020 binnen!
Onwijs trots zijn we op onze eerste FD Gazelle! Het is dé prijs voor snelst groeiende bedrijven in Nederland. Deze beloning past goed in onze groeicurve. Als innovatieve datacrunchers is het ontwikkelen van nieuwe methodes en software onze passie. We doen onwijs ons...
Vooruitzicht reisbranche somber, veel Nederlanders zetten hun reisplannen in de ijskast.
Nederlanders houden zich steeds beter aan de basismaatregelen tegen corona. Wel hebben jongeren het steeds moeilijker met de beperking van hun sociale leven. De impact op branches blijft wisselend. De vooruitzichten voor de reisbranche blijven somber. Dat komt...
Nederlanders beginnen langzaamaan hun cirkel te verkleinen
Nederlanders beginnen langzaamaan hun cirkel te verkleinen In de week waarin we in spanning afwachten wat de aankomende persconferentie gaat brengen, zien we dat Nederlanders meer en meer hun cirkeltje verkleinen. Ouderen gaan er minder op uit. Jongeren lijken ook...
E-commerce neemt opnieuw een vlucht, maar crisis sluimert bij freelancers
Hoewel er brede steun is voor de aangescherpte coronamaatregelen is de corona-app van het kabinet niet populair. Bijna de helft van de Nederlanders heeft de app niet en is ook niet van plan deze te downloaden. Intussen sluimert de economische crisis verder:...
Nederlanders minder blij met restricties, maar nieuwe kansen voor sportmerken en (online) retailers
De strengere coronamaatregelen van de Rijksoverheid kunnen waarschijnlijk van veel Nederlanders de goedkeuring wegdragen. Hoewel we wel degelijk moeite hebben met de beperkingen, zegt 54% van de consumenten de maatregelen tot het moment voor de persconferentie van...
Monitor Consumentengedrag: consumenten hongerig naar informatie
Zorgen terug op niveau van begin maart Nederland maakt zich weer net zoveel zorgen als in maart. Nu de besmettingen opnieuw snel toenemen, vindt een recordaantal Nederlanders de coronamaatregelen te beperkt en verscherping ervan noodzakelijk. Tegelijkertijd is de...
Monitor Consumentengedrag: #Nederlanddoetlieverwelmee
Het is logisch dat de Instagram-actie ‘#ikdoenietmeermee’ weinig bijval kreeg. Nederlanders vinden de coronamaatregelen namelijk eerder te beperkt dan overdreven en zouden nieuwe maatregelen steunen. Verder is er slecht nieuws voor de evenementenbranche. De branche...
Tot 26% hogere aankoopintentie dankzij logo
Uit de cijfers over sales uplift en toename van penetratie (Nielsen en gfk) in combinatie met feedback ontvangen van eerdere winnaars blijkt een sterk verband tussen de inzet van het Gekozen Product van het Jaar logo en het succes van een product. Om de achterliggende...
Monitor Consumentengedrag: marketing euro effectief tijdens periode van zorgen
Merken helpen mensen kiezen. Hoe meer onzekerheid in het aankoopproces, hoe groter de relevantie van merken. Maar geldt dit ook in tijden van een pandemie, als de onzekerheid van mensen in het algemeen toeneemt? Resultaten van de Monitor Consumentengedrag laten dit...
Consumenten: overheid te slap tegen corona
Consumenten willen eerder meer corona-maatregelen dan minder. De communicatie daarover moet veel duidelijker. Mensen onderkennen dat ze ook zelf de maatregelen minder goed naleven. Daarnaast maken mensen met een onzekere werksituatie zich steeds meer zorgen over...
Consumenten vinden coronamaatregelen onvoldoende, maar winkelen wel meer
Nu het aantal coronabesmettingen weer toeneemt, vinden steeds meer consumenten de huidige coronamaatregelen goed na te leven, maar ontoereikend. Vakanties vieren we daarom thuis of dichtbij huis. Wel zijn we minder terughoudend als het gaat om onze uitgaven: we sparen...
Jongeren gaan er weer meer op uit, kansen voor reisbranche en vrijetijdssector
Jongeren zoeken de ruimte en gaan juist wel op vakantie naar het buitenland. Ze houden zich naar eigen zeggen ook minder goed aan de maatregelen. Tegelijkertijd denken ze ook vooruit, want juist de jongere groep consumenten (18-34 jaar) in de Monitor Consumentengedrag...
Grote verschillen tussen steden en dorpen in beleving coronacrisis
Dorpelingen maken zich relatief meer zorgen over een naderende recessie en de gezondheid van hun naasten. Toch vinden zij de coronamaatregelen vaker overdreven. Verder schuiven veel Nederlanders de beslissing over hun vakantie nog voor zich uit en snakken vooral...
The Fundamentals of Creation
Meer dan dertig internationale, wetenschappelijke publicaties en boeken doorgrondden we en zeker duizend uren investeerden we om verdiepende kennis te vergaren over de werking van reclame...'The Fundamentals of Creation' is een stevige basis voor onderzoek en een must...
Validators en Beautiful Lives lanceren IdeaCheck: kwalitatieve inzichten met de snelheid en efficiency van een kwantitatief onderzoek
Merken zetten nu alles op alles om nieuwe campagnes en proposities te maken die qua toon en inhoud aansluiten bij de nieuwe realiteit. Om ze hierbij te helpen, bundelen Validators en Beautiful Lives hun krachten in een vernieuwende onderzoeksoplossing: IdeaCheck. Met...
Nederland blijft thuis deze zomer
Zelfs nu veel maatregelen versoepeld zijn geven mensen aan dat ze meer vrijheid willen. Ondertussen blijven we voorzichtig en zetten we ‘crisis’-gedrag door. De meest opmerkelijke verschuiving zien we in de vakantieplannen: het merendeel van Nederland viert...
Schrijf je in voor ons webinar Creatie & Meetbaarheid
Op dinsdag 30 juni organiseren we live vanuit de Moonlander Studio’s in Amsterdam Noord een webinar over Creatie & Meetbaarheid. Dit doen we samen met KICK! Creative Agency. Tijdens het webinar staan we uitgebreid stil bij de kracht van creatie. Immers, een goede...
Nederlanders in vakantiestemming, groei TikTok zet door en steeds minder intentie om online te gaan kopen
Nederlanders maken zich steeds minder persoonlijke zorgen en kijken uit naar de vakantie. Toch hebben veel consumenten nog geen concrete plannen voor gemaakt. Wel verwacht de reisbranche dat de meeste Nederlanders komende weken alsnog op vakantie gaan. Verder lijkt...
Validators en KICK! Creative Agency gaan samenwerken
Na eerdere succesvolle gezamenlijke klantprojecten hebben Validators en KICK! Creative Agency hun partnership deze week officieel beklonken. Validators test vanaf nu de effectiviteit van creaties van KICK!, zodat hun uitingen voor de start van een campagne nog...
Crisis opent deuren voor andere merken, gedrag consumenten permanent gewijzigd en financiële merken laten kansen liggen
Nemen de zorgen over de coronacrisis in het algemeen af, juist de zorgen om een naderende recessie nemen toe. Vooral bij ondernemers en mensen zonder vast contract nemen de financiële zorgen toe. Dat biedt niet alleen kansen voor financiële merken, maar ook voor...
Validators ontwikkelt online neurotool EmotionFlow met Facial Coding en A.I. algoritmes
Validators introduceert EmotionFlow, een unieke online neurotool waarmee je visuele content eenvoudig test...
Versoepeling Rutte brengt hoop. We gaan voorzichtig weer naar buiten (update #6)
Consumenten zoeken na de aankondiging van de versoepeling meteen de ‘ruimte’ op. Ze stellen aanschaf van luxere producten nu minder uit en overwegen die ook minder online te kopen. Ook verlangen mensen er naar om weer meer buitenshuis te ondernemen. Nederlanders...
Campagnes effectiever door meer bereik, gevoelige consumenten…en TikTok (update #5)
Nederlanders maken zich langzaamaan minder zorgen over de coronacrisis, maar blijven de kabinetsmaatregelen massaal steunen. Toch snakken mensen wel naar versoepeling van de regels en een terugkeer naar het normale leven. Vooral sociaal contact met anderen wordt...
Merken meer relevant als zorgen toenemen (update #4)
Als reactie op de aangekondigde versoepeling van de coronamaatregelen nemen mensen iets meer vrijheid. Maar mensen maken zich nog steeds zorgen. Hoewel merken in deze crisistijd minder relevant zijn, lijkt het erop dat merken voor mensen die zich meer zorgen maken...
60% Nederlanders evenveel of meer buiten dan voor COVID-19
Ondanks de huidige ‘Corona-lockdown’, zijn mensen vaker buiten dan voor de crisis én nemen ze hun omgeving beter in zich op. Het buitenleven speelt zich daarbij dichterbij huis af dan voorheen. Die conclusies trok Validators samen met en buitenreclamespecialist Out Of...
Moeite beperking sociale contacten en matige activiteiten buitenshuis (update #3)
Dinsdag hoorden we in de persconferentie van premier Rutte en Jaap van Dissel (RIVM) dat de coronamaatregelen voor volwassenen voorlopig voortduren. Dit zal menigeen zwaar vallen. Veel consumenten hebben namelijk moeilijk met de maatregelen. Vooral de...
We koersen af op economische crisis, luxe producten blijven populair (update #2)
Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) voorspelde afgelopen dinsdag dat de Nederlandse economie afstevent op een neergang van 7,5%. Vlak voor de bekendmaking van dit cijfer, bleek al uit de Monitor Consumentengedrag dat zeven op de tien Nederlanders (68%) zich ook...
Koopgedrag consument vrijwel ongewijzigd (update #1)
Nederlandse consumenten lijken de coronamaatregelen niet zwaar mee te laten wegen in hun reguliere aankoopgedrag. Zoals verwacht zetten ze de aankoop van vliegreizen, vakanties en festivaltickets nu on hold, maar in het aankoopgedrag van boodschappen zijn bijvoorbeeld...
Disneyland Paris sterkste creatie, Albert Heijn grootste kanshebber Gouden Loeki
Prijs beste scène voor OHRA We staan aan de vooravond van de uitreiking van de Ster Gouden Loeki 2019, de verkiezing waarbij het Nederlands publiek een top drie kiest uit de televisiecommercials van tien finalisten. Dit jaar maakt Albert Heijn met zijn kerstcommercial...
Kom ook naar STEM Masterclass – mythe 1: Marketing is reclame.
Over marketing wordt veel geschreven en er bestaan ook best wel heel wat mythes over. STEM Industrial Marketing Centre heeft een reeks van vier masterclasses geïnitieerd, waarbij ze op een aantal van die mythes dieper in gaan. Vooral toegespitst op industriële...
Hoe creatie consumenten in beweging zet
Hoe verhoog je de effectiviteit van advertenties? Op deze vraag geven Annelies Wittenberg en Folkert van Oorschot, research consultants bij Validators, antwoord in een reeks van vier blogs, speciaal geschreven voor Adformatie. In deze blogs maak je kennis met het BEST...
Make it stick
Hoe verhoog je de effectiviteit van advertenties? Op deze vraag geven Annelies Wittenberg en Folkert van Oorschot, research consultants bij Validators, antwoord in een reeks van vier blogs, speciaal geschreven voor Adformatie. In deze blogs maak je kennis met het BEST...
Zien we je 5 en 6 feb. op het MIE?
. Op 5 en 6 februari zijn we weer aanwezig op het MIE. Beide dagen verzorgen Martin Leeflang en Daan Muntinga (XXS Amsterdam) er de sessie De gebakken lucht van merken en de relevantie van creatie: Creativiteit is effectiviteit. Ook voor de jongste generatie...
De ultieme commercial: zonder emotie, geen engagement
Vergroot de betrokkenheid bij je merk door emotie Hoe verhoog je de effectiviteit van advertenties? Op deze vraag geven Annelies Wittenberg en Folkert van Oorschot, research consultants bij Validators, antwoord in een reeks van vier blogs, speciaal geschreven voor...
Ben jij onze nieuwe MarCom-stagiair?
Validators is een innovatief onderzoeksbureau in Amsterdam. Dagelijks voorzien we bedrijven en organisaties van insights over hun merk, campagne of creatie. We laten ze zien hoe ze als merk kunnen groeien. In februari hebben we plaats voor een: Allround...