NIEUWS
Nederlanders in vakantiestemming, groei TikTok zet door en steeds minder intentie om online te gaan kopen
Nederlanders maken zich steeds minder persoonlijke zorgen en kijken uit naar de vakantie. Toch hebben veel consumenten nog geen concrete plannen voor gemaakt. Wel verwacht de reisbranche dat de meeste Nederlanders komende weken alsnog op vakantie gaan. Verder lijkt...
Validators en KICK! Creative Agency gaan samenwerken
Na eerdere succesvolle gezamenlijke klantprojecten hebben Validators en KICK! Creative Agency hun partnership deze week officieel beklonken. Validators test vanaf nu de effectiviteit van creaties van KICK!, zodat hun uitingen voor de start van een campagne nog...
Crisis opent deuren voor andere merken, gedrag consumenten permanent gewijzigd en financiële merken laten kansen liggen
Nemen de zorgen over de coronacrisis in het algemeen af, juist de zorgen om een naderende recessie nemen toe. Vooral bij ondernemers en mensen zonder vast contract nemen de financiële zorgen toe. Dat biedt niet alleen kansen voor financiële merken, maar ook voor...
Validators ontwikkelt online neurotool EmotionFlow met Facial Coding en A.I. algoritmes
Validators introduceert EmotionFlow, een unieke online neurotool waarmee je visuele content eenvoudig test...
Versoepeling Rutte brengt hoop. We gaan voorzichtig weer naar buiten (update #6)
Consumenten zoeken na de aankondiging van de versoepeling meteen de ‘ruimte’ op. Ze stellen aanschaf van luxere producten nu minder uit en overwegen die ook minder online te kopen. Ook verlangen mensen er naar om weer meer buitenshuis te ondernemen. Nederlanders...
Campagnes effectiever door meer bereik, gevoelige consumenten…en TikTok (update #5)
Nederlanders maken zich langzaamaan minder zorgen over de coronacrisis, maar blijven de kabinetsmaatregelen massaal steunen. Toch snakken mensen wel naar versoepeling van de regels en een terugkeer naar het normale leven. Vooral sociaal contact met anderen wordt...
Merken meer relevant als zorgen toenemen (update #4)
Als reactie op de aangekondigde versoepeling van de coronamaatregelen nemen mensen iets meer vrijheid. Maar mensen maken zich nog steeds zorgen. Hoewel merken in deze crisistijd minder relevant zijn, lijkt het erop dat merken voor mensen die zich meer zorgen maken...
60% Nederlanders evenveel of meer buiten dan voor COVID-19
Ondanks de huidige ‘Corona-lockdown’, zijn mensen vaker buiten dan voor de crisis én nemen ze hun omgeving beter in zich op. Het buitenleven speelt zich daarbij dichterbij huis af dan voorheen. Die conclusies trok Validators samen met en buitenreclamespecialist Out Of...
Moeite beperking sociale contacten en matige activiteiten buitenshuis (update #3)
Dinsdag hoorden we in de persconferentie van premier Rutte en Jaap van Dissel (RIVM) dat de coronamaatregelen voor volwassenen voorlopig voortduren. Dit zal menigeen zwaar vallen. Veel consumenten hebben namelijk moeilijk met de maatregelen. Vooral de...
We koersen af op economische crisis, luxe producten blijven populair (update #2)
Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) voorspelde afgelopen dinsdag dat de Nederlandse economie afstevent op een neergang van 7,5%. Vlak voor de bekendmaking van dit cijfer, bleek al uit de Monitor Consumentengedrag dat zeven op de tien Nederlanders (68%) zich ook...
Koopgedrag consument vrijwel ongewijzigd (update #1)
Nederlandse consumenten lijken de coronamaatregelen niet zwaar mee te laten wegen in hun reguliere aankoopgedrag. Zoals verwacht zetten ze de aankoop van vliegreizen, vakanties en festivaltickets nu on hold, maar in het aankoopgedrag van boodschappen zijn bijvoorbeeld...
Disneyland Paris sterkste creatie, Albert Heijn grootste kanshebber Gouden Loeki
Prijs beste scène voor OHRA We staan aan de vooravond van de uitreiking van de Ster Gouden Loeki 2019, de verkiezing waarbij het Nederlands publiek een top drie kiest uit de televisiecommercials van tien finalisten. Dit jaar maakt Albert Heijn met zijn kerstcommercial...
Kom ook naar STEM Masterclass – mythe 1: Marketing is reclame.
Over marketing wordt veel geschreven en er bestaan ook best wel heel wat mythes over. STEM Industrial Marketing Centre heeft een reeks van vier masterclasses geïnitieerd, waarbij ze op een aantal van die mythes dieper in gaan. Vooral toegespitst op industriële...
Hoe creatie consumenten in beweging zet
Hoe verhoog je de effectiviteit van advertenties? Op deze vraag geven Annelies Wittenberg en Folkert van Oorschot, research consultants bij Validators, antwoord in een reeks van vier blogs, speciaal geschreven voor Adformatie. In deze blogs maak je kennis met het BEST...
Make it stick
Hoe verhoog je de effectiviteit van advertenties? Op deze vraag geven Annelies Wittenberg en Folkert van Oorschot, research consultants bij Validators, antwoord in een reeks van vier blogs, speciaal geschreven voor Adformatie. In deze blogs maak je kennis met het BEST...
Zien we je 5 en 6 feb. op het MIE?
. Op 5 en 6 februari zijn we weer aanwezig op het MIE. Beide dagen verzorgen Martin Leeflang en Daan Muntinga (XXS Amsterdam) er de sessie De gebakken lucht van merken en de relevantie van creatie: Creativiteit is effectiviteit. Ook voor de jongste generatie...
De ultieme commercial: zonder emotie, geen engagement
Vergroot de betrokkenheid bij je merk door emotie Hoe verhoog je de effectiviteit van advertenties? Op deze vraag geven Annelies Wittenberg en Folkert van Oorschot, research consultants bij Validators, antwoord in een reeks van vier blogs, speciaal geschreven voor...
Ben jij onze nieuwe MarCom-stagiair?
Validators is een innovatief onderzoeksbureau in Amsterdam. Dagelijks voorzien we bedrijven en organisaties van insights over hun merk, campagne of creatie. We laten ze zien hoe ze als merk kunnen groeien. In februari hebben we plaats voor een: Allround...
Breakthrough the clutter: krijgt je uiting voldoende aandacht?
Hoe verhoog je de effectiviteit van advertenties? Op deze vraag geven Annelies Wittenberg en Folkert van Oorschot, research consultants bij Validators, antwoord in een reeks van vier blogs, speciaal geschreven voor Adformatie. Natuurlijk lees je ze ook hier op onze...
Winnen jouw Distinctive Brand Assets de Battle for brains’ mental competition in 2020?
December is hét moment om alvast te beginnen aan de voorbereiding van een nieuw business-jaar. Aan de eindstreep wacht een frisse start vol grote marketing ambities. Maar een goede strategie voor 2020 alléén is niet genoeg. Immers, als je Brand Assets niet distinctive...
Roundtable of Innovation 28 november: Out-of-Home zet CEPs Sky Radio in beweging
Kun je Out-of-Home inzetten om een Category Entry Point (CEP) in beweging te krijgen? Dat was de vraag die Validators, Sky Radio (Talpa) en Exterion Media zich afgelopen zomer stelden. Ze besloten hun krachten te bundelden om voor Sky Radio de CEP ‘radio luisteren op...
Validators brengt grootste aanbod online creatie testen van Europa
Validators introduceert het grootste online platform voor creatietesting in Europa. In de afgelopen tien jaar hebben we een dertigtal (neuro)tools ontwikkeld die de effectiviteit van creaties voor alle mediumtypes meet. Al deze varianten (>200) zijn naar een...
Kom op 26 november naar de Expertsessie Distinctive Brand Assets van Screenforce
Op dinsdagochtend 26 november organiseren RAB en Screenforce een expertsessie met als onderwerp Distinctive Brand Assets. Voor merken is het cruciaal om bij consumenten op de juiste momenten top-of- mind te zijn. Herkenbaar zijn, daar gaat het om....
Out-of-Home zet CEPs in beweging
Sky Radio wil groeien in de categorie 'radio luisteren op werk' en daarmee 'the listening at work station' zijn. Afgelopen zomer hebben Validators, Sky Radio (Talpa) & Exterion Media onderzoek uitgevoerd, om te achterhalen of je binnen een categorie...
Validators 10 jaar!
Een decennium van bravoure en pragmatiek Pionieren zit in ons DNA. In 2009 startte Martin Leeflang Validators vanuit het idee dat er iets essentieels ontbrak in communicatieonderzoek. Eye tracking was hip, maar werd nauwelijks aangeboden. Dat moest anders. Erik Prins...
Kom naar het EPN live event op 14 november
Het merk DNA als basis voor meer groei De najaarseditie van het EPN live event staat weer voor de deur! Dit keer hoor je hoe het DNA van een organisatie kan zorgen voor meer waarde in merk, verpakking en sales. We zitten in een tijdgeest waarin de aandacht voor mens...
Emotionele impact van DOOH voor het eerst onderzocht met biometrische onderzoekstechniek
Uit onderzoek van Ngage Media, Kinetic en Validators blijkt dat grote digitale schermen nog beter in staat zijn de aandacht vast te houden, waardoor er een hogere kans is op een emotionele respons – die bovendien ook nog intensiever is. Dat resulteert...
Sessie Validators druk bezocht op NIMA Marketing Day
Consumenten zijn niet bezig met je merk: hoe de f*ck bereik je ze dan toch? Zo luidde de titel van de inspiratiesessie die Bart Massa op donderdag 20 juni verzorgde op NIMA Marketing Day in DeFabrique, Utrecht. Als consumenten niet bezig zijn met je merk, omdat 95%...
Interview Martin Leeflang Nederlands MedianetwerkTV
Bas Vlugt (Nederlands MediaNetwerk) en Validators' founder Martin Leeflang in gesprek over de toekomst van communicatie-onderzoek. En over emotie als nodige brandstof voor een succesvolle commercial. Om zo uiteindelijk te komen tot een verbetering van je marktpositie....
Validators lanceert ValueFlow 2.0
Het innovatielab van Validators komt nu wel met een heel efficiënte tool om de emotie in je commercial of online video te meten: ValueFlow 2.0. Deze tool maakt emotionele waardering per scène inzichtelijk. Tot op de seconde nauwkeurig, en waar nodig in 24 uur. Daarbij...
Marktaandeel groeit door mentaal leiderschap
Dit artikel verscheen in Cross Media jaarboek 2019 ‘Het afgelopen jaar stond voor mij in het teken van innovatie in merkonderzoek. Deze innovatie zat ‘m vooral in het berekenen en laten groeien van marktaandelen. Want het bouwen van merken is leuk, maar...
Gezocht: Research Consultant met passie voor merken en communicatie (40 uur p/w)
Onderzoek en data zijn helemaal je ding. Je bent een gedreven researcher die alles in het werk stelt om voor onze klanten antwoorden op hun business-vragen te vinden. Je bedenkt slimme onderzoeksopzetten, schakelt met panelleveranciers, analyseert, schrijft...
Dierenbescherming winnaar Ster Gouden Loeki 2018?
Van de tien genomineerden voor de Ster Gouden Loeki 2018 weet de Dierenbescherming het beste emotie bij de kijker op te wekken. Daarmee doen de reclamemakers van Visual Noise een gooi naar de Ster Gouden Loeki die donderdag 24 januari wordt uitgereikt. Dit blijkt uit...
Je merk laten groeien via CEPs
Hoe meer je merk top-of-mind is, hoe eerder consumenten aan je merk zullen denken in potentiële koopsituaties. En hoe meer consumenten aan je merk denken, hoe groter de kans dat ze vervolgens overgaan tot koop. Het is daarom uiterst belangrijk – als je als merk wilt...
VU en Validators starten Institute for Brand Analytics
VU en Validators starten Institute for Brand Analytics Onder de noemer Institute for Brand Analytics bundelen de Vrije Universiteit Amsterdam en Validators krachten op het gebied van brand analytics. De komende vier jaar onderzoeken ze gezamenlijk welke...
Happy New Brand!
Rebranding Validators: be in the know Opening nieuw kantoor Moonlander Yes, we hebben een rebranding doorgevoerd! In negen jaar zijn we uitgegroeid tot volwaardig insights bureau voor communicatie. Je kent ons natuurlijk van het blenden van neuro- en data science,...
[Column] Emotie niet de belangrijkste driver van campagnes
...HET IS DE BENZINE Deze column verscheen op maandag 1 oktober op Nederlands MediaNieuws. Emotie en reclame: een gouden combi. Neuropsychologen vertellen ons al decennialang wat de effecten zijn van emotie op het onthouden van een commercial. Ook Les...
Digitale buitenreclame wordt 52% beter gezien als de uiting beweegt
Digitale buitenreclame wordt 52% beter gezien als de uiting beweegt, dan wanneer deze niet beweegt. Consumenten zien het digitale scherm met een bewegende uiting vaker (+29%) vanaf een grotere afstand én kijken hier langer (+18%) naar dan naar de niet-bewegende...
Banner blindness bestaat niet
72% van de bezoekers ziet een online advertentie op online krantenpagina’s Anno 1998 (Benway & Lane) werd het begrip banner blindness geïntroduceerd. Volgens deze theorie worden online banners niet of nauwelijks gezien door de bezoekers. Moeten we dus minimale...
Bart Massa in managementteam Validators
Bart Massa in managementteam Validators Vanaf heden is Bart Massa toegevoegd aan het managementteam van Validators. Massa is hiermee het derde MT-lid, naast Erik Prins en Martin Leeflang. Validators is voorloper in innovatief onderzoek om reclame,...
[Column] De toekomst van merkonderzoek in vijf woorden
Op LinkedIn kwam ik een pakkende blog tegen van Frans van Houten (CEO Philips) over de ontwikkelingen in de gezondheidszorg. In vijf woorden vatte Van Houten de toekomst van de gezondheidszorg samen, waardoor het – samen met het feit dat het geschreven is vanuit het...
[Column] Gaan wij te ver?
De wetenschappers Hütter en Sweldens publiceerde onlangs in hun spraakmakende onderzoek (Research of Consumer Research, februari 2018) dat positieve/aantrekkelijke beelden voor een zodanig feel-good-gehalte bij consumenten zorgen, dat zij niet meer in staat zijn om...
[Column] Brandtracker burn-out
De laatste tijd maak ik het steeds vaker mee; een groepje verslagen marketeers die mij met glazige ogen aankijken als ze hun merkcijfers van het afgelopen jaar laten zien. Het hele jaar vette campagnes gevoerd, met verschillende flights en goede...
We hebben gewonnen! Marktonderzoekbureau van het jaar
Wij zijn onwijs trots en blij dat wij de MOAward voor ‘Marktonderzoekbureau van het jaar 2015’ hebben mogen ontvangen. Deze onderscheiding is naast het fantastische feest een glanzende kers op onze taart. Met een team van 20 enthousiaste collega’s werken wij elke dag...