OPLOSSINGEN

Met unieke methodes, innovatieve software en een flexibele attitude biedt Validators je een custom made aanpak voor klanten. Met een stevig fundament in de wetenschap en een passie voor data crunching, zijn we die pragmatische innovatiepartner. Of het nu gaat om een complete brand tracker, een pre-test, een DIY-oplossing of een combinatie ervan. Wij zijn er voor je om communicatie stuurbaar te maken. Betaalbaar en snel zodat je merk kan groeien. Lees alles over onze solutions.

BRAND TRACKING

Onze Brand Growth Tracker is wetenschappelijk gevalideerd en onder meer gestaafd op de inzichten van Les Binet, Peter Field, Adam Ferrier, Byron Sharp en het Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science. Door op een vernieuwende manier te kijken naar wanneer een merk relevant is voor een consument, en wat de (onbewuste) drijfveren zijn om uiteindelijk voor een merk te kiezen, bieden we een sterke verdiepingsslag op bestaand merkonderzoek. ​ Ons doel is het ‘abstracte’ concept van een merk concreet maken, uitdiepen en vertalen naar een pragmatisch en actiematig advies om verdere merkgroei te realiseren.

In ons merkonderzoek meten we klassieke bekendheid, relevantie, behoefte en aandacht voor het merk binnen de categorie. Met de toevoeging van ‘reasons not to buy’ geeft Validators concreet advies over groeimogelijkheden in de markt. Met innovatieve (neuro) tools brengen we het effect op Category Entry Points en andere KPI’s heel duidelijk voor je in kaart. De resultaten van onze onderzoeken worden ontsloten via onze Digital Hub, waarbij via een Insights Portal heel overzichtelijk de belangrijkste uitkomsten en adviezen ontsloten worden.

Lees meer over de brand tracking voor de Hartstichting.

CREATIVE TESTING

De kracht van de creatie heeft enorme impact op de effectiviteit van online video, verpakkingen, tv-commercials en andere typen communicatie. Validators helpt jou het meeste uit je creatie te halen door samen je uiting te optimaliseren. Wij bieden pragmatische, korte onderzoeken die slim en snel helpen om je materiaal te optimaliseren. Al onze creatie-onderzoeken zijn gestaafd op The Fundamentals of Creation. Dit in huis ontwikkelde framework beslaat vier kerneigenschappen van een effectieve uiting: Breakthrough, Engage, Stick en Trigger. Hier lees je precies waarom we deze elementen we belangrijk vinden voor het testen van jouw uiting.

Advertenties bevatten gemiddeld maar een klein deel (10-15%) van het budget, maar bepalen meer dan 65% van de ROI*. Daarom heeft Validators een ‘teststraat’ voor alle mediatypen. Met innovatieve methoden testen we de bewuste en onbewuste perceptie van uitingen. De inzichten zijn altijd te combineren met lopend merkonderzoek. Wil je liever zelf je creatie testen, dan bieden we daarvoor een SAAS-variant aan. Een tussenvariant is ook mogelijk, waarbij wij het onderzoek voor je uitzetten en jij zelf de analyses doet. Vraag gerust naar de mogelijkheden via hallo@validators.nl 

Bekijk ook de case over creative testing voor Cloetta.

  • Bron WARC: anatomy of effectiveness (2019)

 

MEDIA MIXED MODELLING

Communiceren met je doelgroep doe je de hele dag, bewust en onbewust en op tal van manieren. Klassiek onderzoek is niet altijd afdoende om te meten wat deze stroom aan communicatie voor je merk doet. Het effect van je offline (crossmediale) campagnes in kaart brengen is een uitdaging. De mogelijkheden vinden om de campagne-effecten te vergroten is nog weer een stap verder. Validators is erg bedreven in Communications Analytics we helpen je graag met iedere stap in dit proces: het verzamelen en organiseren van de data, het uitvoeren van doelgerichte analyses en het vertalen van analyses naar een praktisch en helder advies.

Het inzetten van Media Mixed Modelling geeft duidelijke inzichten in het effect van offline communicatie waardoor jij je campagnes kunt optimaliseren. Door gebruik te maken van big data toont Communications Analytics de ROI van een campagne met een nauwkeurigheid tot wel 90%. In 2015 ontvingen Validators een ESOMAR-nominatie voor deze techniek.

Lees hier wat we voor Ticketveiling hebben kunnen betekenen.

SOFTWARE

Onze unieke validatie meetmethodes hebben we in huis ontwikkeld tot schaalbare software. Validators investeert jaarlijks ruim 25% van haar omzet in innovatie. Zo ook onze succes tool ValueFlow, waarmee we die al meerdere jaren de top 3 van de gouden Loeki correct voorspellen.

Ook EmotionFlow is zo ontstaan. Een unieke, betaalbare neurotool die facial coding combineert met A.I. We bieden ValueFlow en EmotionFlow nu aan als DIY-oplossing én als SAAS. Bij de DIY-variant regelen wij het veldwerk en de programmeur, en doe je zelf je analyse. Ga je voor de SAAS-variant, dan kun je heel eenvoudig een plugin toevoegen om een creatie-test aan je bestaande vragenlijst toe te voegen. Onze gevalideerde tools, eenvoudig binnen handbereik.

Haal jij onze software tools zelf in huis?

CONSULTANCY

Om te zorgen voor een goede interpretatie van de resultaten, beschouwen wij consultancy als een belangrijk onderdeel van onze service. We zijn er voor praktisch en strategisch advies, maar we kunnen je ook leren hoe je zelf aan de slag kunt met onze tools. Ons team biedt dagelijks ondersteuning aan brand managers, marketeers en onderzoekers van Top 200 adverteerders in Nederland. Ook helpen we met de vertaalslag voor reclame- en mediabureaus of bij je presentatie aan de board. We maken extra deep dives, geven workshops en helpen je opstarten met ons insights platform de DigitalHub . Alles om die data voor je te laten spreken.

Voor Consumentenbond ontwikkelden we concrete handvaten gekregen om groei te verwezenlijken.

CAMPAIGN TRACKING

Voor effectmeting van campagnes op de korte termijn, zijn verschillende analyses mogelijk. Veel voorkomend is de contactfrequentie-analyse. Daarbij meten we hoe vaak een consument in aanraking is geweest met de campagne. Door het mediaschema en mediaprofiel met elkaar te matchen berekenen we een contactkans. Daarmee maken we diepteanalyses op de campagne KPI’s. Een consument komt niet alleen in aanraking met een campagne via de betaalde kanalen, maar ook via de website, customer service en word of mouth of in het straatbeeld. In onze geavanceerde media-analyse valideren we zo nauwkeurig mogelijk op contacten én effecten.

Campagnes die op lange termijn het merk naar een hoger niveau moeten tillen, meten wij op andere wijze. Belangrijk hierbij is het achterhalen of de relevantie van het merk kan stijgen door inzet van de campagne. Geïnspireerd door het gedachtengoed van Byron Sharp maken we hier een CEP framework waarin we gedurende een langere periode de relevantie van jouw merk volgen. Omdat Resultaten niets zonder ze te kunnen vergelijken met scores uit je branche, biedt Validators je een zorgvuldig opgebouwde benchmark.

DPC helpen we met hun marketing én campagnestrategie.

SHOPPER

Dagelijks geeft Validators retailers en FMCG-professionals advies over uiteenlopende business issues. Of het nu gaat om effectieve schap-indelingen, verbetering van Point of Sale materiaal, folder design testing, verpakkingsoptimalisatie of het in kaart brengen van een Shopper Decision Tree, Validators heeft de experts in huis om je te helpen met jouw vraagstuk.

Lees alles over shopper onderzoek.

 

SCIENCE AND VALIDATIONS

We vinden het belangrijk om onze methodes en technieken te valideren in nauwe samenwerking met diverse universiteiten. Alleen dan kun je solide, betrouwbare output geven en ben je ook in staat om onderzoek te doen op basis van de nieuwste inzichten in de wetenschap. We werken samen met universiteiten in Berlijn, Barcelona, ​​Utrecht en Amsterdam. Met VU Amsterdam hebben we een gesponsorde PhD-plaats in gevuld door Noud Schartman. In deze hoedanigheid zijn we ook het Institute for Brand Analytics gestart, waarmee we een brug slaan tussen wetenschap en het bedrijfsleven. Dit programma loopt ten minste tot 2022.

Lees meer over het Institute for Brand Analytics.

INNOVATIONS

Innovatie is onze motor. Daarom hebben we een Innovation Lab met ons eigen ontwikkelteam. Validators ontstond vanuit de behoefte om voor elk merk- en communicatieprobleem een ​​passende oplossing te bieden. Ook was er de diepe wens om pragmatische, betaalbare neurotools te ontwikkelen. Dat is inmiddels gelukt. Met onze creatie test tools als ValueFlow, EmotionFlow en verschillende biometrische technieken meten we de onbewuste perceptie van merken en communicatie. Het Innovation Lab werkt dagelijks aan innovaties en oplossingen. Heb je een ander probleem of wil je verder kijken dan de gebaande paden, dan denken wij graag met je mee. Validators is een sterke adviespartner. Onze klanten en hun behoeften zijn het startpunt voor innovatie. Samen vormen we een fundament voor het onderzoek van de toekomst.

Voor Greetz koos het Innovation Lab ervoor om Persuasion Association Test in de zetten.

OPLOSSINGEN
Met unieke methodes, innovatieve software en een flexibele attitude biedt Validators je een custom made aanpak voor klanten. Met een stevig fundament in de wetenschap en een passie voor data crunching, zijn we die pragmatische innovatiepartner. Of het nu gaat om een complete brand tracker, een pre-test, een DIY-oplossing of een combinatie ervan. Wij zijn er voor je om communicatie stuurbaar te maken. Betaalbaar en snel zodat je merk kan groeien. Lees alles over onze solutions.

BRAND TRACKING

Onze Brand Growth Tracker is wetenschappelijk gevalideerd en onder meer gestaafd op de inzichten van Les Binet, Peter Field, Adam Ferrier, Byron Sharp en het Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science. Door op een vernieuwende manier te kijken naar wanneer een merk relevant is voor een consument, en wat de (onbewuste) drijfveren zijn om uiteindelijk voor een merk te kiezen, bieden we een sterke verdiepingsslag op bestaand merkonderzoek. ​ Ons doel is het ‘abstracte’ concept van een merk concreet maken, uitdiepen en vertalen naar een pragmatisch en actiematig advies om verdere merkgroei te realiseren.

In ons merkonderzoek meten we klassieke bekendheid, relevantie, behoefte en aandacht voor het merk binnen de categorie. Met de toevoeging van ‘reasons not to buy’ geeft Validators concreet advies over groeimogelijkheden in de markt. Met innovatieve (neuro) tools brengen we het effect op Category Entry Points en andere KPI’s heel duidelijk voor je in kaart. De resultaten van onze onderzoeken worden ontsloten via onze Digital Hub, waarbij via een Insights Portal heel overzichtelijk de belangrijkste uitkomsten en adviezen ontsloten worden.

Lees meer over de brand tracking voor de Hartstichting.

CREATIVE TESTING

De kracht van de creatie heeft enorme impact op de effectiviteit van online video, verpakkingen, tv-commercials en andere typen communicatie. Validators helpt jou het meeste uit je creatie te halen door samen je uiting te optimaliseren. Wij bieden pragmatische, korte onderzoeken die slim en snel helpen om je materiaal te optimaliseren. Al onze creatie-onderzoeken zijn gestaafd op The Fundamentals of Creation. Dit in huis ontwikkelde framework beslaat vier kerneigenschappen van een effectieve uiting: Breakthrough, Engage, Stick en Trigger. Hier lees je precies waarom we deze elementen we belangrijk vinden voor het testen van jouw uiting.

Advertenties bevatten gemiddeld maar een klein deel (10-15%) van het budget, maar bepalen meer dan 65% van de ROI*. Daarom heeft Validators een ‘teststraat’ voor alle mediatypen. Met innovatieve methoden testen we de bewuste en onbewuste perceptie van uitingen. De inzichten zijn altijd te combineren met lopend merkonderzoek. Wil je liever zelf je creatie testen, dan bieden we daarvoor een SAAS-variant aan. Een tussenvariant is ook mogelijk, waarbij wij het onderzoek voor je uitzetten en jij zelf de analyses doet. Vraag gerust naar de mogelijkheden via hallo@validators.nl 

Bekijk ook de case over creative testing voor Cloetta.

 

Bron WARC: anatomy of effectiveness (2019)

COMMUNICATIONS ANALYTICS

Communiceren met je doelgroep doe je de hele dag, bewust en onbewust en op tal van manieren. Klassiek onderzoek is niet altijd afdoende om te meten wat deze stroom aan communicatie voor je merk doet. Het effect van je offline (crossmediale) campagnes in kaart brengen is een uitdaging. De mogelijkheden vinden om de campagne-effecten te vergroten is nog weer een stap verder. Validators is erg bedreven in Communications Analytics we helpen je graag met iedere stap in dit proces: het verzamelen en organiseren van de data, het uitvoeren van doelgerichte analyses en het vertalen van analyses naar een praktisch en helder advies.

Het inzetten van Media Mixed Modelling geeft duidelijke inzichten in het effect van offline communicatie waardoor jij je campagnes kunt optimaliseren. Door gebruik te maken van big data toont Communications Analytics de ROI van een campagne met een nauwkeurigheid tot wel 90%. In 2015 ontvingen Validators een ESOMAR-nominatie voor deze techniek.

Lees hier wat we voor Ticketveiling hebben kunnen beteren

SOFTWARE

Onze unieke validatie meetmethodes hebben we in huis ontwikkeld tot schaalbare software. Validators investeert jaarlijks ruim 25% van haar omzet in innovatie. Zo ook onze succestool ValueFlow, waarmee we die al meerdere jaren de top 3 van de gouden Loeki correct voorspellen.

Ook EmotionFlow is zo ontstaan. Een unieke, betaalbare neurotool die facial coding combineert met A.I. We bieden ValueFlow en EmotionFlow nu aan als DIY-oplossing én als SAAS. Bij de DIY-variant regelen wij het veldwerk en de programmeur, en doe je zelf je analyse. Ga je voor de SAAS-variant, dan kun je heel eenvoudig een plugin toevoegen om een creatie-test aan je bestaande vragenlijst toe te voegen. Onze gevalideerde tools, eenvoudig binnen handbereik.

Haal jij onze software tools zelf in huis?

CONSULTANCY

Om te zorgen voor een goede resultaat interpretatie en pragmatische inzicht, beschouwen wij consultancy als een belangrijk onderdeel van onze service. We zijn er voor praktisch en strategisch advies, maar we kunnen je ook leren hoe je zelf aan de slag kunt met onze tools. Ons team biedt dagelijks ondersteuning aan merkmanagers, marketeers en onderzoekers van Top 200 adverteerders in Nederland. Ook helpen we met de verstaalslag voor reclame- en mediabureaus of bij je presentatie aan de board. We maken extra deep dives, geven workshops en helpen je opstarten met ons insights platform de Digital Hub . Alles om die data voor je te laten spreken.

Voor Consumentenbond ontwikkelden we concrete handvaten gekregen om groei te verwezenlijken.

CAMPAIGN TRACKING

Voor effectmeting van campagnes op de korte termijn, zijn verschillende analyses mogelijk. Veel voorkomend is de contactfrequentie-analyse. Daarbij meten we hoe vaak een consument in aanraking is geweest met de campagne. Door het mediaschema en mediaprofiel met elkaar te matchen berekenen we een contactkans. Daarmee maken we diepteanalyses op de campagne KPI’s. Een consument komt niet alleen in aanraking met een campagne via de betaalde kanalen, maar ook via de website, customer service en word of mouth of in het straatbeeld. In onze geavanceerde media-analyse valideren we zo nauwkeurig mogelijk op contacten én effecten.

Campagnes die op lange termijn het merk naar een hoger niveau moeten tillen, meten wij op andere wijze. Belangrijk hierbij is het achterhalen of de relevantie van het merk kan stijgen door inzet van de campagne. Geïnspireerd door het gedachtengoed van Byron Sharp maken we hier een CEP framework waarin we gedurende een langere periode de relevantie van jouw merk volgen. Omdat Resultaten niets zonder ze te kunnen vergelijken met scores uit je branche, biedt Validators je een zorgvuldig opgebouwde benchmark.

DPC helpen we met hun marketing én campagnestrategie.

INNOVATIONS

Innovatie is onze motor. Daarom hebben we een Innovation Lab met ons eigen ontwikkelteam. Validators ontstond vanuit de behoefte om voor elk merk- en communicatieprobleem een ​​passende oplossing te bieden. Ook was er de diepe wens om pragmatische, betaalbare neuro tools te ontwikkelen. Dat is inmiddels gelukt. Met onze creatie test tools als ValueFlow, EmotionFlow en verschillende biometrische technieken meten we de onbewuste perceptie van merken en communicatie. Het Innovation Lab werkt dagelijks aan innovaties en oplossingen. Heb je een ander probleem of wil je verder kijken dan de gebaande paden, dan denken wij graag met je mee. Validators is een sterke adviespartner. Onze klanten en hun behoeften zijn het startpunt voor innovatie. Samen vormen we een fundament voor het onderzoek van de toekomst.

Voor Greetz koos het Innovation Lab ervoor om Persuasion Association Test in de zetten.

 

SHOPPER

Dagelijks geeft Validators retailers en FMCG-professionals advies over uiteenlopende business issues. Of het nu gaat om effectieve schap-indelingen, verbetering van Point of Sale materiaal, folderdesign testing, verpakkingsoptimalisatie of het in kaart brengen van een Shopper Decision Tree, Validators heeft de experts in huis om je te helpen met jouw vraagstuk.

 

Lees alles over shopper onderzoek.

SCIENCE AND VALIDATIONS

We vinden het belangrijk om onze methodes en technieken te valideren in nauwe samenwerking met diverse universiteiten. Alleen dan kun je solide, betrouwbare output geven en ben je ook in staat om onderzoek te doen op basis van de nieuwste inzichten in de wetenschap. We werken samen met universiteiten in Berlijn, Barcelona, ​​Utrecht en Amsterdam. Met VU Amsterdam hebben we een gesponsorde PhD-plaats in gevuld door Noud Schartman. In deze hoedanigheid zijn we ook het Institute for Brand Analytics gestart, waarmee we een brug slaan tussen wetenschap en het bedrijfsleven. Dit programma loopt ten minste tot 2022.

Lees meer over het Institute for Brand Analytics.