BRAND TRACKING
Onze Brand Growth Tracker is wetenschappelijk gevalideerd en onder meer gestaafd op de inzichten van Les Binet, Peter Field, Adam Ferrier, Byron Sharp en het Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science. Door op een vernieuwende manier te kijken naar wanneer een merk relevant is voor een consument, en wat de (onbewuste) drijfveren zijn om uiteindelijk voor een merk te kiezen, bieden we een sterke verdiepingsslag op bestaand merkonderzoek. Ons doel is het ‘abstracte’ concept van een merk concreet maken, uitdiepen en vertalen naar een pragmatisch en actiematig advies om verdere merkgroei te realiseren.
In ons merkonderzoek meten we klassieke bekendheid, relevantie, behoefte en aandacht voor het merk binnen de categorie. Met de toevoeging van ‘reasons not to buy’ geeft Validators concreet advies over groeimogelijkheden in de markt. Met innovatieve (neuro) tools brengen we het effect op Category Entry Points en andere KPI’s heel duidelijk voor je in kaart. De resultaten van onze onderzoeken worden ontsloten via onze Digital Hub, waarbij via een Insights Portal heel overzichtelijk de belangrijkste uitkomsten en adviezen ontsloten worden.
Lees meer over de brand tracking voor de Hartstichting.
De kracht van de creatie heeft enorme impact op de effectiviteit van online video, verpakkingen, tv-commercials en andere typen communicatie. Validators helpt jou het meeste uit je creatie te halen door samen je uiting te optimaliseren. Wij bieden pragmatische, korte onderzoeken die slim en snel helpen om je materiaal te optimaliseren. Al onze creatie-onderzoeken zijn gestaafd op The Fundamentals of Creation. Dit in huis ontwikkelde framework beslaat vier kerneigenschappen van een effectieve uiting: Breakthrough, Engage, Stick en Trigger. Hier lees je precies waarom we deze elementen we belangrijk vinden voor het testen van jouw uiting.
Advertenties bevatten gemiddeld maar een klein deel (10-15%) van het budget, maar bepalen meer dan 65% van de ROI*. Daarom heeft Validators een ‘teststraat’ voor alle mediatypen. Met innovatieve methoden testen we de bewuste en onbewuste perceptie van uitingen. De inzichten zijn altijd te combineren met lopend merkonderzoek. Wil je liever zelf je creatie testen, dan bieden we daarvoor een SAAS-variant aan. Een tussenvariant is ook mogelijk, waarbij wij het onderzoek voor je uitzetten en jij zelf de analyses doet. Vraag gerust naar de mogelijkheden via hallo@validators.nl
Bekijk ook de case over creative testing voor Cloetta.
- Bron WARC: anatomy of effectiveness (2019)
MEDIA MIXED MODELLING
Communiceren met je doelgroep doe je de hele dag, bewust en onbewust en op tal van manieren. Klassiek onderzoek is niet altijd afdoende om te meten wat deze stroom aan communicatie voor je merk doet. Het effect van je offline (crossmediale) campagnes in kaart brengen is een uitdaging. De mogelijkheden vinden om de campagne-effecten te vergroten is nog weer een stap verder. Validators is erg bedreven in Communications Analytics we helpen je graag met iedere stap in dit proces: het verzamelen en organiseren van de data, het uitvoeren van doelgerichte analyses en het vertalen van analyses naar een praktisch en helder advies.
Het inzetten van Media Mixed Modelling geeft duidelijke inzichten in het effect van offline communicatie waardoor jij je campagnes kunt optimaliseren. Door gebruik te maken van big data toont Communications Analytics de ROI van een campagne met een nauwkeurigheid tot wel 90%. In 2015 ontvingen Validators een ESOMAR-nominatie voor deze techniek.
Lees hier wat we voor Ticketveiling hebben kunnen betekenen.
SOFTWARE
Onze unieke validatie meetmethodes hebben we in huis ontwikkeld tot schaalbare software. Validators investeert jaarlijks ruim 25% van haar omzet in innovatie. Zo ook onze succes tool ValueFlow, waarmee we die al meerdere jaren de top 3 van de gouden Loeki correct voorspellen.
Ook EmotionFlow is zo ontstaan. Een unieke, betaalbare neurotool die facial coding combineert met A.I. We bieden ValueFlow en EmotionFlow nu aan als DIY-oplossing én als SAAS. Bij de DIY-variant regelen wij het veldwerk en de programmeur, en doe je zelf je analyse. Ga je voor de SAAS-variant, dan kun je heel eenvoudig een plugin toevoegen om een creatie-test aan je bestaande vragenlijst toe te voegen. Onze gevalideerde tools, eenvoudig binnen handbereik.
Haal jij onze software tools zelf in huis?

CONSULTANCY
Om te zorgen voor een goede interpretatie van de resultaten, beschouwen wij consultancy als een belangrijk onderdeel van onze service. We zijn er voor praktisch en strategisch advies, maar we kunnen je ook leren hoe je zelf aan de slag kunt met onze tools. Ons team biedt dagelijks ondersteuning aan brand managers, marketeers en onderzoekers van Top 200 adverteerders in Nederland. Ook helpen we met de vertaalslag voor reclame- en mediabureaus of bij je presentatie aan de board. We maken extra deep dives, geven workshops en helpen je opstarten met ons insights platform de DigitalHub . Alles om die data voor je te laten spreken.
Voor Consumentenbond ontwikkelden we concrete handvaten gekregen om groei te verwezenlijken.
CAMPAIGN TRACKING
Voor effectmeting van campagnes op de korte termijn, zijn verschillende analyses mogelijk. Veel voorkomend is de contactfrequentie-analyse. Daarbij meten we hoe vaak een consument in aanraking is geweest met de campagne. Door het mediaschema en mediaprofiel met elkaar te matchen berekenen we een contactkans. Daarmee maken we diepteanalyses op de campagne KPI’s. Een consument komt niet alleen in aanraking met een campagne via de betaalde kanalen, maar ook via de website, customer service en word of mouth of in het straatbeeld. In onze geavanceerde media-analyse valideren we zo nauwkeurig mogelijk op contacten én effecten.
Campagnes die op lange termijn het merk naar een hoger niveau moeten tillen, meten wij op andere wijze. Belangrijk hierbij is het achterhalen of de relevantie van het merk kan stijgen door inzet van de campagne. Geïnspireerd door het gedachtengoed van Byron Sharp maken we hier een CEP framework waarin we gedurende een langere periode de relevantie van jouw merk volgen. Omdat Resultaten niets zonder ze te kunnen vergelijken met scores uit je branche, biedt Validators je een zorgvuldig opgebouwde benchmark.
DPC helpen we met hun marketing én campagnestrategie.
SHOPPER
Lees alles over shopper onderzoek.
SCIENCE AND VALIDATIONS
Lees meer over het Institute for Brand Analytics.
INNOVATIONS
Voor Greetz koos het Innovation Lab ervoor om Persuasion Association Test in de zetten.
BRAND TRACKING
Onze Brand Growth Tracker is wetenschappelijk gevalideerd en onder meer gestaafd op de inzichten van Les Binet, Peter Field, Adam Ferrier, Byron Sharp en het Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science. Door op een vernieuwende manier te kijken naar wanneer een merk relevant is voor een consument, en wat de (onbewuste) drijfveren zijn om uiteindelijk voor een merk te kiezen, bieden we een sterke verdiepingsslag op bestaand merkonderzoek. Ons doel is het ‘abstracte’ concept van een merk concreet maken, uitdiepen en vertalen naar een pragmatisch en actiematig advies om verdere merkgroei te realiseren.
In ons merkonderzoek meten we klassieke bekendheid, relevantie, behoefte en aandacht voor het merk binnen de categorie. Met de toevoeging van ‘reasons not to buy’ geeft Validators concreet advies over groeimogelijkheden in de markt. Met innovatieve (neuro) tools brengen we het effect op Category Entry Points en andere KPI’s heel duidelijk voor je in kaart. De resultaten van onze onderzoeken worden ontsloten via onze Digital Hub, waarbij via een Insights Portal heel overzichtelijk de belangrijkste uitkomsten en adviezen ontsloten worden.
Lees meer over de brand tracking voor de Hartstichting.
CREATIVE TESTING
Advertenties bevatten gemiddeld maar een klein deel (10-15%) van het budget, maar bepalen meer dan 65% van de ROI*. Daarom heeft Validators een ‘teststraat’ voor alle mediatypen. Met innovatieve methoden testen we de bewuste en onbewuste perceptie van uitingen. De inzichten zijn altijd te combineren met lopend merkonderzoek. Wil je liever zelf je creatie testen, dan bieden we daarvoor een SAAS-variant aan. Een tussenvariant is ook mogelijk, waarbij wij het onderzoek voor je uitzetten en jij zelf de analyses doet. Vraag gerust naar de mogelijkheden via hallo@validators.nl
Bekijk ook de case over creative testing voor Cloetta.
Bron WARC: anatomy of effectiveness (2019)
COMMUNICATIONS ANALYTICS
Het inzetten van Media Mixed Modelling geeft duidelijke inzichten in het effect van offline communicatie waardoor jij je campagnes kunt optimaliseren. Door gebruik te maken van big data toont Communications Analytics de ROI van een campagne met een nauwkeurigheid tot wel 90%. In 2015 ontvingen Validators een ESOMAR-nominatie voor deze techniek.
Lees hier wat we voor Ticketveiling hebben kunnen beteren
SOFTWARE
Ook EmotionFlow is zo ontstaan. Een unieke, betaalbare neurotool die facial coding combineert met A.I. We bieden ValueFlow en EmotionFlow nu aan als DIY-oplossing én als SAAS. Bij de DIY-variant regelen wij het veldwerk en de programmeur, en doe je zelf je analyse. Ga je voor de SAAS-variant, dan kun je heel eenvoudig een plugin toevoegen om een creatie-test aan je bestaande vragenlijst toe te voegen. Onze gevalideerde tools, eenvoudig binnen handbereik.
Haal jij onze software tools zelf in huis?
CONSULTANCY

Voor Consumentenbond ontwikkelden we concrete handvaten gekregen om groei te verwezenlijken.
CAMPAIGN TRACKING
Campagnes die op lange termijn het merk naar een hoger niveau moeten tillen, meten wij op andere wijze. Belangrijk hierbij is het achterhalen of de relevantie van het merk kan stijgen door inzet van de campagne. Geïnspireerd door het gedachtengoed van Byron Sharp maken we hier een CEP framework waarin we gedurende een langere periode de relevantie van jouw merk volgen. Omdat Resultaten niets zonder ze te kunnen vergelijken met scores uit je branche, biedt Validators je een zorgvuldig opgebouwde benchmark.
DPC helpen we met hun marketing én campagnestrategie.
INNOVATIONS
Voor Greetz koos het Innovation Lab ervoor om Persuasion Association Test in de zetten.
SHOPPER
Lees alles over shopper onderzoek.
SCIENCE AND VALIDATIONS
Lees meer over het Institute for Brand Analytics.
Mis niets!