Over Validators

Communicatie is voorwaarde voor succes in het fysiek en mentaal bereiken van mensen, burgers en consumenten.  Effectieve communicatie maakt dat de ontvanger snapt waar het over gaat en daar op een zeker moment ook op acteert. Kennis over hoe consumenten reageren op communicatie en hoe ze dit verwerken is key om (marketing)doelen te bereiken.

Validators heeft een passie om communicatie meetbaar en stuurbaar te maken, zodat de afzender leert wat het effect is op ontvangers. Validators geeft toegang tot de bewuste en onbewuste breinpositie, zodat communicatie het effect krijgt waarvoor het is bedoeld. We geven consumenten een stem in de communicatiestrategie. Validators’ aanpak is die waarbij het effect op onbewust en bewuste en werkelijk gedrag samen komt.

Als meetbaar is wat de effecten van communicatie zijn, dan is dat het vertrekpunt op de weg naar het bereiken van de relevante doelgroep.

Achtergrond
Martin Leeflang startte Validators in 2009 vanuit de visie om met inzichten het effect van communicatie op de doelgroep echt meetbaar en stuurbaar te maken. Voor Martin was het overduidelijk dat wetenschappelijke evidence based methoden en impliciete technieken een vast onderdeel moesten zijn van de aanpak. Cognitief psycholoog Erik Prins – nu managing partner – voegde zich bij hem om impliciete methoden inhouse te ontwikkelen. Validators was geboren. De naam eert het doel:  valideren om relevante informatie uit data te halen.

Drijfveer voor Validators is nog altijd het eenvoudig toepasbaar maken van wetenschappelijke bevindingen. Voorbeeld hiervan is de Validators-mockup benadering; met software (Eyecoding) wordt kijkgedrag gesimuleerd waarbij onbewuste gedrag wordt weergegeven en uitingen effectiever worden gemaakt (mockups). Onze bekendste mock-ups cases zijn die van McDonald’s en Four Roses.

Met diverse universiteiten zijn validatie methodes ontwikkeld voor het meten van emotie en aandacht. Niet voor niets hebben we een vaste samenwerking met de VU Amsterdam en sponsoren we een PHD-plek. De methodes zijn programmeert naar software en nu direct bruikbaar voor onze klanten, zodat ze hun uitingen effectiever kunnen maken en kunnen groeien.

Ook nu nog streeft Validators naar democratizing the data: klanten krijgen zelf toegang tot online inzichten en het liefst combineren we ze nog met andere (merk)data die voor handen is. Het zit in ons DNA om nog meer validatie software te bouwen volgens wetenschappelijke wetmatigheden.

Validators is anno 2021 uitgegroeid naar ruim veertig medewerkers. Op 1 juli 2021 werden we uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar!

We werken voor 130 (internationale) klanten en hebben met succes 18 unieke tools ontwikkeld. Bekijk wat onze software voor jou kan doen.