ANWB kiest met Validators voor vernieuwde opzet van merk- en campagneonderzoek

Na een uitgebreide pitch heeft de ANWB ervoor gekozen om zowel het merk- als het campagneonderzoek bij Validators onder te brengen. Met deze stap is Validators voor ANWB de partij die de merkontwikkelingen, de campagne-effectiviteit én het testen van creaties gaat verzorgen. ANWB heeft gekozen voor een vernieuwende aanpak, waarbij de combinatie van merk- en campagneonderzoek zorgt voor meer grip op de communicatie-effectiviteit en voor een nauwere samenwerking tussen marketeers en onderzoekers.

 

Relevantie van merk
De opzet voor het merkonderzoek van Validators biedt ANWB de mogelijkheid om meer concrete sturing te gaan geven aan het merk. Om deze stap te maken is de transformatie ingezet van een klassieke brand funnel naar onder meer het verhogen van de relevantie van het merk (CEP’s) volgens het gedachtegoed van Byron Sharp. Samen met impliciete associatie metingen moet dit ervoor zorgen dat de ANWB aan de “knoppen” kan draaien van het merk en de campagnes. Om continu inzicht te hebben in de prestaties van het merk zijn de resultaten beschikbaar in een up-to-date krachtig dashboard.

 

Vooraf meten effectiviteit campagnematerialen
De ANWB kiest ervoor om de creatieve kracht van communicatie-uitingen vooraf te testen en waar mogelijk te verbeteren. Met verschillende schaalbare innovatieve (neuro)tools wordt de kwaliteit op onder andere merkimpact, opvallendheid en emotie gemeten. Daarnaast wordt hiermee getest op een goede doorvertaling van merkwaardes binnen de opzet van de creatie. De resultaten leiden tot Mock-ups die de ANWB concrete input bieden voor verdere optimalisatie. In de samenwerking tussen ANWB en Validators is het doel de campagne-impact en kwaliteit van uitingen op het merk te verhogen.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief