Selecteer een pagina

RETAIL & VERPAKKING

Als het gaat om retail en verpakkingsonderzoek, geven we je diverse onderzoeksoplossingen. We bieden je inzicht in belangrijkste redenen tot aankoop, we kunnen je laten zien hoe je opvalt in het schap én we gaan samen op zoek naar de perfecte shopping experience.

Hoe krijg je een verpakking die aanslaat?

We hoeven jou niet te vertellen dat de verpakking van je product een van de main buying reasons is. Je neemt de verpakkingen uit jouw categorie zeer serieus. Je hebt er al heel wat denkuren in gestopt, erover gepraat met je kantoorgenoten, je hebt zelf staan testen in de supermarkt om de hoek. Maar nu wil je dat onderbuikgevoel bevestigd hebben. En dus ga je onderzoek doen. Want data is key om nu slagen te slaan. Wij testen graag het effect van je design met eyetracking en persuasion association tests. Waar nodig in combinatie met kwalitatieve interviews.

Vragen die we meenemen:

  • Wat is het kijkgedrag van de consument op de verpakking?
  • Welke verpakking wordt het beste gewaardeerd door de potentiële kopers?
  • Wat is het effect van het design op de koopbereidheid en prijselasticiteit?

Maar iedere andere vraag is natuurlijk mogelijk. Uiteindelijk resultaat is een set gefundeerde uitspraken over de kracht van het design van je verpakking. We geven input om je creatie te optimaliseren. Samen zorgen we voor een effectievere verpakking.

Wat heb je nodig om op te vallen in het schap?

De beslissingstijd bij een schap is 1 a 2 seconden. Voor jou is het dus zaak om je verpakking beter op te laten vallen dan die van je concurrenten. Bepalend daarbij  is onder meer de positie binnen het schap, de concurrentie, de kwaliteit en de herkenbaarheid van de verpakking.  Wij brengen graag deze variabelen voor je kaart voor jouw conceptverpakking.

Veel gestelde vragen:

  • Wat is het effect van wijzigingen in verpakking binnen het schap?
  • Leidt een nieuwe verpakking tot meer verkopen?
  • Hoe presteert mijn verpakking t.o.v. van de concurrentie?

Het onderzoek geeft inzicht in hoe de consument de verpakking binnen het schap beoordeelt, hoe hij navigeert en hoe de verpakking beter gevonden kan worden. Heel concrete output om mee aan de slag te gaan.

Ultieme shopper experience in de maak

Je consument neemt 9 van de 10 aankoop beslissingen ter plekke in de winkel.  Maar weet je voldoende hoe je consument wordt beïnvloed? En weet je welke verpakking of welk Point Of Sale-materiaal gezien wordt in het aankoopproces? Shopping experience onderzoek richt zich specifiek op het aankoopgedrag en de contactmomenten in een winkel. We combineren kwalitatief onderzoek met geavanceerde neurotools. We brengen daarmee het bewuste en onbewuste consumentengedrag accuraat in beeld. Shopping experience onderzoek is inzetbaar voor alle type retailers.

Veel gestelde vragen:

  • Zorgt het POS-materiaal voor meer verkopen in de winkel?
  • Valt mijn shop-in-shop genoeg op voor mijn doelgroep?
  • Slaat de nieuwe indeling van mijn winkel aan bij mijn doelgroep?

Meer weten?

Bart Massa

Bart Massa

Business Manager

06-30 40 42 97
Bart.Massa@Validators.nl