Real-time inzicht in de strategie van jouw concurrent!

 

Onze database bevat alle reclame-uitingen die zijn ingezet door merken uit jouw branche.

U

Door coderen op inhoud en propositie krijg jij direct inzicht in alle communicatie in jouw branche.

Met real-time inzicht maak jij betere strategische keuzes!

Hoe wij de geheimen van jouw concurrenten ontrafelen

Stap 1: SOV als uitgangspunt voor diepgaande concurrentie analyse

Onze database bevat alle inzet van de merken uit jouw branche: TV, radio, bioscoop, print, OOH en zelfs een groot deel van de online inzet.

De reclame-uitingen worden geanalyseerd en hieruit volgt een lijst met proposities en thema’s. Daarnaast kijken we naar karakteristieken van de uitingen, zoals de aanwezigheid van DBA’s en spotlengte.

De volgende stap is het coderen van de inzet van jouw eigen merk en die van je concurrenten. Dit proces is kosteneffectief door de inzet van Artificial Intelligence.

Stap 2: Inzicht in de proposities en karakteristieken van iedere uiting van ieder merk

De data wordt in een pragmatisch en gebruiksvriendelijk dashboard verwerkt. Hierin heb je altijd actueel inzicht in welke proposities en thema’s jouw concurrenten gebruiken in hun communicatie. Maar dat is nog niet alles – we maken ook de aanwezigheid van logo’s, BN-ers, muziek en humor inzichtelijk.

Het levert jou inzichten in de strategie van de concurrenten.

Stap 3: Maak slimmere strategische keuzes omdat je de geheimen van je concurrent kent!

Op basis van de inzichten uit de real-time activiteiten van jouw concurrenten neem je betere strategische besluiten. Welke proposities ga je claimen en met welk budget? Hoe vaak communiceert jouw concurrent over een propositie? En heeft het nog wel zin om op altijd precies dezelfde boodschap te communiceren.

Share of Content geeft op strategische wijze inzicht in hoe jij (mentaal) marktaandeel verovert.

De database is al rijk gevuld:

Merken

Gecodeerde Reclames

Branches

Ook je concurrent te slim af zijn?

Bart Massa

Bart Massa

Managing Director