Selecteer een pagina

ValueFlow 2.0

Emotie activeert het brein. Het is de inmiddels welbekende conclusie van reclamegoeroes Les Binet en Peter Field. Analyses van achttien jaar aan cases uit de IPA-databank – de Engelse EFFIES – laten zien dat emotie essentieel is voor succesvolle campagnes. Een optimaal verloop van emotionele waardering van jouw commercial is daarmee erg belangrijk. Voor dit doeleinde heeft ons Innovatie Lab een nieuwe software-tool ontwikkeld, ValueFlow 2.0. Deze tool maakt emotionele waardering per scène inzichtelijk. Tot op de seconde nauwkeurig, en waar nodig in 24 uur.

Zo werkt het
Zoals je in het filmpje ziet laat de grafiek zien hoe we de emotionele waardering van een commercial of online video in kaart brengen. De grijze balk in de grafiek geeft de neutrale zone weer. Komt de lijn boven de deze balk, dan spreken we van een positieve emotionele waardering. Er onder is een negatieve waardering.

Splitsen in relevante groepen
Met ValueFlow 2.0 splitsen we niet alleen op de gebruikelijke achtergrondvariabelen als leeftijd, geslacht en regio, maar op elke relevante subdoelgroep. Denk daarbij aan kopers vs. niet-kopers, ouders vs. mensen zonder kinderen, stemmers en niet-stemmers, ZZP-ers en mensen in loon-dienst. Daarnaast kunnen we er je wearout en wearin effect mee bepalen. Op deze manier heb je inzicht in je totale doelgroep, maar ook in je target audiences.

Voorbeeld 1: Splitsing klant vs niet-klant én kwalitatieve output ValueFeedback

Waaróm is een scène goed?
ValueFeedback is een nieuwe toepassing van ValueFlow 2.0. Deze toepassing geeft de mogelijkheid om respondenten te vragen waarom een specifieke scène ze wel of niet emotioneel raakt. De combinatie van de kwantitatieve en kwalitatieve feedback geeft je alle handvatten die je nodig hebt om jouw uiting beter te maken.

Stijging merkkoppeling
De afgelopen tien jaar hebben we vele commercials en online video’s getest met Facial Coding en ValueFlow. Op basis van tientallen miljoenen touchpoints komen hier extra inzichten naar boven die concreet de kracht van emotie blootleggen. Ons onderzoek  toont de correlatie tussen een hoger positief emotie-niveau en een hogere merk-koppeling achteraf. Uit onze analyses blijkt dat mensen met een hoge score in ValueFlow 2.0 ook beter in staat zijn geweest de uiting te koppelen aan het juiste merk. Als het emotie niveau in het top 20% niveau ligt, stijgt de merkkoppeling gemiddeld met 26%.

Interesse in ValueFlow 2.0? Neem dan vrijblijvend contact op met Joris.

Joris van der Zwan

Joris van der Zwan

Client Consultant

020 -716 3775
Joris.vanderzwan@validators.nl

Yes, vertel mij meer over ValueFlow 2.0

11 + 11 =

 

Voordelen ValueFlow 2.0:
*Snelheid: resultaten mogelijk binnen 24 uur
*Uitsplitsing relevante doelgroepen
*ValueFeedback
*Wearin en wearout effect in kaart
*Al vanaf €1350,-